30 června 2020

Ještě mi někdo ...






.... řekne že je málo vody
tak ho roztrhnu jak hada. Nejen že jsem včera málem kolabovala z nízkého tlaku, ale když už jsem se konečně trochu zvetila, málem jsem zkolabovala při pohledu na zahradu ....










Místo záhonu bazén a ze zahrady jezírko a blata. Tak to rozhodně neberu! Takhle to tu vypadalo naposled při potopních v 97 roce. Teď nesmí začít foukat, protože jinak mi lehne zas katalpa i vrba. I když ta už je viditelně víc nahnutá oproti tomu jak byla, jenže zatím je okolo ní voda do které se mi vážně nechce abych se jí pokusila srovnat. I když to se bude muset udělat zas autolanem....

22 komentářů:

  1. A ta katalpa trubačovitá ti už kvete? Dneska (alespoň v Praze) už svítí sluníčko, tak snad voda na tvé zahradě brzy opadne.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Kvete už kolik roků, vloni byla úžasná, celá obalená květy, letos má zatím dle poupat mnohem míň. Tady včera také svítilo, dneska taktéž. Tak snad zítra zas nepřijde znovu déšť jak předpovídají.

      Vymazat
  2. U nás je také na zahradě mokro. Je to jako nacucaná houba. Dole nám také stojí voda, ale naštěstí je to v louce a tak mi to tolik nevadí. Navíc tady na severu tolik nepršelo, jako jinde. Věřím, že jsi z toho nešťastná. My jsme to zažívali před lety. Teď jak je mokro tak zažíváme invazi španělských slimáků a žerou úplně všechno. Jen tráva se musí sekat dál...Přeji Ti , aby se vše brzy zklidnilo a voda pomalu ustoupila.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tráva a plevel bují. Jinak většina věcí stojí, nerostou, nekvetou...je mokro a zima.Slimejšové mě taky vytáčí, už jsem sypala granule, jenže teď mi je to všechny ze záhonu spláchlo. A jetr do města se mi nechce, je zas změněnej jízdní řád a je pěkně naprd. Ztratí člověk celý dopoledne kvůli jedné věci a ještě musí jít jednu cestu vždycky pěšky....

      Vymazat
  3. Vend,y trpím s tebou. Dneska sice nepršelo, ale na zahradu jsem nejela, protože po včerejších prudkých deštích je mi jasné, že bych se tam utopila. Už jsem měla problém v neděli. Zahrada je sice s kopce, ale cesta středem zahrad je v rovině a totálně podmáčená a voda teče do sklepů chat. Betonová zídka kompostu se úplně rozpadá a jednotlivé kameny padají do kompostu. A soused blbec si o ni opřel žebřík na lešení, které už má kolem komína snad 4 roky. Bez gumáků se nedostanu pod zahradou k rybízu. Nemohou ani sekat louku, utopili by tam traktor. Také už nechci déšť.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Už je to OK, a možná i zítra posekám, ale to v případě že zas nebude pršet jak je v předpovědi. Už jsem to psala skoro všude, ale mám teď strach o cibuloviny. Mám tam všechny tulipány, nové narcisy, ladoníky i irisy. Asi je vyndám už teď.

      Vymazat
  4. Roztrhneš mne jako hada, já musela dnes už obíhat s konví.
    U nás je od neděle horko a voda se všechna vsákla, po dešti ani památka.
    Jo, né nadarmo jsme nejsušší místo v republice.
    Tak se na mne už nezlob ...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Copak se na tebe dá zlobit? ;-)Tedy v něčem jo, ale s tím stejně nic nenaděláme.Mě se to úplně vsáklo až dneska, tak teď se jen modlit aby to neodnesly cibuloviny, hromada je jich nových ...

      Vymazat
  5. Bohužel už mi to zase sežralo tři pokusy o komentář a donutilo mě přidat poznámku pod googlovskou identitou, což dělám velmi velmi nerad:

    A teď si vem, jakou máme kliku, že tohle vše se děje právě v období největšího sucha za posledních 500 let :-).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ano, jsme v době největšího sucha a největších tepel. Tady bylo teď jak v morně, denní teploty až na jednu dvě výjimky v týdnu jsou kolem dvaceti stupňů, noční pod deset. Tak mi to vysvětli ....

      Vymazat
  6. Bože, já dnes lamentovala nad slimáky a trochou bláta na trávníku... Doufám, že dneska se už všechno vsáklo!
    Vendy, měj hezký večer, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Už jo, ale bojím se co to udělá s cibulovinami. Slimějšů tedy máme taky docela dost, škoda že se neutopěj mrchy....kontrolovala jsem teď vrbu a budu jí muset něčím podepřít, jak je to podmáčený začíná se naklánět.

      Vymazat
  7. My jsme mistečko, kde když prší místy, tak u nás to nikdy není, myslim, že zítra na mě čeká konev a zalití alespoň čerstvé sadby. Tak snad to proschne i jinde. J.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dneska jsem to kontrolovala a už to ani nečvachtne, takže zítra snad posekám než odjedu na týden pryč.

      Vymazat
  8. Vendy, my už zase zaléváme, protože u nás je sucho. U vás tedy napršelo fakt hodně. Ať je vše zase brzy v normálu.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Myslím, že záhon nebudu muset zalévat hodně dlouho. To jahody na vyvýšeném a kytky na terase určo brzy.

      Vymazat
  9. Vendy,to tě lituji.Máš krásnou zahradu,ale s rybníčkama.U vás pršelo opravdu hodně.V Liberecké kraji také hodně,ale my jsme na jeho jižním konci a tak to nebylo nic moc.Tak ti přeji hodně sluníčka.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Sice tady pršelo furt, a docela dost, ale tohle se udělalo až teď při pondělku. Že se tam to jezero dělá vím dlouho, když bylo hodně sněhu a rychle začal tát nebo do něj začalo pršet, tak se tam udělalo, ale nikdy jsem neměla zaplavené záhony které byly tam co je ten velký, ten vznikl jejich spojením když jsem přestala pěstovat zeleninu. Opravdu takhle moc to bylo naposledy v tom roce 97 když byly povodně.

      Vymazat
  10. To se vsákne, určitě už vsáklo. Bude teplo...:)
    Zahrada je vážně nádherná.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vsáklo, ale až dneska. Takže mám teď strach co udělají všechny cibule tulipánů, narcisů, ladoníků, česneků a irisů. Potřebovalo by to rychle uschnout a teplo. Jinak jsou asi všechny v háji....

      Vymazat
  11. Má to i kladnou stránku, nemusíš zalévat a třeba ti tam vyraší lekníny :).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No, ony ty kytky na velkém záhonu už jsou naučené na sucho, takže je zalévám jen občas, spíš se obávám, že to velké mokro a následné možné chladno ublíží cibulovinám.... a já jich tam mám 90% z celého množství...

      Vymazat

Jsem ráda, že mi zde své komentáře zanecháváte ....