17 dubna 2020

Abych vás ...





.... stále nekrmila jen kytičkovými květy (ono když se moc nikam nesmí, a makám na zahradě jako šroub, co taky fotit) dneska si připomeneme poslední superúplněk. Vždycky si říkám co je na něm tak super, protože když se u nás konečně dostane nad obzor je to vždy jen klasický úplněk. Ten super rozměr je u něj vidět pouze v okamžicích kdy vychází, to pak je něco, jenže to tady nikde není možné sledovat. Ale tentokrát i když už byl výš přece jen byl malý rozdíl vidět. Fotila jsem dva dny po sobě a tady tedy máte jedny noční úplňkové ....








Doufám, že konečně o víkendu vezmu kolo a vyrazím na méně probádaná místa za vsí a konečně taky nafotím nějakou přírodu...

38 komentářů:

  1. Bezvadné fotky, nejvíc se mi líbí ta poslední. :-)

    OdpovědětVymazat
  2. Mně se líbí 1. Jednou jsem cestou domů večer viděla na našem paneláku sedět obrovský, ale superobrovský měsíc, ale neměla jsem s sebou foťák. Byla jsem jako u vytržení. Když jsem dorazila domů a podívala se z okna na měsíc, byl normální velikosti. Dodnes to nepochopím.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já spíš párkrát cestou z práce viděla krásné divadlo měsíce a mraků. Než jsem ale došla domů tak se zatáhlo definitivně a bylo po ptákách...

      Vymazat
  3. blondýna17/4/20 14:49

    Větvičkový měsíc je top ...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No on mi tam potvora zalejzal jen ak jsem udělala pár kroků aby mi nepřekážel sousedovic bordel na zahradě, jako kůlny a pak dráty od elektriky. A i když jsem fotila druhý den z půdy, zase se mi tam pletl druhej barák a zas skončil v těch větvích, ale ty mi tam nevadily tak jako ty baráky...

      Vymazat
  4. Krásné fotky, Vendy.
    Kouzelný měsíc ....

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No málem jsem začala výt! :-D.... ale jak se mi nedařilo ...

      Vymazat
  5. Ono záleží, někdy, třeba když zapadá, je za Ještědem neuvěřitelně obrovský, nevím, jestli je to optický klam nebo co, nikdy jsem ho nefotila, ale takhle od oka tipuji, že je tak třikrát větší, než bývá normálně, vůbec netuším, proč to tak je.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Prý je to zrakovy klam, mozek prý zvětšuje předměty těsně nad obzorem srovnávají je s titerne se jevícimi pozemský I věcmi na obzoru... Nicméně, jak píši výše, mlu I o tom i fotografové, a foťák se napálit asi nedá..

      Vymazat
    2. Tady když zapadá, tak je to jen malý měsíc. Záleží asi také odkud a z jaké zemské délky a šířky ho pozoruješ, určitě třeba nad mořem to musí být obrovská podívaná, nemůžu posoudit, neb jsem nikdy nebyla. Jinak to také asi vypadá vysoko v horách....

      Vymazat
  6. Je ovšem zajímavé že vycházející Měsíc alespoň v úplňku se jeví mnohem větší než vysoko nad obzorem. Prý je to zrakovy klam, ale mluví o tom i fotografové..

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vzhledem k tomu, že jsme v údolí, a i když vylezu na kopec, zase tam jsou kopce a lesy a než se dostane měsíc tak aby byl od nás vidět, je z něj normální. Žádný superúplněk. Ale je pravdou, že na rovině když vychází je nádherně vidět to jak je velký. A viděla jsem nádherné fotky toho úplňku třeba za Kunětickou horou. Tedy ovšem pokud to nejsou fotomontáže, což jsem už také viděla a co fotograf i přiznal. Takže věř potom tomu co vidíš!

      Vymazat
  7. Skvělé snímečky.👏👍 Nejvíc se mi líbí poslední dva.
    Přeji sluníčkový víkend a hlavně zdravé dníky.🌞

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky moc, no trvalo to, než jsem našla správné nastavení aby to vypadalo aspoň takhle!

      Vymazat
  8. Nádhera, Vendy!
    Užij si výlet i celý víkend, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Z výletu asi nebude nic, dneska se griluje a pak musím dodělat záhon, a zítra by už mělo (aspoň doufám, že i u nás) pršet. Pokud ne, tak vyrazím. Anebo navozím na záhon kompost abych měla dál co plít...;-) mě to prostě dřív než když mám hotovo prostě nepustí. A to už budu muset nastartovat sekačku a posekat trávu...

      Vymazat
  9. Vendy, krása. Měj pěkný víkend.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dlouhou dobu mi měsíc dělal problém, až pak náhodou jsem u dcery jednou viděla krásný úplněk a bafla jsem foťák a udělala pár snímků. Když jsem je pak stáhla a viděla jaké jsou, zjistila jsem, že jse, je fotila úplně jiným nastavením než se doporučuje. Zapomněla jsem si přenastavit foťák z předchozího focení Bobule. od té doby to tak nastavuji a ono to vychází. Jen tedy teď lituju že jsem prodala ten teleobjektiv, ale mít ho jen na dva dny v měsíci mi připadlo zbytečné.

      Vymazat
  10. Náramné, přenáramné. Na té poslední jsem čekal netopýra...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No šiknul by se , to je fakt, ale aby pak návštěvníci blogu zděšeně neprchali od monitorů obávajíc se nějaké nákazy! :-D

      Vymazat
  11. Tak jsem dorazila a zkouším komentovat.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No výborně a já už tě podle Dorky mám v seznamu, takže už teď uvidím každý článek který uveřejníš. Tak tě moc vítám a doufám že se ti tu bude líbit. Je tu opravdu vybraná společnost! Jen škoda že TlusŤjoch a Čerf zatím nechtějí přejít do jiných vod, jinak by tu byla pospolu skoro celá parta!

      Vymazat
    2. Dej jim čas, jsou patrioti a brání jako kapitáni loď než se úplně potopí.

      Vymazat
  12. Vendy,superúplněk máš opravdu super.Připomněla jsi mi,že jsem také fotila,ale kde jsem ho zapomněla nevím.Hezký víkend

    OdpovědětVymazat
  13. Skvělé fotky. Dcerka ten první večer postávala fascinovaně u okna, já jsem se věnovala spíš malému, takže pořádně a v klidu superúplněk vidím až na tvých fotkách :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to mám radost že jsi si ho mohla prohlédnout alespoň opožděně...

      Vymazat
  14. Ty fotky jsou naprosto dokonale!!! M.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak chybky tam jsou, jak se víc oříznou není to úplně ostré a když se doostří, zas to dělá takový divný hrubý obraz....nicméně díky za pochvalu! :-)

      Vymazat
  15. Parádní fotky, také jsem ho zkoušela fotit, ale takto se mi nikdy nepovedl. Jde o to, správně si nastavit foťák a to zase umí Míra. Tomu se pár fotek povedlo.
    Vendy, přeji fajn neděli. D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jo, najít ideální nastavení znamená nasekat hafo fotek, až najdeš to pravé... já při tomhle focení nafotila asi dvacet fotek každý den, a zbylo z toho jen těhle pár....

      Vymazat
  16. Vendy, jsou to parádní fotky. Já ho fotila též. Poprvé z východního okna, hned jak se vyloupl nad domy a podruhé v noci, kdy jsem v pyžamu trochu vyděsila dousedku venčící psa.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. tak já zas pobíhala v županu po zahradě, naštěstí tam moc večer z chodníku vidět není a sousedi choděj spát se slepicema, a podruhý ze střešního okna na půdě...

      Vymazat

Jsem ráda, že mi zde své komentáře zanecháváte ....