11 června 2020

Po ohnivém intermezzu ...







.... zase květy. Od Libby jsem před pár roky dostala pár cibulí ladoníků. U ní na blogu jsem je viděla poprvé a zamilovala se do nich na první pohled. Z pár cibulí už je dnes pořádná dávka rostlin které svými vysokými blankytně modrými květy dělají na záhonech parádu jako jedny z prvních kvetoucích jarních rostlin. No a nebyla bych to já, abych nepátrala i po jiné barevnosti této krasavice. A dopátrala, objednala, zasadila a čekala. Říkala jsem si, že letos se květů s největší pravděpodobností nedočkám, ale jaké bylo milé překvapení, když mi vykvetly všechny tři nové cibule. Takže mi ke klasické světlounce modré přibyla levandulová, tmavě modrá, ta má navíc listy bíle panašované a smetanová. Ještě mám vyhlídnutou jednu rostlinu, ta sice nepatří mezi ladoníky, ale má úplně stejná květenství která jsou zlatožlutá. Jmenuje se asfodelka žlutá ....



Nejdřív ty původní, které mi tak učarovaly ...




A teď nové barvy





Tahle má listy panašované. Letos byla ze všech nejmenší, ale s nejvíc květy. Ty krásné listy vyniknou až bude trochu větší




22 komentářů:

  1. No pěkně ty různé modré... My máme jednodruhovou, ještě nás nenapadlo vůbec zkoumat, zda jsou nějaké jine

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak já vždycky pátrám jestli jsou možné i jiné barevné varianty...

      Vymazat
  2. Vendy, ten fialový jsem si taky koupila, má krásné proužkované listy. Ten smetanový se mi líbí, ještě jsem takový neviděla :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jestli si kupovala v Lukonu, tak ten bílý je taky od nich.

      Vymazat
  3. Ještě chvíli a budu z té krásy taky panašovaná :-)
    U nás chčije a chčije a chčije, bahno mám až na zádech !

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dneska je zatím od deště pokoj, ale včera tu taky chcalo, naštěstí míň než v pondělí a o víkendu. Teď se ale zase nahánějí mraky, tak doufám, že nebude pršet až budu potřebovat jet na kole do práce...

      Vymazat
  4. Ladoníky jsou krásné a ty barvičky. Děvčata, díky vám, které máte zahrady, se učím znát nové kytičky. Díky vám za to.:-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jsem ráda, že někomu jsou ty fotky dobré nejen na podívání ale i na poznání...

      Vymazat
  5. Sice ti nerozumím skoro ani slovo, protože flora je pro mě úplně jiná galaxie, ale kytičky to jsou pěkný, to zase jo! :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já si myslím, že jakékoli květy a květiny se musí líbit i těm kdo nezahradničí....

      Vymazat
  6. Nádherné květinky,vůbec jsem takové snad neviděla.Mají krásná drobná kvítka.Jsi velká zahradnice a ještě větší fotografka.Měj hezké dny

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ono se to zdá že mají drobné květy, ale ty stvoly jsou vysoké skoro metr a květy jsou v průměru tak pět centi. Taky jsem je dlouho neznala, ještě že jsou blogy! ;-)

      Vymazat
  7. Mně se moc líbí ta smetanová a světlemodrá. Ta světlá je taková něžná. Krásné květy.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mě se hodně líbí ta levandulová a ta smetanová. Ale až bude opravdu velká ta s těmi panašovanými listy, to spojení té tmavě modré s těmi bílozelenými listy bude taky luxusní.

      Vymazat
  8. To je opravdu nádhera. Líbí se mi všechny. Přeji krásné dny

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Už se těším, až těch květních stvolů budou mít víc...

      Vymazat
  9. To je nádhera! Asi začnu psát názvy rostlin, které bych taky měla mít, kdy u tebe vidím tu krásu...
    Vendy, měj hezký den, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Klidně můžeš, nebo si řekni a já ti je pošlu. No právě že jsou úžasné, tak jsem si objednala i jiné barvy

      Vymazat
  10. Vendy, taky máme ty bleděmodré a letos poprvé téměř nekvetly. Měj pěkný pátek.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já je mám třetím? rokem a kvetou rok co rok víc a víc. Už jsem některé trsy i rozsazovala na jiná místa. Na Petříně v Květnici mají ladoníky porostlou celou stráň, no je to nádhera když to celé kvete, to je prostě modrá záplava... No doufám, že stejně se budou rozrůstat i ty nově koupené.

      Vymazat
  11. To modrý mám zřejmě ve váze, je to možný..???

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To bych to musela vidět, ale možné to je. Ono se hodně používají stále nové květiny ve floristice. Nebo tam můžeš mít ostrožku. To je taky taková svíce.

      Vymazat

Jsem ráda, že mi zde své komentáře zanecháváte ....