09 února 2020

Úplně neúplný úplněk ....






Za celou dobu co se snažím fotit úplněk, a to hlavně dle rad profíků, se mi ho podařilo celkem třikrát nafotit tak, aby na něm vůbec něco bylo vidět. A to ještě díky svému vlastnímu nastavení, neb ty rady co jsem četla nějak nevycházely. A fotila jsem ho bez stativu, jen z ruky, protože když jsem si na jeden superhyper úplněk vzala stativ, nastavila foťák jak to dělají profíci a fotila samospouští, výsledky byly naprosto žalostné.
A víte že slovensky se úplněk řekne spln? Dost nevyslovitelný výraz pro tak zajímavý úkaz ... No a proč neúplný? Protože mu do toho plného úplňku chyběl jeden den ...

26 komentářů:

  1. Povedl se ti krásně :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ale kolik pokusů na to padlo, než se mi aspoň takhle podařil!

      Vymazat
  2. Krásná fotka, jsi šikovná. Měsíc jsem nikdy nefotila, nemám na to vybavení, znalosti a zkušenosti.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No však já s ním taky nemám moc úspěchů....

      Vymazat
  3. Povedl se parádně. Já jsem úplně zazdila, že je úplněk.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tenhle není úplně čerstvý, ten už je trochu z dřívějška....;-)

      Vymazat
  4. Povedlo se ti to moc pěkně. Měsíc jde při rozumných ohniscích z ruky docela dobře (jen pak bývá maličký a musí se trochu "seřezat"), i když bych stejně radši použil stativ (bacha, s vypnutou stabilizací, ale to určitě víš), asi bych nepoužil samospoušť, ale spíš svou osvědčenou "drátěnku". Hlavně proboha nic nenechávat na automatice, ta umí v takovém případě hotová zvěrstva :-).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Však oříznutej je, i když byl focenej dvoustovkou sklem. Já nemám klasickou drátěnou dálkovou spoušť ale mám takovou tu co vypadá spíš jak USB. Jenže jí nemám nějak sesynchronizovanou, takže mi nejde. Tak automatikou jsem to opravdu nefotila a nefotím, mám tam prioritu času. A s tím to vychází nejlíp.Nebo čistě manuál, ale fakt podle těch doporučených daných exifů to fakt bylo šílený...

      Vymazat
  5. Mně se úplněk tak aby byly vidět měsíční moře, ještě vyfotit nepovedlo

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. prostě to chce pořád zkoušet nastavení. Což ovšem pokud máš kompakt asi nepůjde, pokud tam nemáš možnost manuálního režimu.

      Vymazat
  6. Vendy, já ti ho pochválím, protože takové focení je pro mě španělskou vesnicí!
    Přeji klidné pondělí, Helena

    OdpovědětVymazat
  7. Vendy, povedl se ti nádherně. Měj pokud možno klidný den.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No tady zatím svítí sluníčko. Před chvílí lilo. Takže spíš duben než něco jako únor, a čekání na něco čím strašej a zatím to na nic nevypadá....

      Vymazat
  8. Tak tomu se říká úlovek,tleskám.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Taky z něj mám radost, ale stejně se budu snažit ještě o lepší fotku!

      Vymazat
  9. Úplný neúplný je prostě nádherný. I když, přiznám se, od té doby, co jsem viděla před rokem film Melancholia, (tento víkend opakovali) tak jak je jako by větší a bližší úplněk,dívám se na něj s nedůvěrou a mám z toho nedobrý pocit.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vím že jí dávali znovu, a když jí dávali poprvé, vydržela jsem u ní pouhých deset minut, protože mne to absolutně nezaujalo. Byť obsazení bylo dobré....takže při pohledu na úplněk zůstávám naprosto v klidu! ;-)

      Vymazat
  10. Vendy, moc se Ti povedl. Já už také měla pár pokusů, ale nic moc nevyšlo. Není to jednoduché. :o)
    Měj hezké dny. D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Chce to zkoušet, přenastavovat, znovu zkoušet a znovu přenastavovat. Po několikerém přenastavení se podaří jedna fotka. A když chceš fotit s tím daným nastavením příště, zas to nevyjde....

      Vymazat
  11. Odpovědi
    1. Ale nevyješ, neb jseš kocůrem! Tak mne napadá, mňoukají kocůři na měsíc? Nebo na něj prskají?

      Vymazat
  12. To jako z ruky? Se picnu !!! Já bych z ruky udělal z měsíce mléčnou dráhu!!! Včera jsem fotil měsíc s tím mým foťákem ze stativu a trochu se mi povedl jen jeden záběr! Přemýšlím, že to dám do výzvy u Dáši F., tedy pokud do toho půjdu...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jo, jo. Z ruky. Ale udělala jsem asi deset fotek s různým nastavením, než jsem našla to pravé. A s těch vyšla jen tahle jedna. Já už mám pro Dášu vybráno všechno....

      Vymazat
  13. Úplněk nemusí být úplný, ale hlavně, že dojmu z fotografie nic neschází :).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak mohla by být lepší, to v každém případě...

      Vymazat

Jsem ráda, že mi zde své komentáře zanecháváte ....