04 února 2020

Love song ....Begin Again






.... copak se nám asi za těmi dvěma slovy schovává? Film. Velmi pěkný film. S krásnou hudbou newyorských hospod a barů na East Village. Nevím kdo z vás viděl film "Once" za který dostala česká zpěvačka a skladatelka Markéta Irglová ze svým tehdejším partnerem Glenem Handsardem Oskara za hudbu a v kterém rovněž hráli hlavní role, já tedy ne, ale komu se líbil, má možnost vidět jeho vícerozpočtovou a hvězdami první velikosti obsazenou novější verzi odehrávající se tentokrát v New Yorku. Samozřejmě od stejného režiséra. 

Dva mladí muzikanti Gretta (Keira Knigthley) a Dave (Adam Levine, frontman skupiny Maroon 5) jsou spolu od vejšky a spolu také skládají hudbu a sní o tom, že se stanou hvězdami. To se podaří v okamžiku kdy Dave natočí film a jeho hudba nadchne jednu z největších nahrávacích společností. Ovšem znamená to, odstěhovat se do New Yorku. I když všechno jde tak, jak si vysnili, jedno ale nevyjde. Jejich další vztah. Dave si rychle nabité popularity a slávy začne užívat s vervou opravdové hvězdy a tak se do jeho života klidná a jemná Gretta přestává hodit. Ta opustí nádherné apartmá které jim dala společnost k dispozici a bez toho, aby věděla kde skončí, vyrazí s kytarou a kufrem do newyorských ulic. Tady potkává jednoho ze společných známých z Anglie, který odjel do Ameriky za snem, že se z něj stane také slavný a uznávaný hudebník, ten jí nabídne azyl i možnost hrát její písničky v jednom baru v East Village.
Tady Grettu náhodou zaslechne bývalý hudební producent Dan (Marc Ruffalo). Vyhozený ze společnosti kterou zakládal, vyhozený z manželství vytlouká bary a vzpomíná na starou slávu. Gretta ho ale na první dobrou zaujme a tak se rozhodne s ní natočit  velmi netradiční desku ...
Na to, jak se tihle dva zklamaní lidé se svou vizí poperou, jak to dopadne a jestli se jim opět životy v dobré obrátí, se už podívejte sami. Buď v archívu Prima MAX, nebo si film můžete najít na Ulož.to.
Ačkoli by se mohlo díky tématu zdát, nejde o žádnou lovestory, přeslazenou a růžovou. Ne, jde o příjemný film s příjemnou hudbou a pro ty kdo mají hudbu rádi i skvělým pohledem do zákulisí nahrávání. Navíc všechny party nazpívala Keira sama, pod vedením Adama Levina a musím říct že se úkolu zhostila výborně. 

Love Song / Newyorská romance
USA 2013
Režie: John Carney
Scénář: John Carney, Daniela Gambaro
Hudba: Gregg Alexander, Jon Schmidt
Hrají: Keira Knaigthly, Adam Levine, Marc Ruffalo ad.







Recenze na tenhle film jsou všeobecně velmi kladné, což mne překvapilo. Dokonce se sešly názorově jak kritici, tak diváci, to zas tak často nebývá ...


14 komentářů:

  1. blondýna4/2/20 13:58

    Dík za tip, stáhnu a hodím oko, oddychových filmů není nikdy dost.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Výborná nenáročná oddychovka se skvělou muzikou....žádnej slaďák.

      Vymazat
  2. Moc děkuji za tip na určitě+ pěknou podívanou. Once jsem kdysi viděla.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já ne, a vím že od známých kteří viděli nebyl moc kladný ohlas. Nicméně asi najdu a juknu. Tady je skvělá hudba, moderní ale skvěle odsejpá a výborně se poslouchá.

      Vymazat
  3. To není můj šálek čaje...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já v posledních letech nemám ani nějak mozkovou kapacitu ani náladu na nějaká hlubokomyslná filmová díla, takže když to není přeslazené, a tohle není, a když tam je dobrá hudba, a to tady je, tak se podívám ráda....

      Vymazat
  4. Film neznám, tak bych se mohla podívat. Dík za tip.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zkus to, uvidíš že až tak ztracený čas to nebude.

      Vymazat
  5. Tak jsem doma hlásila, že mám typ, na co se kouknout a... jsem sklerotik. Prý jsem ho už viděla :o) Je pravda, že mi tvůj popis byl trochu povědomý... Ráda se podívám znovu.
    Vendy, měj hezký den. Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ono tě možná spletl ten název. Psala jsem originál, ale v televizi šel jako Newyorská romance. Dá se na něj koukat, tak si ho dáš ještě jednou, no....;-)

      Vymazat
  6. Tak neudělat to jako "červenou knihovnu" to se zdá být skoro nemožné.. Klobouk dolů před scenaristou a režisérem jestli to dokázali s tím námětem..

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je to příjemná romantická, ale nepřeslazená hudební podívaná. A do červené knihovny bych to opravdu nezařadila.

      Vymazat
  7. Mně by se víc líbilo, kdyby hráli v bigbítové kapele, folkaře jsem nikdy neprožíval.
    Zajímavé ale je, že herečka se zhostila úspěšně i pěvecké role.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Není sama, skvěle se své role zhostil ve Fantomu Opery Gerard Buttler a tam jsou sakra náročný pěvecký party, nebo nedávno Bradley Copoper skvěle sekundoval Lady Gaga ve filmu Zrodila se hvězda. Ve zfilmovaném muzikálu Bídnící zas Hugh Jackman, a vůbec nej tedy byly výkony Catrin Zety Jones a Reneé Zelweger ve zfilmovaném muzikálu Chicago. Ostatně druhá jmenovaná teď získala za jiný film kde zpívala i Oskara.

      Vymazat

Jsem ráda, že mi zde své komentáře zanecháváte ....