08 února 2020

Umělecká smrt ...






Že i zbraně rozsévající kdysi smrt mohou být uměleckým dílem dokazují pevnostní děla na pevnosti Königstein. Dáli se o něčem takovém říct, že to je opravdu umělecká práce, jsou to právě ona. Detailně zdobená číhají na svou příležitost na hradební palebné linii. Když je obcházíte a vidíte tu ukázku nádherné kovářské a slévačské práce, nemůžete neuznat, že se na jejich výrobě podíleli opravdoví mistři ...

16 komentářů:

  1. Vlastně všechny zbraně byly dříve nějak umělecky zdobené. Meče, štíty, kolty....

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To je pravda, zbrojíři si dávali opravdu záležet aby se v tom a díky tomu dobře umíralo....

      Vymazat
  2. Zůstaly jako připomínka řemeslného umění.

    OdpovědětVymazat
  3. Krásná práce, i fotka. Vendy přeji Ti hezkou neděli. D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Napadlo mně zkusit to dělo nafotit nějak jinak, ne tak strašidelné jak je.

      Vymazat
  4. Ano, mám v hlavě to samé, co Dáša. Měla bych chuť se i dotknout...
    Vendy, měj hezkou neděli, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já si ta děla otlapkala. Ale byla příšerně studená! Jak kvůli počasí, tak kvůli svému určení...

      Vymazat
  5. Tuhle práci dokáži ocenit, asi že to máme v krvi :).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jo, jo, zaregistrovala jsem výskyt kovářů ve vaší rodině ;-)

      Vymazat
    2. Vendy, můj dědeček z maminčiny strany byl kovář. Bohužel zemřel hodně mladý na tuberkulosu, takže mamka si ho ani nepamatovala.

      Vymazat
    3. Tak tomu by se asi taková práce líbila!

      Vymazat
  6. No I v Rusku mají obří dělo car puška) puška je ruský dělo) které dikybohu nikdy nevystrelilo, ale pěkný kus zelaza to je..

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to mají společné. O Königstein se nikdy nebojovalo, takže i ta děla vlastně nestřílela....

      Vymazat
  7. Pěkné, škoda jen, že ti v hledáčku si té krásy neužijí.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak oni si jí asi neužili ani ti za hledáčkem...

      Vymazat

Jsem ráda, že mi zde své komentáře zanecháváte ....