13 března 2020

Kvetou ...




....a tak tu prostě jsou a ještě asi dlouho budou. Protože konečně po bezbarvé zimě začínají venku vládnout barvičky a to hlavně díky krokusům. Na podzim jsem udělala velkou objednávku jarních cibulovin, něco jsem si i nakoupila v Lidlu a teď se začínám s jejich květy seznamovat a kochat se jimi. Navíc to má i tu výhodu, že se nemusím nikam trmácet. Ono vzhledem k tomu, že už tady ve Třebový jsou tři potvrzený případy coronaviru a tady na vsi jsou v ubytovně v karanténě nějací slovenští dělníci z fabriky, která je právě kvůli coronaviru zavřená, není zrovna asi žádoucí se pohybovat mimo dům víc než je nutné ....


Tohoto krasavečka už jste tu viděli. Teď už kvete dvěma květy


Kdysi jich bylo víc, nějak mi někam zmizely. A s nimi i mininarcisky


Druhá z novinek. Ještě by někde měl být jeden, nicméně ten nějak neleze


Velkokvěté krokusy které mi vyhrabal Myšpulín ze záhonku jsem přestěhovala do trávníku. Tam mu kupodivu vůbec nevadí



Tuhle tříbarevnou krásu mám také novou ...


... stejně jako tyhle a ještě další které teprve vylézají


Tihle jsou už letití, ani vlastně nevím kde jsem k nim přišla, ale velmi rychle se množí. A mě neustále jejich květy a jejich proměny baví



43 komentářů:

  1. Vendy, krásně ti to kvete, je to radost se na ty barvičky podívat. :-D

    Hlídám vnoučata, který nemohou do školy a školky. Odpoledne jsme je vrátili mamince a vyrazili na nákup. Poloprázdné regály a taková divná ponurá atmosféra. Je to strach, navíc umocněný tím, že se po obchodě pohybuje občas někdo s respirátorem. A pak člověk přemýšlí, zda potkal nakaženého, který si musí nakoupit, nebo naopak toho, kdo se bojí nákazy víc.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já nakupovat nechodím, to je manželovo hobby. A když jdu, tak do drogešky a tam bylo poloprázdno. Sice v pondělí jdu ke kadeřnici, tak se asi ve městě stavím, ale to jsou malé obchody. Uvidím co a jak. Já ty krokusy miluju, a tak jsem je začala sázet i do trávníku různě po zahradě....

      Vymazat
  2. Krása! Hezky mě to naladilo na jaro. Za zmizelé rostlinky můžou nejspíš myšky, cibulky se jim staly večeří.

    www.az-budu-velka.blog.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já ti ani nevím, spíš bych řekla že ne myši, ale krtek, který mi tam podvakrát vytvořil Mont Everest a zřejmě ty cibule se dostaly hodně hluboko. Budu to muset zkusit prohrabat a když tak znovu vysadit. Ony krokusy spíš věkem dělají čím dál tím větší trsy a ne že mizí úplně.

      Vymazat
  3. Vendy,to je nádhera a ty barvičky.Jarně jsem se u tebe naladila,snad mi to chvíli vydrží.
    Měj hezký víkend

    OdpovědětVymazat
  4. Vendy, kochám se! Nádherné podívaná v této neklidné době! Snad všechny ta omezení pomůžou a vrátíme se rychle do normálního života.
    Měj hezkou sobotu, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Doufejme, ono se to dá doma zvládnout, zvlášť když máš barák a zahradu, to je pořád práce, ale finance, to je obrovský problém. Nám když zavřou jídelnu, tak všichni budou doma s aspoň 60% platu, já s ničím, protože nemám smlouvu ale jen dohodu. Muž jako živnostník musí makat pořád, protože musí platit spousty povinných plateb a když na ně nebude mít, tak nevím jak to provedeme. Finančák to nezajímá. Dělej a plať! A jsem zvědavá jaké kompenzace tedy stát pro živnostníky, kteří ho de facto drží nad vodou, vymyslí....včera jsem poslouchala Maláčovou a zvracela jsem horkou krev z těch keců. Oni totiž nemají vůbec žádnou strategii, oni to teprve všechno teď vymýšlí a všechno šijí na tělo zaměstnancům, ale už ne zaměstnavatelům a právě těm malým živnostníkům jako je manžel. Člověk by zvracel z toho přístupu...

      Vymazat
    2. Vendy, ani nevíš, jak ti rozumím. Vlastní firmu máme téměř 30 let...
      Už jsem zažili různé časy, ale podpory jsme se za ty roky skutečně dočkali, spíš se malým firmám nakládá povinností, respektive blbostí...
      I tak měj hezký den, H.

      Vymazat
    3. Však muž už je živnostník skoro 25 let, ale nikdy to nebylo na ejchuchů ale dalo se, ale posledních 12 let to je očistec.

      Vymazat
  5. Vendy, díky za tu nádheru. Teď se to fakt hodí. Posloucháme a sedíme taky doma na prdeli. Měj pohodovou neděli.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. V pondělí jsem měla jít po dvou měsících ke kadeřnici, nesmírně jsem se už těšila, a bum, dneska to zakázali, což úplně nechápu, když se tam sejdou max dva nebo tři lidi... že se zavírají krom potravin ty mamutí nákupní komplexy ano, to chápu, ale tohle....

      Vymazat
  6. Krásné kytičky, které v této době pohladí duši.
    Také se docela bojím, mám chronické zdravotní problémy a tak se snažím moc nevycházet. V pondělí musím na kontrolu na endokrinologii. Navíc jsme nesehnali ani roušky, natož respirátory a také desinfekční gely a asi je hned tak neseženeme.
    Měj pěknou sobotu.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já mám spíš strach o muže, ten není úplně fit a jezdí do Globusů a různých firem a kanceláří na servis...teď je ale také otázkou, jestli většinu z toho časem nezavřou. Což by znamenalo pro něj jako živnostníka velký, velký problém ...protože povinné platby a platby další nikdo nikomu neodpustí....

      Vymazat
  7. Jsou překrásné, zrovna včera jsem viděla takové malé jarní políčko květinek a udělalo mi to náramně dobře na duši!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. O to se právě snažím tím, že si ty krokusy sázím do trávy po zahradě. Ale díky tomu, že plocha kam to sázet je ohromná, bude to trvat sakra dlouho....

      Vymazat
  8. Je to krása! Ano dívat se do začínajících barev a už i trochu zeleně je teď docela dobrá medicína. Alespoň pro klid v duši!
    Klidné dny!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak já celou zimu čučela na zelenou trávu na zahradě, takže zelené jsem měla vcelku dost. Spíš ty barvy, ty chyběly, ale teď už se to pomalu lepší a až začnou tulipány, tak to bude teprve gejzír!

      Vymazat
  9. Zahradníková, tleskám.
    Já jsem vysadila na podzim, v zimě mi je vytahali kosáci, ale lezou a kvetou.
    Je to podívaná a těším se, co vůbec vyleze.
    Dostala jsem od holek z květinky odkvetlé hyacinty, zasadit až na podzim ??

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zasadit hned! Nestříhat listy, těmi čerpají sílu do cibulí, můžeš i přihnojit. Taky čekám co mi vlastně a hlavně kde vyleze z těch vloni nově zasázených cibulí. To se zas upíšu jmenovek....taky se vždycky náramně těším jak to vlastně bude vypadat. Někdy to je úplně jinak než to mají v katalogu...hlavně se těším na ty česneky a ladoníky.

      Vymazat
  10. Vendy, krásně ti to na zahrádce kvete, radost pohledět. Mám moc ráda toto období, kdy se vše probouzí a vybarvuje. I u nás na zahradě je to už barevnější. :o)
    Měj prima víkend. D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To je pravda, nejdřív jen tak trochu, pak víc až je z toho hotová exploze barev!

      Vymazat
  11. Vendy, to je nádhera. Ani jsem netušila, že je toliko barevných variant. Moc se mi líbí ten s červeným žíháním. Já na zahrádku musím autobusem a nebo taxíkem. Obojí je riskantní. :(

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To je ještě jen zlomek z těch nových odrůd...

      Vymazat
  12. U nás krokusy už odkvetly, na plno kvetou petrklice, fialky a brambořík..

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Brambořík venkovní tedy nemám, vidíš, to bych mohla zkusit zasadit...

      Vymazat
  13. Wendy, to je nádherná podívaná a v tomto ponurém čase, pohladí po duši.
    Iva

    OdpovědětVymazat
  14. Je to moc pekne, nadherne druhy a barvy tech krokusu. Hezke dny. M.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky, tohle mám moc ráda, když začnou postupně na zahradě ty barvy ožívat. A krokusy jsou první na řadě.

      Vymazat
  15. Brambořík?? U nás kvete venkovní brambořík až o prázdninách....

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Protože ho nemám, nevím kdy správně kvete, ale tuším že ho mají v nabídce cibulovin co se sází na podzim...

      Vymazat
  16. Já mám rád ty pruhované!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já taky, ale mají teď v těch nových barvách velkou konkurenci! ;-)

      Vymazat
  17. Vendy to je opravdová nádhera. Také mi to na zahradě kvete, ale mnoho toho také nějak zmizelo.Skoda, že se tam ještě nedá nic dělat. Máme tam strašně mokro. Přeji krásné jarní dny.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tady taky to je ještě hodně mokré, jen tam kam praží sluníčko (když) tak tam je trochu sušší

      Vymazat
  18. To je nádhera, jaro se vší parádou. Nádherné barvy :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Za tu dobu ještě rozkvetli víc, ale není absolutně čas fotit. Když nbelítám v práci, šiju roušky až do padnutí....

      Vymazat
  19. Ještěže alespoň kvítka si z virů nic nedělají. Máš krásnou zahrádku.

    OdpovědětVymazat
  20. No panejo, to jsou barvičky! Teďka jsem si zrovna pořídila novej objektiv od Sigmy právě na detaily, tak se na jaro letos těším obzvlášť a snažím se i během tohohle divnýho období občas vystrčit nos z baráku, tak se mi snad taky brzo poštěstí cvaknout takovouhle nádheru :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ohó... tak Sigma je sice můj sen, ale bohužel finančně nedostupný.... ty Arty jsou opravdu něco. Já to nahrazuji, alespoň co se týče barevného podání těmi starými skly, ty díky absenci mnoha antireflexních vrstev mají skoro stoprocentní podání barev. Ale zas nemají (tedy některé) tak ostrou kresbu. V tom ta Sigma bezkonkurenčně vede. Teď toužím po Trioplanu, taky starosklíčko, ten má nádherný bokeh...

      Vymazat

Jsem ráda, že mi zde své komentáře zanecháváte ....