05 dubna 2020

Sasanky ...





.... tentokrát tedy ty bílé, klasické kterých momentálně najdete plné háje a lesíky. Já nemusím kvůli nim chodit ani za hranice naší zahrady, rostou mi tu v zastíněných partiích velmi hojně. Není tedy divu, že jsem se trochu proplazila po zahradě a nafotila sasanky 12x jinak. Protože jsem fotila třikrát a pokaždé v jinou dobu ....


Focení první, podvečerní...





Focení druhé, odpolední. A změna objektivu... tentokrát jsem přezbrojila na starosklíčko Nikon. Tyhle jsou bez mezikroužku, jelikož se jedná o Nikon na Nikonu mohu s ním ostřit bez omezení.




Focení třetí, dnes ráno ... objektiv stejný plus mezikroužek






Noční mrazy se podepisují na všech momentálně kvetoucích rostlinkách, takže i ty sasanky mají zhnědlé okvětní lístky a najít nějakou bílou, plně rozkvetlou a nepoškozenou je opravdu hodně těžké ...


24 komentářů:

  1. Vendy, to je zase nádhera. Kochám se.
    Přeji krásnou neděli. D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jen je škoda, že ty mrazy tak moc ty květy poškodily....

      Vymazat
  2. Milá VendyW,
    povedené! Zvlášť ta poslední, kde je kapička uprostřed. :-)

    OdpovědětVymazat
  3. Jsem si představila, jak se plazíš po zahradě a připomnělo mi to mě, když jsem při focení ryla čumákem v hlíně :D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No plazila jsem se, doslova. Při tom ranním namrzlém focení jsem si tedy pod sebe dala velkou rohožku kterou mám venku na vyvětrání, protože válet se po zmrzlé zemi se mi vážně nechtělo.

      Vymazat
  4. Pěkné focení v různém s světle a různou výbavou. Měj ic se mi ale líbí poslední z 2. dne. Hezkou neděli.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ten Nikon objektiv velmi pěkně prokresluje, to je pravda, a tak když udělám výřez, stále to vypadá dobře.

      Vymazat
  5. Je úžasné vidět, jak jsou bílé kvítky focené v různé denní době, pokaždé jiné. Ty poslední čtyři fotky zase zachycují krásu květů do detailu.
    Dnes jsem si na Tebe vzpomněla. Konečně jsem se odhodlala jít ven a jeli jsme do lesa. Dokud tam ještě nějaké stromy jsou. Foťák jsme měla samozřejmě s sebou a jsem zvědavá, jaké fotky jsem udělala, protože fotit se zamženými brýlemi není žádná hitparáda. A moc jsem si přála mít Tvé znalosti a i vybavení, abych mohla udělat pěkné fotografie. Bylo nádherně, dám náš výlet na blog.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Focení je jediná věc kterou s brejlema neumím. Ale mám na hledáčku možnost nastavení dioptrií a ještě dokoupenou optickou korekci. Ale i tak mám s ostřením trochu problémy.

      Vymazat
  6. Vendy nádherné fotografie v různém čase a jinou technikou.Sasanky mám ráda,vím,kde rostou,ale Český ráj je zavřený,tak se musím podívat někde blíže.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To je malá výhoda velké zahrady, najdou se tu místa kde mi roste to, za čím bych jinak musela chodit... teď mne napadlo, že bych si mohla vyrýt venku žluté sasanky a zasadit si je sem taky.

      Vymazat
  7. Vendy, máš to skvostné fotografie. Je vidět, že umíš. Do příštího týdne pohodu a zdravíčko přeje Marie.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já děkuju, ale jsou tací kteří umí mnohem líp a taky mají mnohem lepší vybavení...

      Vymazat
  8. Sasanky jsou krásná něžná kvítka.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To jsou, neměla jsem ze začátku na zahradě ani jednu, za to spousty bledulí a prvosenek. Teď je to naopak, spousta sasanek a minimu bledulí a prvosenek.... prostě sekačkové hospodaření se některým druhům kytiček věru nelíbí...

      Vymazat
  9. Vendy, nádherné fotky. Nejvíc se mi líbí ty ranní.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mohly být ještě zajímavější, jenže mi došla baterka a než jsem se vrátila s novou, dolezlo sluníčko o kousek dál a rozpustilo takovou zajímavou námrazu na jedné sasance...

      Vymazat
  10. Nádhera, Vendy! Ta poslední je skutečně úžasná!
    Přeji pohodový den, Helena

    OdpovědětVymazat
  11. Pěkně.. Já jsem prošel stráni u Lesan nad Nelahozeves kým zámkem tam rostly koberce zase těch žlutých sasanek a jaterniky, něco jsem dával na FCB a na blog.. Bylo by zajímavé vědět, v jakých podmínek rostou ty bílé a kdy ty žluté.. po

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Asi za stejných, tedy určitě. Tady když jdu kolem potoka se tyhle dvě prolínají. Kvetou na stejných místech. A pak k nim ještě patří sasanka lesní, taky s bílým květem, ale větším na vyšším stonku. Já už uvažuju o tom, si pár těch žlutých taky na zahradu přinést. Jaterníky jsem tu na volno viděla jen v té bledulkové rezervaci, jinak ne. Na Brdech ano, tam jich je volně za chatou v lese hojnost.

      Vymazat
  12. Starosklíčko slouží dobře, jak je vidět. Pokochal jsem se.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ten Nikon je opravdu velmi příjemný. A přitom na něj dost zapomínám, nejraději stejně fotím Heliosem. Dneska jsem zkoušela přidat další mezikroužek, takže jsem se dostala ještě blíž, ale pořád bylo možné zaostřit na většinu foceného. A když se ještě zvedne clona, je to fajné...

      Vymazat

Jsem ráda, že mi zde své komentáře zanecháváte ....