03 března 2020

I když se může ...





.... mnoha lidem zdát, že letos kvetou krokusy, sněženky a bledule dřív než jindy, v teplých místech republiky tomu tak i může být, ale mě začaly kvést tyhle květinky letos paradoxně mnohem později než jindy. Vloni mi kvetly krokusy už po půlce února, letos si počkaly až na samý přelom února a března. Talovíny mi tradičně rozkvétají až teď a stejně tak plnokvěté sněženky, které sousedce kvetou už čtrnáct dní mě ještě ani nekvetou... Prostě zakleté místo je ta moje zahrada. Nicméně konečně se zadařilo, že jsem byla doma v dobu kdy svítilo sluníčko, krokusky se mu otevřely stejně jak talovínky a tak jsem mohla nafotit pár fotek ....




... no ono to není jen pár fotek, je jich trochu víc. Nejdřív jsem fotila bez sluníčka. Schovávalo se ...




Jenže pak vykouklo a svítilo až do večera a tak jsem šla znovu nafotit jednou focené. Se sluníčkem už to bylo mnohem veselejší





Tyhle dvoje krokusy jsou nové. Sázela jsem je na podzim. Tedy krom jiných. Ty jsou v trávníku, ale jelikož jsem byla zvědavá jaké budou, dala jsem si je zvlášť do květináče. Později půjdou na stálé stanoviště do záhonku





Sluníčko už vytáhlo ven i první včelky









32 komentářů:

  1. blondýna3/3/20 15:13

    To je podívaná.
    Já jsem zasadila na podzim dvě stovky cibulí a zdaleka nejsou takhle krásně venku, já si paradoxně počkám. Ale nevadí, jsem ráda, že vůbec zůstaly, kosáci je vyklovávali ven a nechávali je na hromádce uprostřed trávníku.
    Ty tvoje jsou boží a fotky také. Obdivuji a tleskám.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No já taky sázela spousty cibulek a cibulí a už ani nevím kam, takže čekám kde se co ukáže.

      Vymazat
  2. Pokochala jsem se tou krásou. :-D Barvy navíc zvýrazněné sluncem, které si dnes u nás dává pauzu.
    Dvoubarevné krokusy jsou nádherné. :-D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak se slunkem je to vždycky veselejší...

      Vymazat
  3. Božínku, to je taková nádhera, jaký kontrast oproti tomu, co je dnes za slotu venku!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dneska je parádně, ale já jsem už tak utahaná, že ani nelezu ven fotit. Navíc se to ještě zhorší, budu muset chodit už na pátou ráno plus ještě ty večeře. To už bude totální opruz....

      Vymazat
  4. Je to nádherné jarní pohlazení, ze kterého čerpám naději, že i u nás nakonec něco vykvete. A to s tou zakletou zahradou znám, taky říkám, že ve žďárském okrese není studenější místo než naše zahrada. ;)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak Žďársko je tou zimou známé...mužova teta ve Žďáře bydlela a byla z toho nešťastná...

      Vymazat
  5. Vendy, to jsou parádní záběry. V dnešním deštivém dni je to takové pohlazení po duši a pastva pro oči. Kochám se. D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tady se to střídá. Jeden den svítí, druhý prší, víkendy jsou vůbec upršené a díky tomu se mi pořád na zahradě válí pokácená třešeň kterou potřebuju zlikvidovat...mám pod ní spoustu zasázených krokusů.

      Vymazat
  6. Po zataženém a upršeném dnu jsou Tvoje fotky jako balzám na duši.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jo, dneska si užívám sluníčko, než nastane opětně zatažený víkend...

      Vymazat
  7. Překrásné fotky plné barev a jarního sluníčka! Nádhera, Vendy!
    Měj hezký den, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Včera sluníčko nebylo, dneska je, a na víkend zas hlásí déšť. Takže toho na zahradě zas moc nenadělám. Furt je to rozbahněný a mokrý

      Vymazat
  8. To je nádhery. Nádherné fotky, barvičky i květinky. Jak já mám toto období ráda. Příroda se probouzí,zase bude fajn. Krásné dny ti přeji.Z💙

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No už aby bylo... ten jeden den z týdne je strašně málo....

      Vymazat
  9. Nádherné jarní květinky v krásných barvách.U nás,ač jsme v nížině se mi zdá všechno opožděné.Dnes po upršených dnech konečně trochu slunce a hned rozkvetly krokusy.Snad časem toho bude více.
    Vendy,měj hezké dny

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tady nás vždycky sluníčko navnadí jedním dnem, a pak je zas hnusně...

      Vymazat
  10. Odpovědi
    1. To je dobře... není nad pořádné zahřátí!

      Vymazat
  11. No vidíš, já už mám talovíny skoro odkvetlé, ale krokusy zatím vylézají teprve ze země. Takže žádné pravidlo, co, kdy má kvést asi neexistuje.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. první várka talovínů již taky odkvétá, ale vylézají ty, co byly pod kameny které na ně naházeli psi. Teď nejvíc kvetou krokusy drobnokvěté a až ty dokvetou, štafetu přeberou velkokvěté. Ty mám zasázené v trávníku. Už ani nevím jaké barvy by to mělo být.... a spešl zbarvené jsou v květináči u těch dvoubarevných.

      Vymazat
  12. Tato jarní kvítka na zahrádce nemám, tak jsem se alespoň potěšila Tvými krásnými fotkami!
    Hezký den!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Krokusy mohou být v čemkoli, v truhlíku, miskách, žardinkách nebo květináčích. A budou dělat radost pořád

      Vymazat
  13. Krásné, něžné. Parádně nafoceno.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky. Hadr pod sebou a plazení po zemi! ;-)

      Vymazat
  14. No tak to je nádhera!!! Krásné záběry!!!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Však jsem se tu zas pro pobavení sousedstva plazila po zemi!

      Vymazat
  15. To všechno máš doma? Neuvěřitelné, vypadá to jako z botanické zahrady.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Botanická by to teprve byla mít peníze! Zahrada má něco kolem 1000 m2.... a záhony jsou jen na zlomku plochy.

      Vymazat
  16. Aspoň u vás to vykveglo ve správném termínu.. Holt je tam přece jen chladněji.. Zaujaly mne ty tsloviny, ty na zahrádce nemsme

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Talovín je taková plevelná kytička, ale já s ní mám pořád problémy s množením... nechápu.

      Vymazat

Jsem ráda, že mi zde své komentáře zanecháváte ....