25 února 2020

Jak vypadá ...






.... taková piaristická kolej střihnutá fakultou restaurování? Krásně a voňavě. Voní tu papír a barvy, a myslím že je radost takovou školu navštěvovat. Ostatně jedná se o velmi prestižní fakultu, zájem o ní je ohromný, ale platí tu dvojnásob rčení mnoho povolaných, málo vyvolených. Aneb spousty přihlášených, ale ke studiu se dostane jen málo těch, kteří projdou náročnými přijímacími zkouškami. Nejde tu jen o talent, ale i  o hlavu na dějiny a překvapivě hlavně chemii. Ale ti kteří uspějí, mají před sebou bohatý život. Už jako studenti mají možnost cestovat v rámci studia po celé Evropě všude tam, kde probíhají nějaké restaurátorské práce, kam jsou čeští restaurátoři velmi zvaní. Když jsem to tak viděla, litovala jsem, že nejsem ve věku kdy se hlásit na studium. Tohle by byla práce pro mne jak dělaná... kreativní piplačka, tedy něco co mne baví a navíc možnost dotknout se historie ....


Zepředu cestou k zámku, ale i zezadu z Klášterních zahrad se jeví kolej ploše. Prostě jedna budova ...



... až do chvíle, když vejdete dovnitř a zjistíte že se jedná o čtyřkřídlou budovu ... v horních patrech jsou nejen učebny a ateliéry, ale i pokoje, kde mohou studenti rok bydlet než si seženou vlastní bydlení








Za těmito dveřmi se nachází bývalý presbytář. Nenačuhovala jsem úplně, neb tam jedna studentka zrovna něco dělala, ale řekněte sami, není to krása mít možnost trávit čas v tak krásných prostorách?

 

Další zastávka bude u jednoho velkého překvapení, které nás zavede 7000 let nazpátek...

26 komentářů:

  1. Dík za opět krásnou reportáž. Litomyšl je skutečné nádherná, jak nám ukazuješ na skvělých fotkách. M.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Litomyšl určitě! stojí za návštěvu. Na rozdíl od Třebové nebo Ústí nad Orlicí....

      Vymazat
  2. Švagrová a švagr mé sestry jsou restaurátoři a mají svůj ateliér. Ale ten zdaleka nemá takové kouzlo, jako tyhle prostory :).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak nesměj to těm studentům hned zhnusit ;-), :-D

      Vymazat
  3. To je místo jako vystřižené pro přípravu na takové zaměření, nádherné stropy.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak oni i v původní budově měli krásné prostředí, ateliéry na dvoře kde stojí věž která patřila do středověkého opevnění města.

      Vymazat
  4. To je nádherné místo. Krásný a zajímavý článek. Děkuji.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Litomyšl je nádherná, plná historie.Ten amazoňan je vlastní? ;-)

      Vymazat
  5. Už jsme si to psaly - je to úžasné místo!
    Vendy, měj hezký den, Helena

    OdpovědětVymazat
  6. Vendy, moc děkuji za krásnou reportáž z místa, které neznám. Čím jsem starší, tím víc vím, že nic nevím, slovy klasika. Díky za rozšíření obzorů.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já ještě třeba nebyla v Litomyšli v zámeckém sklepení kde je výstava Olbrama Zoubka a Srdce pro Václava Havla, nebyla jsem v Portmoneu které vyzdobil Josef Váchal... ještě je tady míst kde jsem vůbec nebyla.

      Vymazat
  7. Krásné prostředí pro zajímavý studijní obor. Tvoje reportáž se mi líbí čím dál víc. R.

    OdpovědětVymazat
  8. Děkuji za nakouknutí, kam jsem se nedostala.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Normálně se nedostanu ani já. Bohužel kopírky už musí kupovat v Praze a stejně i tak z Prahy mají servis. Pokud by to pořád servisoval muž, asi bych se tam dostala i častěji...

      Vymazat
  9. Děkuji za báječnou reportáž a za možnost nahlédnout do míst, kam se asi nedostanu. :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak ani já bych se, být v Litomyšli, do těhle míst nedostala. To bylo velké štěstí že jsme se vlezly do vyhrazených počtů na tu sobotní vycházku.

      Vymazat
  10. Tak na to překvapení se moc těším! Už toto bylo dost zajímavé!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. prosím tě, zas to neber tak natěšeně. Možná tě to neosloví.

      Vymazat
  11. Nádhera. Šťastní vyvolení. Moc díky za fotky!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
  12. Náramné, přenáramné. Nejvíc se mi líbí třetí fotka od konce.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ano, ta chodba mne nadchla tím protisvětlem...

      Vymazat
  13. Na takové fakultě studovat musí povznášet na duchu. Krásné prostředí. Ale ti restaurátoři musí mít ohromnou trpělivost, já bych jím být nemohl.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak na tohle bych asi tu trpělivost měla, já jí nemám jen z blbcema a státní správou...

      Vymazat

Jsem ráda, že mi zde své komentáře zanecháváte ....