21 března 2020

Očistný ...






... nebo dobrý sluha, ale zlý pán? Nezkrotný, fascinující, zahřívající naše praprapraprapředky v jeskyních, zpříjemňuje nám v krbech romantické milostné chvilky, pohlcuje naše mrtvá těla, bere si co chce a co se mu zlíbí, na oplátku dává možnost úpravy jídla, zahřátí v zimě a světla v temnotách, taví železo pro výrobu nástrojů. Je prostě nepostradatelný ....

18 komentářů:

  1. Tak ta je opravdu krásná!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. A víš co to je? Kovářská výheň. Focené na adventních trzích na Königsteinu...

      Vymazat
  2. Nádherně zachycené plameny. :-D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Chtěla jsem to vyzkoušet, vyfotit oheň, jenže dlouho nebyla příležitost, až když jsem byla na adventu v Königsteinu, tam byli kováři a tak jsem si to vyzkoušela...

      Vymazat
  3. Krásně napsané!
    Vendy, přeji pokud možno hezké dny, Helena

    OdpovědětVymazat
  4. Dokážu se dlouhé minity dívat do plamenů. Uklidňuje mě to

    OdpovědětVymazat
  5. Krásná fotografie. Je to stejné jako s vodou. Na oboje je krásný pohled, pokud jsou v místech, kam patří..Přeji krásné dny.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ano, oboje taky dokáži pozorovat hodně dlouho...

      Vymazat
  6. První emoce .. strach.
    Můj přítel nikdy nechápal, že krb není to místo, kde omdlívám a padám na záda.. Vesměs právě na otevřený oheň, romantiku muži ženu lapí, já to mám z úctyhodné vzdálenosti.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ve vodě mohu trávit hodiny ale stejně tak i u ohně. Miluju když si můžu na chatě sednout do křesla před krbovky, po ruce dobré pití a dobrou hudbu. Hřeje to a pohled do plamenů mě uklidňuje. Stejně tak mám ráda když si zapálím na zahradě večer pár loučí po zahradě nebo mi po jezírku pluje plovoucí svíce.... prostě světlíška v přírodní podobě ohně.

      Vymazat
  7. Krásná fotografie i hezký článek.
    K ohni cítím respekt, musí se s ním umět zacházet.

    OdpovědětVymazat
  8. Tvrdí se že pohled do plapolaniciho ohně nikdy nenudí. Mm

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To opravdu nenudí, dokonce spíš má určitou relaxační sílu, něco jako druh transu

      Vymazat

Jsem ráda, že mi zde své komentáře zanecháváte ....