11 března 2020

Nová výzva ....




.... nové starosti. S tím, s čím přijít. Možná by se zdálo, že to takový problém není, jenže.... mám doma různé sbírkové věci, jenže ty se u mě  objevily tak jak šel život. Ale netvoří žádnou ucelenou a hlavně záměrnou sbírku! Prostě pár věciček stejné povahy a šlus. No a jak jsem tu tak celý, po dlouhý době zas volný odpoledne, brouzdala po blozích kde jsem nestíhala číst nové příspěvky najednou mi to došlo. Vždyť já mohu s čistým svědomím říct, že vlastně sbírám zážitky! Celý život. Zážitky cestovní, výstavní, zážitky s láskou i nenávistí, s lidmi i zvířaty, s rodinou ...
A hmatatelným výsledkem toho je tenhle blog a fotky a povídání na něm! Nicméně se sběrem těch zážitků se pojí přece jen dvě vědomá sbírání. Odevšad kam jedu, si přivážím tu jeden, tu dva, tu i více kamínků. A pokud jedu někam za adventem, přivážím si hrneček od vánočního punče. Kamínky pak vždy označím místem a datumem a občas na něco použiju. Hrnečky jsou prostě, no hrnečky... občas z nich piju kafe, občas ho do nich dostane návštěva neb jsou šikovné velikosti. Fotky ze životních zážitků z mého blogu znáte, zahrnuji vás jimi den co den, a tak dnes tu budou jen fotky toho co by se dalo při troše dobré vůle nazvat sběratelstvím ....

Tohle jsou úlovky z Rakouska. Černobílý ze zámku Schönbrunn, modrý z trhů u vídeňské radnice a červenobílý je z Retzu


Tady mám dva z Německa, modrý z Míšně, červenobílý z Pirny a ten který se vůbec nelíbil dceři, ale mě se líbí osobně ze všech nejvíc je z trhů ve St.Wolfgangu v Rakousku. A líbí se mi proto, že to je hrnek autorský, podepsaný autorem a takový nejoptimističtější


A ty kamínky ... jak vidíte, jsou z různých míst z Čech i zahraničí. Z Orlího hnízda, z hradu Dürstein, z Königsee i Königsteinu, Liliensteinu, Kromlau a Nochten, z Melku či Kittenbergerovských zahrad z přehrady Pastviny, z Berounky u Dobřichovického zámku, z Dunaje pod klášterem v Dürsteinu, z Divoké Orlice na Zemské bráně anebo z jižních Čech kousek od Nových Hradů či těch východočeských stejnojmenných


36 komentářů:

  1. Já sbírám jen padesátikoruny do kasičky. Docela nudný koníček :D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To je ten nejlepší!!! Jeden čas jsem to dělala taky, a asi zas budu muset začít...

      Vymazat
  2. Vendy, moc krásně jsi to pojala. Díky. Měj pěkný den.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Když nic plánovaně nesbíráš, je to těžké něco najít. Ale ty zážitky jsou jediné co sbírám poctivě...

      Vymazat
  3. Ten modrý mám také, z adventu v Drážďanech.
    Ale než hrnečky, dojaly mne ty kameny, je v nich uloženo kus života a tvé cesty za poznáním.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jo, ony to jsou hrnečky na kterých je psáno Saské vánoce. Takže Drážďany tam jsou vypsané také. Ještě i Radebeul, Pirna a Pillnitz. Kamínky jsou za šest nebo sedm let mého cestování po různých místech jak u nás, tak venku. Ale teď si uvědomuju, že tam vůbec nemám třeba Dobříš. Za to na chatě mám hromadu ještě krásnějších, nasbíraných okolo v lesích.

      Vymazat
  4. Pěkné sbírky.Ač žádná sběratelka nejsem,tak postupně zjišťuji,že bych něco dohromady dala.Hrníčky,keramika,knížky a kamínky,ty jsem si vozila vždy z různých cest,dovolených a hlavně hor

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak ještě možná by se dalo prezentovat jako sbírka mých asi patnáct knih o orchidejích a jejich pěstování ...

      Vymazat
  5. Líbí se mi hrníčky i kamínky. Kamínky si z cest také občas vozím, ale ty jsou pro želvu do terárka.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já je mám v krabičce od švédských vánočních perníčků :-D Kamínky se snažím vozit odevšad a z hrůzou jsem zjistila, že jsem zapomněla teď v Hallstattu a St. Wolfgangu nebo Pirně....

      Vymazat
  6. Moc se mi líbí sbírka kamínků.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ještě nějaké mám, a dost, ale jsou třeba už v něčem použité

      Vymazat
  7. Moc hezké sbírky, Vendy! nejsi sama, kdo sbírá adventní hrnečky a kamení, to si z cest občas taky vozím :o)
    Přeji hezké odpoledne, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ono tohle je jediné o čem by se dalo říct, že je to sbírané účelově. Jinak nic jinýho se tu nenajde...a těch kamínků mám víc, akorát že jsou použitý třeba v aranžmá nebo u kaktusů.

      Vymazat
  8. Sběr a dovážení, či donášení kamenů máme společné. :-D Mám jich spoustu, začala jsem v roce 1980 a st si kameny či kamínky vozím a nosím. Občas ho strčím nenápadně manželovi do batohu a ten se pak diví, proč ho má těžký.
    Hrnečky jsou také moc pěkné.:-D

    Fotky z mého blogu už podruhé zmizely, zůstalo jich tam tentokrát šest.
    Mám vztek, včera jsem se s tím zabývala přes hodinu. Nevím čím to je. Možná mi blogspot naznačuje, že sem nepatřím. Zítra vracím vnoučata dříve, tak to zkusím nahrát ještě jednou. A pokud to zmizí, sroluju uši a pokorně se vrátím na Blog.cz.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To je divné, já s tím za celé ty skoro dva roky neměla problém ani jednou. A nevím jestli někdo měl. Kamínky samozřejmě sbírám stále, akorát a to mě hodně mrzí, jsem teď úplně zapomněla v Hallstattu, St. Wolfgangu a Pirně. Z Königsteinu už mám od předloni. Jo, a ještě i Bad Schandau mi chybí...

      Vymazat
    2. Nahrála jsem ty fotky už potřetí. A jestli opět zmizí, asi zmizím taky. Pěkně mě to štve.

      Vymazat
    3. To musí být nějaká zrada třeba v nastavení. A jak je do toho blogu nahráváš a odkud?

      Vymazat
  9. Vendy, ty hrnečky jsou opravdu vzpomínkové. A i když doma modrých věcí moc nemám, hodně se mi líbí ten prostřední z první fotky. Ten mne zaujal na první pohled. :o) A kamínky? Také si je vozím, ale nepopisuji. Občas si dovezu spíše kameny a umístím někde na zahradě. A když kolem nich jdu, vzpomenu si na jejich cestu k nám. .o)
    Máš hezkou sbírku a díky ní i na co vzpomínat. D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vídeňské hrnečky jsou vždycky krásné. Nemám z Vídně tu botičku, místo ní mám ten Schönbrunn...vzhledem k tomu, že jezdím na výlety jen jeden den a autobusem, sbírám jen malé kamínky které se mi vejdou do kapsy. Takže je mám doma v krabici...

      Vymazat
  10. Krásné. Tomu moc fandím a oceňuji, že to máš všechno zdokumentované. Také jsem si kdysi vozila kamínky od moře, z různých pamětihodnosti třeba z Řecka, ale zůstalo to neutříděné. A hrnečků mám také několik z vánočních trhů z Vídně, a našeho regionu. Krásné vzpomínky.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak já to popisování mám nějak v genech po otci ;-) :-D

      Vymazat
  11. Toz pěkne... Také mám doma bez ladu a skladu"veci z různých míst..

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To já ne. Já mám odněkud něco jen ty hrnky a kamínky. Jo a vlastně magnetky! Na ty jsem úplně zapomněla... a to je mám na očích pořád!!

      Vymazat
  12. Líbí se mi hrnečky i kamínky. Vozívala jsem si od moře kamínky, které mne zaujaly, skončily ve venkovních květináčích u kytek a nikdy mne nenapadlo udělat si z nich sbírku. Prostě věci hromadím,ale správná sběratelka nejsem :-))))
    Klidný den!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já se snažím nehromadit. Spíš likvidovat. Ale nějakou úchylku přece mít můžu ... ;-)

      Vymazat
  13. S těmi kamínky to mám přesně tak. Dovážím si je z každého místa, kde jsem. S hrnečky a podobnými suvenýry jsem to už vzdala, nemám ráda, když se mi doma kupí věci, ale kamínky jsou super. Kdykoli se z nich dá udělat kamínková galerie na zahradě, obložit jimi půdu v truhlíku, seskládat je do zídky. Také už je popisuji a datuji, protože jsem mnohdy marně pátrala po původu toho kterého kamínky. Krásný den. Romča.

    OdpovědětVymazat
  14. Tak já to mám stejně, teď jsme s dcerou díky jedné zdejší aplikaci rozdaly dvě krabice hrnků, ještě ale jednu na půdě mám. Ale prostě mi to o těch adventech nedá. Já tuhle katalogizační mánii mám asi po otci, všechno musím mít popsané, všude musím mít u kytek cedulky s popisem co to je zač, v záhoně mám taky jmenovky. Ono to i pomáhá, protože u trvalek které na zimu zatahují aspoň vím kde co je a když sázím něco nového, alespoň vím kde ne...

    OdpovědětVymazat
  15. Hrníčky jsou hezké,ale moc se mi líbí ty kamínky! To je krásná tradice !!!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Kamínky jsou prostě kamínky... já mám na ně ohromnou slabost. Ovšem můj kamarád to dovedl do dokonalosti, ten si rovnou nechává vozit balvany které vidí někde u cesty a líbí se mu....

      Vymazat
  16. Moje máma sbírala hrnečky. Já se od ní nakazila, dokud bylo kam je dát...(•‿•)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Naštěstí ty adventní přibývají velmi pomalu, a když náhodou si nevyberu zájezd, tak nepřibude žádný... s kamením to je horší ;-) :-)

      Vymazat
  17. Krásná sbírka, suvenýrky, i když jsou možná kýčovitě, jsem si také na památku vozil. A hrnky jsem k tomu přidal teprve asi před 3 roky, stejně jako ty mám jeden z Vídně a pak ještě z Hallstattu, Moskvy, Hamburku a možná ještě nějaké další, všechny jsem převezl na chalupu, abychom se tam v létě cítili příjemně. Ale teď asi máme na dlouho po radosti.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hallstatt jsem letos totálně zazdila, jak s kamínkem tak hrnkem. Tedy ono tam na venku vlastně klasicky punč do hrnků neprodávali, i když by si to bývalo počasí zasloužilo, tak ho mám alespoň vyfocený z reštiky kde jsme si dávali super suppe. I v pirně a St.Wolfgang jsem na kamínek zapomněla, ale zas mám hrnek ;-)

      Vymazat
  18. Ahoj Wendy, kamínky jsou krásné a je úžasné, že je popisuješ a tak víš, odkud jsou. Pár hrnečků z adventních trhů mám doma také, jsou hezkou vzpomínkou.
    Přeji ti klidnou neděli. Iva

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To popisování je taková moje úchylka :-D, dělám to i s kytkama, jak v truhlících tak i na záhonech. Všude mám jmenovky ...

      Vymazat

Jsem ráda, že mi zde své komentáře zanecháváte ....