05 února 2020

Po schodoch, po schodoch ....

Sluníčko a teplo .... tak to mě vážně strašně chybí. Jasně, v zimě ani teplo nemůžu chtít, ale to sluníčko, to by přece mohlo svítit, ne? Tohle je pro mne vzpomínka na jeden perličkový podzimní (no já vím, ani to tak nevypadá) den. Velká Fürstenberská zahrada a její ústřední schodiště. A nahoře, za tím otevřeným oknem posezení v maličké útulné kavárničce. S Padesátkou, s latté a Friscem Spritz a s takovým tím domááácím klábosením mezi námi děvčaty. Báječná terapie!
P.S. Dneska by jako terapie pomohlo snad jen spousty svařeného vína, anebo na okna nalepit tapety s motivem moře, slunce a palem. Je totiž neskonale hnusně ....

1. Nejsi v tom sama, drahá, hnusně je i u nás. Teď se to trochu uklidnilo, ale když ráno chumelilo v kombinaci s tou šílenou vichřicí, tma jako v pytli, normálně jsem se bála pustit děti do školy.

1. Dopolko to byl hus fialovej šedivej, do práce jsem se probojovávala proti chumelenici a vichru, teď jsem si šla zpátky za sluníčka a tepla.... prostě blbinec.

2. Teď zrovna u nás svítí slunce. I když je vítr- tůje u sousedů se kymácí na všechny strany a občas proletuje mokrý sníh. Nebe jako by se trochu protrhávalo, ale od hor je šedivo, takže tato idylka dlouhého trvání mít asi nebude.
    Prima fotečka!
    Hanka

1. Taky svítí. A hřeje... I ten šílenej vítr se zklidnil. Jsem zvědavá co mne čeká večer po cestě z práce...

3. U nás do rána nasněžilo, zase to dost fučí a občas vykoukne i sluníčko.
    Kouzelná fotografie, docela bych si poseděla v útulné kavárničce.

1. Vichr vál pěkně z hor a měla jsem co dělat vůbec proti němu jít. Za to teď jsem šla za sluníčka a domů přišla pěkně zpocená, neb do zad to hřálo jak blázen...

4. U nás fičí strašný severák, že jsem ani nemohla dojít z obchodu domů. Fučelo proti mně.

1. Já šla do práce taky proti větru a měla jsem co dělat. A paradoxně nejvíc to fičelo těsně před fabrikou, to jsem myslela že mi to rozmačká deštník....

2. Teď zpátky jsem šla za krásného sluníčka!

5. Fotka je krásná, úplně z ní sálá teplo. :-) U nás po téměř celý den svítilo sluníčko. Jen občas ho zakryl nějaký mrak, který přivál ostrý vítr, který fučí. Ještě teď jsou vršky stromů zlatavé sluncem.
    Viděla jsem fotky z mého rodiště a z Jablonce a tam je to opravdu fuj.

1. Taky jsem koukala včera ve zprávách jak je třeba Liberec zapadanej.... no je teprve únor a to je mrcha záludná .... co dodat.

6. Vendy, krásné schodiště, po tom bych se chtěla projít. U nás je také všelijak, ráno nasněžilo, fičel strašný severák a občas vykouklo sluníčko. A pořádná zima. Těším se na teplo. :o)
    Přeji příjemnější dny. D.

1. Pokud budeš někdy v Praze na Hradčanech, půjdeš dolů po zámeckých schodech, dávej si pozor ve zdi napravo budeš mít malá vrátka. Těmi vlezeš dovnitř a můžeš si běhat po tomhle schodišti nahoru a dolů jak se ti bude líbit. Dostaneš se totiž do areálu palácových zahrad pod Hradem. Tahle je sice samostatně přístupná, ale když sejdeš dolů do ulice Sněmovní o pár metrů dál je vchod do malého kouzelného dvorku z kterého je vstup do dalších nádherných zahrad... No já už bych teplo brala všema deseti. V březnu mám v plánu jet do Kutné Hory a do Prahy na výstavu orchidejí.

7. Hřejivá fotka. Vichr a déšť, to je fakt blbá kombinace. Zimu mám ráda, jen když je bílá a tichá se sluníčkem.

1. Dneska je klid, za to mrzne. Aspoň že nefučí....

8. Nádhera, Vendy! Kochám se, mám ráda slunce i zahrady kolem Hradu. Je to takový trochu jiný svět.
    Děkuji a přeji hezký den, Helena

1. No vidíš, a já jako Pražák rodilý, který na Hradě byl víkend co víkend jsem jejich kouzlo objevila až vloni. S našima jsme courali hlavně po Petříně, ty palácové zahrady nebyly úplně přístupné veřejnosti, pak byly v havarijním stavu zavřené úplně. Když je pan president Havel opět zpřístupnil, už jsme v Praze nebydleli.... takže vloni to byla šílená náhoda která mě přiměla k odbočení do jednoho krásného dvorečku na Malé Straně a projít si je. Tedy aspoň některé, dvě se opět opravují, takže se těším až se podívám i do nich ....

9. Odpovědi
    1. Tak trochu jsem nahoře funěla, to tedy jo!;-)

10. Podobné schodiště (asi 90 m převýšení) vede v Grazu na kopec s hodinovou věží. Jenže tam kromě toho mají i výtah v šachtě, která je vyvrtaná v tom kopci.

Z kavárny musí být pěkná vyhlídka.

1. Tak vzhledem k tomu, že tohle schodiště se rozkládá mezi Novými zámeckými schody a Malou Stranou, takže tam jen po svých.... ale převýšení bude asi stejné. Ano jak z kavárny tak z míst před ní jsou krásné výhledy na Prahu. Mám je na blogu.

Jsem ráda, že mi zde své komentáře zanecháváte ....