05 března 2020

Do běla ....





.... je už asi pořádně zdejší bledulková rezervace, jenže jak to vypadá, asi se tam zas letos nedostanu. Víkend co víkend se zkazí počasí, v týdnu to prostě není možné a ještě hodně dlouho ani nebude. Ještě že mi trochu běloby kvete i na zahradě. Něco je pozůstatek toho co mi tady kvítalo ve větším množství a něco jsou zachráněné cibulky před vybagrováním ....




 To bagrování se týká těhle sněženek. Rostly tu na břehu řeky a vytvořily tři krásné trsy. Jakmile se tu začalo s kácením stromů podél řeky, vystartovala jsem jeden večer s rejčkem a taškou a sněženky si vyryla. Netušila jsem jestli se vůbec uchytnou nebo ne, ale bylo mi líto je tam nechat. Trsy jsem si porozdělila po celé zahradě. A ony, jakoby to pochopily, mne odmněnily spoustou květů ... a jsou krásné bez sluníčka ...


... i se sluníčkem ....


Bledulky se mi přestěhovaly na místo, kde nejsou sekané sekačkou



Historicky první sněženky od Libby, Pomalu se na svém místě zabydlují. První rok měly jen jeden květ. Ještě se mi tu chystá rozkvést plnokvětá, kterou jsem si přivezla z chaty. A přibudou jí kamarádky, protože jsem si předevčírem vyryla na louce další tři. Taky rostly na místě kde by došly úhony.


Letos se mi do běla pěkně obalila i moje převislá jíva. Asi vůbec nejvíc za celou dobu co jí máme ...




33 komentářů:

  1. Krásné jarní kvetení v bílém hávu. :-D
    U nás už sněženky odkvétají, na bledule už jsem si postěžovala mnohokrát. Plnokvěté sněženky rostou u nás na hřišti, ale nesebrala jsem odvahu je tam jít vydloubnout. Koupila jsem cibulky loni na výstavě v Litoměřicích a ve výsledku je to asi jako s těmi bledulkami. :-( Bíle mi teď kvete irský vřes, ale spíš to bude nějaký druh eriky. Jako vřes jsem to však kupovala.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já mám vřesy jen růžové. Bílé mi nikdy do jara nevydrží...

      Vymazat
  2. Na bledule se jezdíme podívat ke Staré Říši. Snad to stihneme i letos.
    Dnes obdivuji Tvoje krásné fotky, sněženky se Ti odměnily za záchranu. :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak já to zas letos nestihnu ani náhodou... :-(

      Vymazat
  3. Já jaksi bledule nemůžu vypěstovat. Sněženky jsou v pohodě, ze záhonku se samy rozšířily i do trávy, ale bledule stávkují. Zatím vystrčily jen malé zelené stonky, ale jestli pokvetou? Tak to je loterie.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Bledule snad jen s velkou trpělivostí ze semínek. Cibule jak vyndáš ze země a přesadíš zajdou. To mám vyzkoušené. Ale vzhledem k tomu, že je tedy nechávám až úplně do mrtě uschnout a pak teprve tam posekám trávu. A tak se mi občas najednou ukáží bledule v místech kde nikdy nerostly což přičítám tomu, že se ty odkvetlé vysemenily. Ale pak už si tam lebedí a rozrůstají se. Ony chtějí polostín a vlhko. To je pro ně nejlepší kombinace. Sněženky až tak choulostivé na místo nejsou.Kvetou jak na plném slunci tak v polostínu nebo pod stromy...

      Vymazat
  4. Bílá nádhera, u nás je sem tam pár sněženek, jinak nic. Ale bílou nádheru jsme tu měli před týdnem, tedy trochu jinou, z téhle šly krásně koulet koule na sněhuláka :D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ten bílej sajrajt tu máme tak dvakrát v tejdnu. Naštěstí buď nezůstává nebo je do večera po něm. A stavět leda můžem tak bahňuláka...

      Vymazat
  5. Krásné křehké jarní květy ❤️

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. A jak krásné to je teprve v té bledulkové rezervaci! Nádherné a voňavé, protože ty statisíce květů vydávají za sluníčka nádhernou jemnou vůni....

      Vymazat
  6. Vendy, moc hezká podívaná. Sněženek by bylo škoda, nechat je někde na kopici v zemi, na zahradě jim to sluší víc.
    Přeji fajn dny. D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Čekala jsem že mi je někdo vyfoukne, komu dojde že pokud tam zůstanou tak zajdou na úbytě, tedy spíš na bagr. Ale nic... takže jsem se jich ujala já ...

      Vymazat
  7. Kočičky! Jaro definitivně nastupuje!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Věřím že pro kocůra je pohled na kočičky povzbuzující!

      Vymazat
  8. Tak valašské sněženky se zabydlely, to jsem ráda. Jíva je nádherná, jaro se blíží :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To víš že se holky valašský zabydlely a mají dokonce větší květy než ty místní! ;-) Ta jíva je taková záhada. Když se o ní starám tak jak všude píšou, má jednu dvě kočičky. Loni jsem jí jen zakrátila aby nelezly větve po zemi a letos taková krása...

      Vymazat
  9. Hotová reklama na jaro, Vendy!
    Děkuji a kochám se! Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ono je to spíš odměna za to, že jsem ty sněženky nenechala napospas bagrům. Čekala jsem že to napadne někoho jiného z těch kdo mají zahrady, ale ne... vůbec jim to nepřišlo divný, že by je zničily bagry.

      Vymazat
  10. blondýna6/3/20 07:52

    Včera bylo jaro, dělala jsem na zahradě traviny a byla jsem zpocená jako čuně.
    Les je úplně bílý, jeden trs sněženek vedle druhého a jsou letos nějaké větší, bohatší.
    Lezou mi i ty botanické krokusy, jsem zvědavá, jak budou vypadat.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Taky už bych se do trav potřebovala dát, jenže když už je konečně víkend a tedy i čas na to něco rozdělat je hnusně a prší. Ty dvě, tři hoďky co mám mezi směnama ležím jak lemra a připravuju se na další várku lidské blbosti. Tady v lesích sněženky nerostou, je tu bledulková rezervace ve smíšeném podmáčeném lese, ale ve smrčinách a borových lesech nerostou. Ani ty koniklece. Tady rostou jen spousty náprstníků.... a tam kde mám nové krokusy mi leží už měsíc pokácená třešeň, kterou jsem zatím nestihla nějak pozpracovat.

      Vymazat
  11. Vendy, opět nádherné fotky. Jaro je tady! Měj pěkný pátek.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak spíš je tu předjaří. Ono jedno nebo druhé se tak nějak z klimatu vytratilo. Je zima nezima, pak kraťounké předjaří s prvními květy a pak rovnou léto...

      Vymazat
  12. Krásně Ti to kvete, nádhera.

    OdpovědětVymazat
  13. Tak ještě jednou. Krásně Ti to kvete, nádhera.
    Mně kleknul noťas, jsem na stroji Druhorozeného, tj. nejsem zalogovaná...:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky za pochvalu, za chvíli budou na chatě v lesích modré "kaluže". Pokvetou tam podléšky. Já si vloni přivezla z chaty, tak jsem zvědavá jak se tady zabydlely....Už bych razila někam ani nevíš jak. Jenže bohužel jet v sobotu ráno a v neděli se vracet je nanic. Tak se aspoň tak nějak snažím myslet na to, že by jsme mohly vyrazit do té Hory.

      Vymazat
  14. Lanařila jsem ségru, že se pojedeme podívat do Ráje na bledulky. Marně! Poslední dobou nějak "babkovatí", nikam se jí nechce!:-(
    Krásné snímečky jsi pořídila!����:-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já to mám jen kousek tady k nám do rezervace, ale i tak se tam nemám bez auta šanci dostat. Ještě tak na kole, ale počasí je proti mě, stejně tak choroby. Tedy cizí. O víkendech je tam narváno, anebo je, jako dneska neskutečně hnusně, a v týdnu makám furt.

      Vymazat
  15. Bledule a sněženky propásnu každý rok.Ještě nikdy se mi nepovedlo najít čas na jejich focení.
    Tvoje snímečky se mi moc líbí !!!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak díky divnému počasí které v poslední době provází zimy nezimy a předjaří nepředjaří, to jest stálé deště anebo zas tepla jsem se na ty bledule tady u nás nedostala už hodně dlouho. Nebo mi do toho vleze takováhle situace, že musím makat furt a o víkendech zásadně leje. Takže zas nic. Díky za pochvalu!

      Vymazat
  16. Je prima, že už se vše probouzí, pupeny se nalévají, květy soutěží, který se otevře dřív. Snad už se mrazivé dny nevrátí.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No tady určitě ještě mráz přijde. Jeden rok jsme tu v únoru seli mrkev a petržel a v červnu mi zmrzly rajčata, ořech a vše co bylo vysázeno. Je tu velmi nevyzpytatelné počasí...

      Vymazat
  17. Toz v Kralupech v luznim lese u Vltavy za koupalištěm kvetou každé jaro koberce snezenek.. Naštěstí se tam kácet nechytaji.. Máme je I na zahrádce také..

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tady jsou lesy suché a proto se tady sněženky nenajdou. Jen v té rezervaci bledulí, a to je takový podmáčený olšový háj. Jenže i když tu je sucho, tak tu není podloží ani pro koniklece.

      Vymazat

Jsem ráda, že mi zde své komentáře zanecháváte ....