02 února 2020

Architektonická perla ...






Na tuhle krásnou prvorepublikovou vilu koukám vždy, když stojím na zastávce autobusu směrem na Prahu, nebo když jdu pěšky od zastávky na chatu. Patří k mým snům. Těm, kdybych měla miliony co bych s nimi udělala. V tomhle případě to je jasné. Koupila bych jí. A první co bych zlikvidovala je ta zhůvěřilost majitelů, kteří na zahradě udělali pastvu pro ovce. A druhá, nový tepaný železný plot...

30 komentářů:

  1. Hezké dopoledne, Wendy! Často vidím vaše komentáře, netušila jsem, který blog patří k vám. Dnes mě zaujala fotka té vily. Nádhera! A díky tomu už i vím...
    Přeji hezkou neděli, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jsem ráda, že vás to zaujalo, a snad tedy i můj blog a budu doufat, že se budete vracet...

      Vymazat
  2. Odpovědi
    1. Na Mníšku jsou dvě takové vily které bych takhle ráda vlastnila, tahle, ta je tedy obývaná, nicméně netuším co je to za lidi když si dokáží udělat u takové krásy pastvinu pro ovce, a ta druhá je u zámeckého rybníka a je bohužel léta prázdná a chátrá. Má nejen krásnou polohu, ale i velkou zahradu.

      Vymazat
  3. Je opravdu moc pohledná.
    Hezký den!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
  4. Krásná vilka - asi by potřebovala jiné ruce, které by ji z láskou opečovávaly, ale důležité je, že v ní opravdu někdo bydlí a nechátrá.
    Pěkné odpoledne. Iva

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak, tak ... mnohé takové krásné domy jsou v okolí Mníšku prázdné. Zdejší kraj, jako Všenory, Černošice, Řevnice, Dobřichovice bývaly za první republiky velmi oblíbenými a letní bydlení si tu pořizoval pán i kmán. Proto je tu tolik krásných vil a vilek.

      Vymazat
  5. Ta vila je opravdu krásná. Jako dítě jsem také kolem podobné chodívala do školy a snila si své sny.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vidíš, ty si jí pamatuješ, za to já si vůbec neuvědomuju, že jsem okolo ní jako malá chodila!

      Vymazat
  6. Vila je krásná, ale ovečky by se snad mohly pást jinde.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já jsem jednou mluvila s paní která tam bydlí a připadala mi na hony vzdálená tomu, že by si na zahradu nacpala ovce. Byla celá nešťastná z toho, že jim něco napadlo krásné velké černé borovice. Je možné že se změnili majitelé, kterým velký pozemek vyhovoval jako pastvina a ne jako nádherná zahrada.

      Vymazat
  7. Vendy, krásná stavba, jen to okolí vily nic moc. Třeba ji jednou koupíš.... :o)
    Přeji hezký týden. D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Okolí je parádní, za zády les, výhled na další, jen trochu skvrnou je blízkost dálnice, jenže to zřejmě vůbec nikomu nevadí protože se tam podél ní staví celé nové ulice. To co se ti nepozdává je právě ta ohrada pro ovce která je vidět za plotem. Koupím jedině v případě, že vykradu banku a nechytí mne přitom....;-)

      Vymazat
  8. Miliony nejsou všechno, hlavně musí mít dotyčný cit, velikou lásku a spoustu šikovných rukou.
    Peníze nejsou záruka vkusu, můj brácha koupil barák od člověka s neomezenými možnostmi a přemýšlel proč mají v baráku takovou zimu, všechna teplotni čidla byla schovaná za obrazy ... takových laskomin tam byla spousta. :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. O vkusu a nepraktičnosti či základní neznalosti mnoha majitelů by se dalo sáhodlouze diskutovat. Ale tady by ty miliony byly potřeba. nekoupím jí za korunu, i když je v blízkosti dálnice. A na úpravu zahrady i vnitřků by taky desetikoruna nestačila ;-)

      Vymazat
  9. Taky mám v Dobřichovicích pár vil vybraných, jedna je dokonce neobývaná, což mě vytáčí, protože je to velká škoda. Ale je fakt, že majitelé většinou dělají, co můžou.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak všenorské a dobřichovické vily jsou kapitola sama pro sebe. Další krásné a občas i opuštěné jsou z druhé strany pod dálnicí v Čísovicích a Kocábě. Když jsem tam občas jela autobusem má duše milovníka prvorepublikové architektury plakala.

      Vymazat
  10. Takových klenotů je více. Škoda, že jsou v nesprávných rukách....

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jo, jo... to bylo i v Praze, co jsem bydlela, to byla čistě vilová čtvrť plná nádherných vil, opravdu architektonických skvostů, dodnes a to už je třeba třicet i víc let jsou některé opuštěné, některé prodané developerům, zbourané a na jejich místech vyrostly sice krásné bytové domy, leč nehodící se do takové zástavby. A to ještě nemluvím o některých hodně necitlivých přístavbách či přestavbách. Na druhou stranu zas mnozí majitelé se snaží vrátit jejich původní podobu při rekonstrukcích.

      Vymazat
  11. Ne vždy se zadari spojit příjemné s užiteční.. Pěkná vilka v zelení to ale je

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No místo je to parádní... jen tedy ta dálnice, ale to se dá zvyknout... já si taky na chatě zvykla, prostě tomu člověk neujde.

      Vymazat
  12. Anonymní4/2/20 11:43

    Milá Vendy, můj syn bydlel 15 let ve Všenorech, já děvče z Moravy jsem si tam připadala jak Alenka v říši divů--- ne tedy, že by u nás krásné vilky nebyly. Byla jsem do jeho domu z první republiky zamilovaná, nicméně byl u hlavní cesty. Víc asi říkat nemusím. Postupem času se to stalo neúnosné. Jak hluk, hustota, tak každodenní cesty do Prahy... Dům se prodal a syn šel do Prahy, do klidu :).. Paradox. Měj se hezky, Lenka kočka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No jo, když se ty domy stavěly, bylo jedno jestli se postavily u silnice nebo u lesa. Auto bylo vzácnost, většinou se jezdilo na kolech nebo se jezdilo vlakem a chodilo pěšky.... bohužel, dnes je to pro takové domy prokletí s tím jak neustále roste počet aut a lidé leniví...i když ze Všenor je do Prahy dobré spojení vlakem nebo busem, ne?

      Vymazat
    2. Anonymní4/2/20 13:57

      To jo, ale bohužel se muselo jezdit autem.. /bagáž/. Jinak okolí nádherné, vily a vilky jak z pohádky, Berounka, a ve Všenorech kopec břidlice s vřesem. To věru na Moravě není. No a Praha .. Na Letné se bydlí krásně. .) To by bylo na delší debatu. Víš co, každý věk má svoje nároky, teď je spokojený tam kde je, a tak to má být. Lenka

      Vymazat
    3. Tak já taky v Praze dlouhá léta žila ve vilové čtvrti pod Strahovem. Neskutečnej klid, pohodička, zahrádky, kousek na Petřín ....a přitom do centra metrem cca 20 minut.

      Vymazat
  13. Šílený kontrast! Tak krásná vilka a tak nepěkná zahrada!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To je právě to, co mne vede k myšlence, že se změnil majitel, dřív ta zahrada byla krásně upravená...

      Vymazat
  14. Pastva pro ovce vedle takové vily musí být jak pěst na oko.
    Tam bych si spíš představil Masaryka s cvikrem a knihou, bafajícího z dýmky.

    OdpovědětVymazat

Jsem ráda, že mi zde své komentáře zanecháváte ....