18 května 2020

Nějaké ty radosti ...





.... na které, jak už mi trochu otrnulo díky určitému, byť very, very chaotickému uvolnění situace s tím prapodivným virem, docela zapomínám, se mi připomnělo při návštěvě dcery. Nejen že to je vždycky léčba úsměvem a kousky které provádí Bobule, ale tentokrát to byla radost (tedy do té doby, než jsem druhý den zjistila kolik činila má výplata) z krásna. Jmenovitě z rostlinek. Když mne vezla dcera domů, vzaly jsme to do zahradnictví pro jeden keřík do její výsadby. Ovšem.... místo jednoho keříku jsme vezly plný kufr! No, odolejte když mají akci na japonské azalky, a azalky a rododendrony miluju ... a tak jsem si místo trvalek které jsem potřebovala dokoupit vezla dvě azalky, jednu tavolu, ostrožku a nádherný tmavě červený čilimník. Samozřejmě že teď, když je všechno v zemi zjišťuju, že ty azalky by klidně mohly být čtyři, a ještě by se šikly tak dva motýlí keře. Tak zas někdy příště ....
Další mou radostí, a to velkou, jsou ozdobné česneky kterým jsem, přiznávám, propadla po návštěvě rakouských Kittenbergerovských zahrad. Ty ohromné, fialové koule na metr vysokých stoncích mi okamžitě učarovaly. Zapátrala jsem a zakoupila nejdříve jedny, posléze další a pak zase další a vloni na podzim rovnou dalších pět druhů. Těšila jsem se, jestli budou takové jak na obrázcích podle kterých jsem je objednávala, jenže jsem zjistila, že stejně jak s tulipány, dopadla jsem i s některými česneky. Jak sedlák u Chlumce. Uhnily jim už nasazená poupata. A to mi vzešly všechny! Tak alespoň se začínám kochat tím co začíná rozkvétat ....









Narozdíl od azalek, květy česneku nabízejí mnohem větší vyžití co se týče focení detailů s mezikroužky nebo makro předsádkou








Opět jednou článek zařazený do výzvy Blogeři radostí proti covidu

24 komentářů:

  1. Krásné fotografie i článek. Květiny vždy udělají plno radosti. Já obdivuji i to, jak postupně rozkvétají louky. Je to balzám na nervy v této prapodivné době. Přeji krásné májové dny.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nám tu louky moc nekvetou, jak trochu naroste tráva, většinou se to hned seká pro králíky nebo později na seno. Tudíž nějaké květy nemají ani šanci se rozvít či vůbec vysemenit. Akorát tak pampelišky.

      Vymazat
  2. Krásně Ti to kvete, kytičky vždycky přináší radost. A já mám radost z krásných fotek.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mě dělá radost oboje. Tedy fotky jen když se povedou ;-)

      Vymazat
  3. Oooo, ten česnek je opravdu luxusní. A fotky nádherné. Časem se u Vás budu inspirovat k mezikrouzkum. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jsou to luxusní rostliny, jen mají trochu nevýhodu v tom, že jim zasychají špičky listů, ale pokud jsou v husté výsadbě rostlin, které je kryjou, jsou vidět jen ta krásná květenství

      Vymazat
  4. Krásné květy,ale ty fialové jsou přímo úžasné.Ty u mě vedou.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. A to mám i modrý, bílý a zelený, jen nevím který z nich je v té kategorii uhnilých.

      Vymazat
  5. Vendy, nádhera! Ty česneky si musím pořídit, hezky si mě navnadila... Je to velká krása! Tvé fotky jim dělají tu nejlepší reklamu.
    Měj hezký den, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ony mají tolik kultivarů a odrůd...od nějakých trpajzlíčků cca 15 cm vysokých až po obry s metr a víc vysokými stonky. Bílé, růžové, purpurové, modré, zelené, žluté nebo tmavě či světle fialové. A navíc když uschnou, dají se krásně používat i do aranžmá, tedy to se dají i čerstvé. navíc dávají záhonu zas úplně jiný rozměr s těmi koulemi trčícími do vzduchu. Doporučuju eshop Lukon Glads. Já je tam taky kupovala.

      Vymazat
  6. Vendy, nádherné fotografie, ostatně jako vždy. Ten česnek je úžasný. Měj pěkný den.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ty česneky jsou nádherné, i rozmanité. A to ještě nemám ten největší, ten jsem zatím nepořídila, i když už, už, jsem po něm hmatala na chatě. Po bílém. Nakonec jsem si ho nekoupila a samozřejmě že toho lituju.

      Vymazat
  7. Vzhledem k faktu, že zahrádka nejde přifouknout, mírním se.
    Napíšu to výstižněji, kolem zahradnictví nejezdím, ze zásady :-)
    Famózní pohled se sklíčky.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já zatím mám háfo místa kam sázet, spíš jsou problém finance. Taky se vyhýbám zahradnictví a květinářství co to jde, ale když tam jela dcera, a bylo to po cestě domů ...;-)

      Vymazat
  8. Miluju azalky, hlavně tu pod naším domem, každý rok netrpělivě čekám, až vykvete, voní nám až do čtvrtého patra :).
    Krásné fotografie!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mám na chatě také japonskou azalku, biootec jí tam zasadil do skalky, je to nádhera když rozkvete. Já je mám i rododendrony moc moc ráda. A tak z každé která doma přibude mám nesmírnou radost. Začínám uvažovat o tom, že tu začnu s jejich výsadbou nahusto!

      Vymazat
  9. Azalky mají vždycky krásné neonové barvičky. Mám také česneky, ale už nějaký ten rok nechtějí kvést. Pokud nebudou ani příští rok, tak půjdou pryč.A hned bych věděla, co zasadit místo nich.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mají, ale já mám raději ty tlumené elegantní barvy. I ty dokáží záhon neuvěřitelně rozsvítit. Zkus ty česneky vyrýt a rozsázet, je možné že už jsou moc nahloučené. To dělávají tulipány taky, když už je jich ve výsadbovém koši moc tak taky kvetou málo. Nebo vůbec. A co bys místo nich dala? Ať je inspirace? ;-) :-D

      Vymazat
  10. Parádní snímečky. Kochám se!👏😊 Také si dělám drobné radůstky. Teď naposledy jsem si zajela do lesa na konvalinky.😊
    Přeji krásný májový čas.🌞

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Konvalinky jsem měla na zahradě, ale jelikož mi zarostly půlku záhonu i tam kde jsem to nepotřebovala, při rekonstrukci záhonu šly do pryč. Ale pár jsem si jich přeci jen nechala a dostaly hranice v podobě velké mísy zapuštěné v zemi. Teď se tam začínají zabydlovat.

      Vymazat
  11. Azalky jsou nádherné. Také bych si mohla nějaké ještě koupit. Mám jen jednu azalku a jeden rododendron, ale jsou stále malé, i když je hnojím a tak si myslím, zda se jim u mne vůbec líbí. Česněků jsem poprvé koupila pár a loni byly krásné, ale letos vykvetly jen dva, ostatní asi také unily nebo postupně uhnívají, žloutnou a schnou listy. Nebo se do nich dali nějací hraboši. O ty není nad loukou nouze. I krtek opodál úřadoval. Ale tak se to letos děje i s normálním česnekem.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je fakt, že to zasychání špiček listů těch česneků je takový kaz na kráse. Dělají to všechny, bohužel. Doufám, že příští rok se zadaří a vykvetou všechny. Tady hraboše nemám, spíš mi občas přehází výsadbu právě krtek, na podzim mi takhle řádil až tak, že jsem koupila plašič. Jedině jak všechno před hrabošema a krtkama chránit je dávat to do výsadbových košů. Nemít v nich tulipány, tak byl v cibulkách masakr, protože mi tam zrovna řádil krtek. U mě se zas nelíbí hortenziím. Teď mám na vybranou, buď je vyndat a zasadit jako přenosnou zeleň anebo vybrat jiné místo, případně vyrýt, udělat jim na původním místě díru přes půl záhonu, do ní speciální substrát pro hortenzie a zase je tam zasadit.

      Vymazat
  12. Wendy, Kittenberské zahrady a Tullnské jsme měly s druhou babičkou navštívit 30. a 31.5.2020 a - koronavirus nám zhatil plány.
    Máš vždy úžasné fotky a články. Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Kittenberg mám za sebou dvakrát, jednou v prosinci a jednou v červnu. Stojí to za to se tam podívat. Jak pro inspirace, tak pro možnost nákupu květin ale i jen se tak pokochat.

      Vymazat

Jsem ráda, že mi zde své komentáře zanecháváte ....