23 června 2020

A žlutá do ....





.... třetice a zatím naposledy. 
Dneska tedy uzavřu žlutou archivní kapitolu, ale jen do doby, než mi začnou kvést další žlutokvětí obyvatelé záhonů a než mi to nedá abych je zas nafotila. Když se tak dívám na vše co jsem doteď nafotila, ta čtvrtroční absence možností někam vyrazit se promítá v tom, že vlastně už čtvrt roku nefotím nic jiného než kytky. Jeden výlet do Rakouska se nekonal, a vlastně ani výjezdy na chatu nebyly. A zatím to až do začátku července ani lepší nebude. To bych díky odstávce v práci měla na týden vyrazit na chatu, a na pár výjezdů do Prahy, tedy doufám. Počítám že až přijedu a uvidím zas to co mi tam narostlo, většinu času zase strávím prací na zahradě.
Každý rok si říkám, že tam musím jet alespoň dvakrát do měsíce, a každý rok to tak není. A to je věc, která mne docela mrzí. Včera jsem asi to počasí nějak uřkla, nebo co, protože po tom včerejším slunečnu, modré obloze a teploučku je opět spousta mraků a zrovna ne moc teplo. Od zítra by to mělo být ještě horší, opět by mělo začít pršet a teploty ještě klesnout. Vážně, letos má snad karanténu všechno. Od lidí až po přírodu a sluníčko! 
Po publikování tohoto článku jsem objevila na blogu U nás na Šumavě https://unasnasumave.blogspot.com/2020/06/vyzva-barevny-tyden.html Barevnou výzvu, takže tenhle článek bych do ní ráda zařadila....







Sem už nikdo nelezte! Obsazeno!


Poslední prvosenka z dobříšského parku ...


... a kozí brada ze stejného místa




I takto vypadají okrasné česneky. Tenhle má přímo v názvu zlatožlutý a patří k nízkým skalkovým odrůdám




17 komentářů:

  1. Krásné žluté fotky. Že mi prozradíš co je na prvních třech fotkách.:-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To je dřišťál, jmenovitě berberis aristata. Přivezla jsem si ho kdysi jako malý semenáček z lázní Mšené když jsem tam byla měsíc po operaci páteře. A ještě jsem si přivezla zimolez. Oba už jsou keře jak hrom, a to je tedy sakra krotím....

      Vymazat
  2. Dneska jsem si vybral ten zajímavý detail na fotce č.7 :-).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jasně, ty jsi na ty obr detaily, vím ;-) to je okvětní plátek z květu kosatečku holandského

      Vymazat
  3. Krásné fotky. Já právě piju kafí na zahradě a nemohu se hýbat. Jak dojdu na autobus netuším. Jenom ostříhat všechny deštěm zničené kytky, povázat povalující se po zemi, ostříhala jsem keře do kulata, povázala rajčata a mám dost. Letos mě zahrada nebaví.Obdivuju tě, že máš dvě. To už bych vůbec nedala a ještě při práci. Sousedi mají vyplavenou chatu díky sousedům nad nimi. My máme jen mokro v dřevěné staré boudě. Už nechci déšť. Měj se.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak zahrada posekaná, a aku nůžkami obsekaný záhon a máky a hvozdíky. Kytky zničené nemám, spíš je budu muset svázat protože se rozkládají. Na chatě to je taková přírodní zahrada, tam je spíš jen tráva a náletové keře, který bych nutně potřebovala vykácet a vyřezat, záhonek jeden, jeden totálně zarostlej bylinkovník a jeden záhon s keři. Naposledy jsem tam sice něco jako záhon ještě udělala, ale to potřebuju osít těmi lučními květy. Koukala jsem, že v HORNBACHU mají větší balení té směsi, tak až tam teď pojedem tak se po cestě do něj musíme stavit. Teď už se chystám do práce, takže se zahradou končím. Až zejtra zas...

      Vymazat
  4. Vendy, taky mám pocit, že je už té vody dost. Boj se slimáky prohrávám...
    Děkuji za krásné fotky a přeji pohodový den, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Včera jsme se sousedkou konstatovaly že něco se z té nadmíry vody totálně zbláznilo a něco naopak stojí a neroste...

      Vymazat
  5. Tento komentář byl odstraněn autorem.

    OdpovědětVymazat
  6. Omlouvám se, mobil mi některá slova přepsal na nesmysly. Fotografie jsou moc zajímavé.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nic se neděje. Ono se dalo chodit to ano, ale mne už nebaví fotit stále stejná místa která už má vyfocená v každé roční době a na vsi není nic zajímavého co by to stokrát focené nějak obzvláštnilo. Takže mi zbývá proměnlivost květin.

      Vymazat
  7. Nádherné,sluníčkové fotografie.Měj hezký den

    OdpovědětVymazat
  8. Krása, i broučci ji umí ocenit.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak ta pampeliška mě pobavila i překvapila...

      Vymazat
  9. Krásné fotky, máš můj obdiv

    OdpovědětVymazat

Jsem ráda, že mi zde své komentáře zanecháváte ....