31 března 2020

A zas ta žlutá ....





.... které je teď na zahradě k vidění dost. Víkend byl zahradně pracovní, ale občas jsem si i odskočila se trochu poválet po zemi s foťákem. Rozkvétají mi na zahradě křivatce a já tuhle zvláštně žlutozelenou rostlinku s květem jak hvězda mám moc ráda. Ta se mi nemotá totiž do záhonů jako její souputnice orsej, ta je totiž nadmíru vlezlá a jak se někde usadí, je velký problém jí odtamtud vystrnadit. V trávě ať si klidně roste, ale záhon dokáže zaplevelit během velmi krátké doby a je také velmi urputná. Navíc se potvora děsně blbě fotí, protože je lesklá a dělají se na ní přepaly ....

Stále ještě dokvétají krokusy, tyhle patří mezi ty nové barevnosti a kombinace. Jsou zajímavé lila vnější částí okvětních lístků a žlutou vnitřní částí.



Z kočiček budou co nevidět šeredné zelené housenky, ale posledních pár zlatých se také ještě našlo


I tyhle krokusy patří mezi nově koupené, ale se starou známou barevností. Ty jsem si sázela do trávníku a tam jich pár ještě svítí jak malá sluníčka


A konečně výše zmíněné křivatce ....






... a orsej


Stále focené Domiplanem a mezikroužky

24 komentářů:

  1. Obdivuji krásné fotografie a poznala jsem další kytičku a tou je křivatec. Mám moc ráda malá žlutá sluníčka.:-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. On má tu výhodu, že kvete jako jedna z prvních jarních rostlinek. A mám ho na zahradě ve společnosti sasanek a prvosenek na takové části zahrady kde se daří těmhle hajním rostlinám...

      Vymazat
  2. Krásně žlutě u tebe. Kytičku jménem křivatec neznám. Přeji klidné a zdravé dny. J.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je to hajní rostlinka, ráda kvete ve společnosti sasanek. Kvete jako jedna z orvních jarních rostlinek.

      Vymazat
  3. Orseje nám pokrývají půlku zahrádky, zřejmě je tam vlhká půda.. Žluté nám bohaté kvete petrklice a malý botaniky tulipan

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ty drobné žlutobílé botanické tulipány se mi taky chystají kvést, a pak ty co jsem si koupila vloni v Německu, mají voňavé kvítky a je jich na jednom stonku víc.

      Vymazat
  4. Vendy, poválela ses s úžasným výsledkem.
    Žlutá není moje nej barva, ale k jaru patří a na tvých fotkách je prostě krásná!
    Přeji pokud možno klidný den, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Už jsem psala Blondýně, že na sobě nebo okolo sebe v doplňcích jí nemusím, leda bych měla dům zařízený do šeda, to pak je se žlutou nádherná kombinace, ale kytku žlutých narcisů nebo zlatice si do vázy dám vždycky ráda!

      Vymazat
  5. Vendy,mám tyhle fotografie ráda,jsou jiné,než na jaké jsem zvyklá.Křivatec také ráda fotím a včera při procházce se psem jsem objevila u sídliště břeh plný drobných žlutých kvítků.Dnes se tam půjdu podívat s foťákem.Možná to jsou orseje.Měj hezké dny

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jo, ty fotky nejsou úplně ostré jak žiletka, takže jsou takové trochu jak z jiného světa. To je výhoda staroskel na digitálu...

      Vymazat
  6. Žlutá je pro mne symbol jara, neomylně.
    Nemám jí ráda, ale v přírodě je nenahraditelná, vše rozsvítí a potěší duši.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Taky jí na sobě moc nemusím a okolo sebe taky ne, ale jo, na zahradu patří a k jaru obzvlášť....

      Vymazat
  7. Vendy, žlutá je dokonalá, v těchto dnech hodně optimistická, veselá a pozitivní barvička.
    Hezké fotky. D.

    OdpovědětVymazat
  8. Vendy to jsou tak nádherně pozitivní fotky. Moc za ně děkuji. Na chvíli jsem zapomněla na vše. Posílám ti mnoho pozdravů a těším se na další tvé fotečky. Z💙

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to jsem ráda že jsem ti udělala radost...

      Vymazat
  9. Tý jo, takových kytek Ti kvete....:)
    Mně jenom rozmarýn v truhlíku, ale odvázaná jsem taky...!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No vidíš, já zas neumím nějak na rozmarýn najít ten správnej grif. Vždycky mi chcípne....

      Vymazat
  10. Vážně bych neuměla rozhodnout, které tvé kytce dát palec hore. Asi se upalcuju, protože i tyto fotky jsou krásné. Orsej? ten název mi nic neříká a přestože semi předzahrádka plevelí, tuhle kytičku asi nemám. Ani krokusy. A že jsou pěkné, ty tvoje krokusy! (Akorát ty tulipány od tebe mi už asi třetím rokem jen listí, ale nekvetou. Asi zkusím přihnojit. - Vlastně jsem moc rychlá, ony ještě nekvetou ani ty další. Takže jestli se ty tvoje rozkvetou, dám fotku!)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To se docela divím, že jí neznáš, je to plevel plevelovatej. Hele, možná zkus ty tulipány letos vyrejt a zjistit jak jsou na to s cibulema. A jestli nejsou třeba taky moc hluboko. Jestli budou mít hodně drobných cibulí kolem sebe, tak je vyhoď a nech si jen ty největší. Je to divný, ale už by ti měly kvést. Vždyť mě takhle drobnější jak jsem ti poslala mi už kvetou druhým rokem...

      Vymazat
  11. Páni, to je nádhera...(◍•ᴗ•◍)❤

    OdpovědětVymazat

Jsem ráda, že mi zde své komentáře zanecháváte ....