30 března 2020

Modrá je dobrá ...






.... už je to tak. A na jaře obzvlášť, protože soupeří s modří oblohy. Modro dole, modro nahoře. Tedy pokud se vydaří takové dny jako jsou v poslední době. Sice studenější, obzvlášť dnes je to oproti sobotě kdy se dalo chodit v krátkých rukávech docela šok, ale hlavně že svítí to co nabíjí moje akumulátory, které jsou díky posledním dnům a jejich zvlášt psychické náročnosti hned vybité. Sluníčko. O víkendu jsem si ho užívala co to šlo a co to šlo jsem makala na zahradě abych umrtvila mozek a prostě nemyslela. Při práci to šlo, ale jak začal člověk odpočívat a hlavně večer když zhasl okamžitě se starosti vracejí. Tak práce ještě je dost, a taky toho využiju, ale začínám se dostávat pro změnu do fáze, v které jsem byla před operací páteře kdy jsem trpěla nesnesitelnými bolestmi. Ty totiž začaly každou noc a já se pak bála každé nastávající noci. A to samé začínám mít i teď. Tisíckrát si můžu říkat Nemysli, nemysli, vyžeň to z hlavy, jenže tohle prostě neumím. Nemůžu. Nejde to. Lehnu si, zavřu oči a už to jede, myšlenky se honí kolem dokola, vyskakují věci které budou nutné platit a dochází mi, že veškerá rezerva která byla je pryč. Není kde brát. A tím víc se ten kolotoč v hlavě roztáčí a já přemýšlím jak to zvládneme ....



Podléšky jsem měla ráda od mala, měli jsme na zahrádce pár trsů. Pak, když jsem začala zas jezdit na chatu, obdivovala jsem jejich jemnou krásu nejen okolo ní, ale i ve zdejších lesích, kde jsem je poprvé viděla kvést volně. A jelikož jsem na zahradě žádné neměla, přivezla jsem si jeden trsík modrých a jeden trsík růžových. Ty zatím ještě nekvetou, ale nebude to dlouho trvat ...






Ladoňky tedy směle konkurují barvou, taky jsou u mě vlastně nové, ale je vidět že místo jsem jim vybrala dobře, krásně se rozrůstají i přes to, že po zasazení cibulek je hodlal Myšpulín přestěhovat někam jinam




Všechny fotky jsou opět focené starosklíčkem a mezikroužkem


22 komentářů:

  1. Krásně modré, skoro jako dnešní obloha :).
    Přeji hodně zdraví, ať je lépe.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nó, dneska ta modř skončila. Ráno sníh a teď šedivo...obávám se, že lépe bylo už před deseti lety, teď už je to všechno jen tím pos..ým nahoru.

      Vymazat
  2. Obloha je venku modrá pěkně, ale když na sebe otevřu okno a dýchne to na mě jako z mrazáku, rychle usoudím, že na procházku je ještě brzy :-).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Až do včera byla taky modrá, i ten chlad nebyl tak hrozný. Jenže dneska, když mám celý den volno ráno nasněžilo, obloha je šedivá jen trošinku z ní tu a tam vykoukne sluníčko. Ten mrazák je přiléhavé přirovnání! ;-)

      Vymazat
  3. Mnoho lidí se dívá dlouho do noci na strop a s dalšími týdny jich přibude, i já hledím a přemítám, co bude dál ...
    Ty fotky jsou krásné.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já vím, že poslední dobou na blogu víc fňukám než by bylo zdrávo, ale ono mi tohle vyblutí věcí na blog trochu pomůže v tom, že to v sobě tak nedusím. Nemám to komu říct, max Míše nebo tobě ale obě máte svých problémů víc než dost. Situaci to sice nezmění, ale trochu uleví v přeplněné makovici...

      Vymazat
  4. Uklidňující. Příroda si jede po svém.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Strašně ráda bych to taky tak uměla.... jet si po svém, neohlížet se na nic a nikoho....

      Vymazat
  5. Nádherná podívaná.Práce na zahrádce uklidňuje.Přeji Ti,aby těch starostí bylo co nejméně.I já toho mám dost na přemýšlení.Fotila jsem starosklíčkem a mezikroužkem.Ale ještě nevím,jak to dopadlo při mém třesu rukou.
    Měj hezké dny

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to se těším na fotky. Tuším že už jsem se ptala, ale co máš za starosklíčko?

      Vymazat
  6. Něžné modré kvítky, které dělají radost. O víkendu mi stávkoval foťák a já si v duchu přála mít nějaký kvalitnější. Obdivuji, co starosklíčka umí.
    Také špatně usínám, v hlavě se mi honí spousta myšlenek a obavy z budoucnosti.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mnoho lidí mi říká, nemysli na to, musíš se naučit vypnout, myslet pozitivně a nebát se, tím ty problémy odeženeš a ne naopak, že vzniknou. Jenže ono se to hezky radí když neznají hloubku našich problémů a toho co se před námi otevírá za černou díru. Ale já vypnu jen opravdu při těžké práci nebo focení. Ale jak skončím s jedním nebo druhým je to okamžitě zpět.

      Vymazat
  7. Wendy,
    podléšky- jaterníčky- také je mám ráda od mala
    a tys je krásně nafotila...Já je chodím okukovat do jednoho lesa...
    Ladoňky máš krásné- mně je asi sežrala nějaká myška..
    A zvládnout to MUSÍME!!! Taky špatně spím... Jarka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mě ladoňky málem zlikvidoval pesan. Vyhrabal mi všechny cibule v jednom záhoně co jsem nově zasadila, myslela jsem že mě švihne a jeho že roztrhnu, ale naštěstí to dopadlo dobře ixory i ladoňky jsou v pořádku a krásně kvetou. Tedy ty ixory až později... mám doma prášky na spaní, ale nechci si je brát, je to pak ještě horší druhý den. A to si dávám z toho prášku jen čtvrtku když už není zbytí a stejně mám druhý den ještě větší problém usnout.Jenže pokud si budu brát každý den, za týden je ze mě závislák. To už jsem si vyzkoušela...

      Vymazat
  8. Vendy, napsala si to přesně - ač strašně unavená, dnes v noci jsem nemohla vypnout hlavu... to bude den...
    Děkuji za nádherné fotky a posílám pozdravy, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. A mě ještě do toho zas dělá guláš změna času, vždycky mi trvá tak měsíc než si zvyknu, už aby se to konečně ustálilo na nějaké variantě. Já nemůžu usnout taky když jsem přesmíru utahaná, to na mě působí jak kofein...

      Vymazat
  9. Vendy, krásné fotky. U nás po ránu je teď bílo. Celou zimu téměř nic. Měj pěkné dny.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tady taky, ale už to naštěstí zmizelo. Tak snad se odpoledne trochu oteplí abych mohla pokračovat v zahradních pracech. Pořád tu mám na podrcení spousty větví takže se jich potřebuju zbavit.

      Vymazat
  10. Měl jsem v dětství na zahradě minizshradku, kam jsem presazovsl kytky z venku... Tak jsem měl petrklice, ladonky,, jaterniky apod.... Pozůstatkem na té zahradě je už jenom trs snezenek, ale jaterniky kvetly ještě v devadesátých letech, když už jsem dávno bydlel jinde..

    OdpovědětVymazat
  11. Já jsem jen zvědavá jestli mi ty podléšky vydrží, jestli tu je pro mě dobrá půda....

    OdpovědětVymazat
  12. Taky převeliká krása, ty první dvě si klidně dovedu představit i jako fotoobraz...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No já si doufám dovedu představit, že se mi ještě rozrostou. Přemýšlím o jejich přemístění, mám dojem, že v tom záhoně jim není úplně fajn. Je fakt, že na chatě rostly v trávě....

      Vymazat

Jsem ráda, že mi zde své komentáře zanecháváte ....