02 března 2020

Čemeřice ...





.... zaujímají na mé zahradě místo oblíbenkyň. Původně jsem měla jen dvě rostlinky, s květem zelenožlutým a purpurovým. Jenže jsem se tak v téhle nenáročné ale krásné květině zhlédla, že jsem začala pátrat a objednávat nové odrůdy. Od sousedky jsem dostala také malou nadílku a tak místo dvou rostlin už mám třináct. Dokonce jsem jim vytvořila samostatný záhon. Mám rostliny s květy jednoduchými, poloplné i plnokvěté. A teď mi začínají dělat  radost tím jak postupně nakvétají ....


Moje první rostlina... 


... po ní následovala tahle purpurová jednoduchá ...


Dlouho nic a pak jsem od sousedky dostala tři velké trsy
které jsem rozsadila do více míst. 
Jeden je s květy bílými bez teček ....


... zbylé více či méně s fialovými tečkami


A pak už jsem to rozjela ve velkým. Nejdřív první plnokvětá jasně bílá (ta ještě spí) a pak další plnokvěté odrůdy. Z nich mi bohužel několik zašlo, další dvě zatím bojují a pomalu sílí... o téhle jsem si myslela také že zašla, ale vloni se ukázalo, že ne, ale nechtě se mi jí podařilo sesadit s purpurovou plnou



Objednávala jsem ve dvou zahradnictvích, a jak se ukázalo, pod různým názvem a s trochu rozdílnými barvami na webu jsem objednala stejné odrůdy 😒. Obě plné purpurové. Rozdíl je jen v barevnosti fotky, protože na tu první svítilo slunko a druhá byla ve stínu. Ve skutečnosti jsou obě stejné


A poslední mi přibyla vloni od dětí k narozeninám. Přežila zimu a poprvé si kvete na stálém stanovišti



Zjistila jsem, že mi ještě chybí jasně bílá jednoduchá, ale to brzy napravím, teď je jejich čas a mají je v květinářstvích ...

38 komentářů:

  1. Vendy, čemeřice jsou opravdu krásné. :-D Kdysi jsme mívali na zahradě červenou a bílou, ale když jsem se pustila do předělávek, dala jsem je sousedce na chalupu. Je škoda, že ta naše zahrada je malá, že notný kus zabírají thuje, a nemůžu mít vše, co se mi líbí.
    Tak se tou krásou aspoň u tebe pokochám. :-D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ještě jsem zvědavá na ty dvě co se mátořej které to vlastně jsou. Měla jsem u všech jmenovky ale psiska je olámali nebo vytahali. Takže vím prd...

      Vymazat
  2. Krásná sbírka, tolik barev jsem ještě neviděla.Přeji, ať krásně kvetou a dělají Ti radost. M.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. A to ještě nic není! Je jich mnohem víc... možná si zas udělám radost a nějaké si objednám.

      Vymazat
  3. Moje babička alpinkářka měla čemeřice moc ráda a pro mě to byli vždycky poslové jara.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ony jsou v kvetení opravdu hodně časné. Taky se jim říká Zimní růže ...

      Vymazat
  4. Ta první purpurová zalitá slunkem je překrásná!

    OdpovědětVymazat
  5. Vendy, jsou opravdu nádherné. A koukám, co máš druhů, já zatím stále žádnou nemám, asi to už budu muset konečně napravit.
    Přeji krásné dny. D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Už kdysi dávno jsem ve Flóře a Naší zahradě viděla neskutečné barevné možnosti. Pastelové barvy zahrnující růžovou, žlutou, zelenou, bílou a květy různě kombinované, jednoduché i plné. Už tenkrát jsem se do nich zbláznila, jenže tady je nikdo nenabízel. Až teď v posledních letech se sem dostaly a jsou tak k mání...

      Vymazat
  6. Kdysi jsem čemeřici měla, pak se mi vytratila a já sice velice často říkám, že si musím sehnat sazenici, tak zůstává stále u slov. Ale teď když vidím tolik druhů tady u Tebe, tak si ji už určitě seženu.
    Krásné fotky!
    Hezký den!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Stačí si zadat čemeřice černá a odrůdy prodej a vyjedou ti zahradnictví která prodávají ta nová barevná šlechtění. Počítej ale s výrazně vyšší cenou. Já bych doporučovala Zahradnictví Na Petynce. Mám s nimi velmi dobré zkušenosti a jsou cenově v pohodě. Ale zas nemají tak velký výběr jako Spomyšl. Jenže ti jsou drazí a navíc rostliny vozí z Holandska, i když tvrdí že jsou české. právě od nich mi z osmi objednaných přežily jen tři... a už při výsadbě byly rostliny silně zaschlé. Petynka má svoje výpěstky.

      Vymazat
  7. Vendy, jezdím si fotkami nahoru a dolů a nemůžu se vynadívat. Jsou překrásné!
    Přeji krásný den, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Budu pro tebe mít tu bílou s puntíky. Ty se neskutečně vysemeňují a já mám momentálně okolo nich zeleno. A zjistila jsem, že jsou absolutně rezistentí vůči herbicidům. Už dvakrát jsem je stříkala a nic. Zelenají se vesele dál! Ale ty co bych chtěla aby se množily víc nepustěj semínko ani náhodou!

      Vymazat
  8. Vendy, to je nádhera. Čemeřici jsem vlastně asi nikdy neměla. U tebe se kochám. Měj pěkný den.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To je tak nenáročná a přitom kouzelná květina!

      Vymazat
  9. Nedivím se, že je čemeřice Tvojí oblíbenou kytičkou. Její květy jsou krásné a já teprve u Tebe objevuji, co je druhů. Tak ať se čemeřici daří. R.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. A to je jen zlomek odrůd které se dají koupit.

      Vymazat
  10. To je hotové arboretum :-) Jsou nádherné! Taky se těším, až u nás konečně něco krom staré jabloně a hrušně poroste :-D Tak mám inspiraci ...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Taky jsem začínala na zahradě kde bylo hafo stromů k ničemu a žádný záhon....teď tu mám jak ty stromy tak ty záhony. A tu a tam kvůli něčemu přibude záhon další....

      Vymazat
  11. Vendy, taky mi letos čemeřice krásně kvetou. Semenáčky od tebe se mají k světu, mám z nich radost :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To je dobře, zas se mi tu něco vyvrbilo, tak budu posílat jedné blogerce. Je to šílený co ty bílý dělají když se včas neostříhají.... to je džungle semenáčků a navíc na ně neplatí herbicid.... Já nevím jak se jich zbavím...

      Vymazat
  12. Víš že mě na kytičky moc neužije,ale tyhle jsou vážně krásné! A s jakou láskou focené! Úplně to z těch záběrů čiší

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Čemeřice je taková dlouho nedoceněná, přitom patří kvetením mezi jedny z prvních květů na zahradě a nová šlechtění jsou úžasná....

      Vymazat
  13. blondýna3/3/20 15:09

    Nemám na zahradě ani jednu a vlastně netuším proč ?
    Jsou krásné a hlavně ty poslední bych brala.
    Asi tento deficit napravím.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jsou odolné a můžou být jak v polostínu, tak i na plném slunci. Navíc kvetou už kolikrát v lednu. Ale únor a březen je jejich čas na vrcholné kvetení. A ty květy vydrží dobré tři měsíce. Jen mění barvu.

      Vymazat
  14. Bevíčková3/3/20 17:02

    Jsou překrásné, u nás jsem je snad ani ještě neviděla, nejenom teď zjara, ale celkově. I když zase tolik do zahrad nevidím. :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já si myslím, že sis jen nevšimla, čemeřice je snad v každé zahradě. Je to taková babičkovská kytička.

      Vymazat
  15. Krásné barevné variace. Jeden květ krásnější než druhý. Nejvíc mě oslovila ta fialová barva

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Když jsou v plném květu, barva je opravdu nádherná. Později zezelenají...

      Vymazat
  16. Moc se mi líbí ta žlutá a oranžová.

    OdpovědětVymazat
  17. Krásná květinka a v tolika barvách.Stýská se mi po zahradě,kterou jsem musela prodat.Ale vím,osázím lodžii.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak čemeřicím se daří dobře i v truhlíku nebo květináči!

      Vymazat
  18. Ty ale máš druhů, já znám jen tu se zelenými květy, které se moc neliší od barvy listů, a tím je čemeřice dost nevýrazná. Ale třeba ta fialová je výrazná víc než dost.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No vidíš, a tu zrovna nemám.... jinak je podstatně víc odrůd, měla jsem i jiné, ale ty nepřežily. Ale květy zezelenají nakonec všem.I těm fialovým. Nicméně jen ta zelenokvětá odrůda je taková od začátku.

      Vymazat
  19. Jo zimní růže... Zkouším to. Ale na naší zahrádce se jim nějak nedaří..

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To je dost zvláštní, protože ona je hodně nenáročná .... některé se mi rozrůstají v ohromné trsy. A ještě vysemeňují jak blázen...

      Vymazat

Jsem ráda, že mi zde své komentáře zanecháváte ....