26 července 2020

A jelikož ...



.... už dlouho nepršelo
 (počítám, že dneska už k tomu dojde), dáme si něco kapek.
I těch mám neurekom nafocených a díky letošnímu počasí jich neubývá ale naopak v archívu přibývá. Tak ať se trochu vyprázdní ...
Včera bylo veselo, od rána nám nad barákem lítala všemožná letadla, neb ve městě na letišti (Ó, ano.... i Třebová má letiště!) byl letecký den a tak se stalo, že nám tu nad zahradou kroužil německý Messerschmitt z II. světové nebo anglická stíhačka z I. světové. Ovšem než jsem si doběhla pro foťák byly fuč. Odpolko přijely holky na koupačku a dostat Bobuli z bazénu bylo kolikrát nad lidské síly. No je prostě do rodiny, ráchadlo jako já i její máma. Navečer se ještě přijel podívat synek, takže místo klidného víkendu který jsem si malovala (muž odjel na chatu) bylo rušno. Dnes večer mne zas poveze syn na hlídání, u dcery přespím protože potřebuje hlídat už od půl deváté a mě nic nejede ... ovšem jestli bude dneska koupání, to je ve hvězdách. Zatím to tak vypadá, ale než si dopiju kafe, určo se to zvrtne ....














30 Day Photochallenge

den šestnáctý, téma 28. ARCHITEKTURA

Stejně jako Petra i mě inspiruje Stýblova pasáž nedaleko Václaváku . Ono to není nic divného, je to velmi fotogenická věc ta prosklená střecha z betonových nosníků. Ono vůbec ty pasáže jsou zajímavý svět. Já si zažila asi jejich největší dobu slávy, i úpadku, v jedné z nich jsem dlouho prodávala, a třeba taková vývěsková služba, kterou si možná mnozí z pražských návštěvníků blogu určitě v jedné z pasáží mezi Lucernou a pasáží U Nováků pamatuje, tak to byla světová rarita ! Ve Stýblově pasáži bylo slavné premiérové kino Alfa,  jedno ze tří pražských premiérových kin, další byl Blaník a U Hradeb, a právě tato fotka tam vznikla. Opuštěné prostory kina jsou vidět v prosklených částech.  Pokud bych si chtěla výzvu ulehčit, mohla jsem sfouknout dvě mouchy jednou ranou, tedy jak architekturu tak zrcadlový odraz. Ale už tak si jí ulehčuji tím, že dávám fotku nafocenou dřív, ale stále se s ní vejdu do termínu jednoho měsíce stáří...


29 komentářů:

  1. Vendy tvoje fotografie jsou úžasné. Někdy se to tak zvrtne a plány se rozplynou pod příchodem nových událostí, ale určitě jsi si všechna nečekaná setkání užila.
    Krásné odpoledne Iva

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Právě že krom toho s Petrem žádné další nebylo... a naplánovaných jich bylo víc. I těch výletů.

      Vymazat
  2. Těmi pasážemi občas procházím, většinou člověk pospíchá a ani nezvedne hlavu. Už jsem si několikrát říkala, že je občas potřeba dívat se po ulicích jako turista. J.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Když jsem tam prodávala, znali jsme všechny pasáže po Václaváku. A když jsi věděla jak, při dešti ses suchou nohou dostala až nahoru pod bývalý Dům módy, vylezla jsi v Krakovský.

      Vymazat
  3. Stýblovou pasáží a pak skrze Františkánskou zahradu chodívám do práce.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. A kudyma si myslíš, že jsme šli? Přes Františkánskou zahradu na Národní a do Platýze ;-) Opravdu život kavárenského povaleče v městě jako je Praha musí být velmi povznášející! Těch krásných uliček co navštíví, těch útulných kaváren a kavárniček má k dispozici.... :-D

      Vymazat
    2. Jo, a mimochodem když mi nejela patrnáctka do Vodičkový, ale jela devítka na Národní, také jsem tak chodila. Z Jungmaňáku, zahradou a hurá za prací do pasáže kde býval Frionor....

      Vymazat
  4. Moc hezké fotografie. Zvláště kapky kde se v nich "koupe" sluníčko.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No ty dají vždycky nejvíc práce, a stejně to ještě není stopro....

      Vymazat
  5. Dobrá zelená džungle s kapkami! :-) Ano, Stýblovu pasáž fotím moc rád, nejpovedenější z fotek je teď v menším formátu na výstavě v Horních Počernicích a ve velkém bude od srpna k vidění na zámku v Dobřichovicích. Však uvidíš :-).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Však už se těším! Tedy musím se těšit opatrně, aby se do toho zas nevložila nějaká vyšší moc....

      Vymazat
  6. No kapky jsou dokonalé, ale ta písmenka jsou tak malá, že to vůbec nejsem schopna přečíst.
    Hele, ty nemyslíš na důchodce a slepé :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Malé? Mě se to zobrazuje hodně velké. Možná záleží na tom, na čem si to zrovna prohlížíš....

      Vymazat
  7. Opět nádherné kapičkové fotky. Kapky na stéblech jsou jako skleněné perly.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju. Někdy jsou spíš jako malé lucerničky...

      Vymazat
  8. Máš ty kapky překrásné.U nás konečně navečer napršelo a docela dost.Možná až půjdu ráno se psem,mohla bych si vzít foťák.Když vidím tvé kapky,tak mě to láká.
    Architekturu máš parádní.U toho zrovna nevím,co vyfotím.Ještě mně zbývá do dalšího týdne jedno téma.Mám tu do středy vnučky,tak až je odvezem budu pokračovat.
    Měj se hezky

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tohle jsou fotky z archívu, takže tak z dubna či května, i když něco taky je nového. No zrovna moc se teď nikam kvůli totálně rozkopaným silnicím a autobusovým spojům na prd nedostanu, takže tyhle pražské fotky se hodily....ale počítám, že za chvíli končím, protože nevím kde budu fotit ty zbylé...

      Vymazat
  9. Vendy, opět se kochám u ranní kávy.

    OdpovědětVymazat
  10. Vendy ty kapky jsou naprosto úžasné! I já jsem měla celkem rušný víkend, když jsem si konečně chtěla užít lehátko a bazén, začalo lejt :o)
    A pasáž, nádhera. Mám pasáže ráda. Líbí se i tví formulace - je to skutečně takový trochu jiný svět.
    Přeji příjemný den, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak dneska se koupačka asi uskuteční až po návratu z práce, to tam hupsnu vždycky nadmíru ráda a zítra by zas měli ořijet holky. Takže celé odpoledne ve vodě s tím malým ráchadlem a v oráci pak padnu....

      Vymazat
  11. U fototek mne napadlo - třpytiti se....
    Archiktektura- zajímavá.
    Hezký den!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To ano, třpytí se ve sluníčku krásně...

      Vymazat
  12. Krásné světlo září I v kapce vody I ta fotka pasáže.. Někdy navstivim, znem spíše Rokoko..

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zajímavá je ještě i Černá růže, tam bývalo kino kde se promítaly filmy 12 hodin nonstop.

      Vymazat
  13. Milá Vendy W,
    pasuji tě na kapkovou královnu! :-)

    PS: Písmena malá nemám, ale ta tučná jsou rozmazaná, hůře čitelná, to ti body nepřidá...

    OdpovědětVymazat
  14. No jo, ale s tím asi nic neudělám, já bych řekla, že každé zařízení to ukazuje jinak. To vidím i s barvama. Na kompu jsou jiné a na tabletu nebo telefonu taky. A to samé s tím písmem...

    OdpovědětVymazat
  15. Hezky sis vyhrála s kapkami.

    OdpovědětVymazat

Jsem ráda, že mi zde své komentáře zanecháváte ....