22 ledna 2020

Zima v podobě ...




.... černobílé. Ona vlastně taková je. Pokud nesvítí sluníčko, barvy v zasněžené krajině moc nenajdete. Tedy pokud zrovna nejste poblíž nějaké skládky a nepotkáváte třeba rozlítané igelitky. V minulých fotkách jsem se trochu té barvy do fotek zas snažila propašovat lehkou úpravou, dneska je to jen a jen o čb ....









V původní podobě řeky bych tuhle fotku suchou nohou neudělala. Stála bych asi tak v prostředku původního koryta. Když jsem zahlédla tu hráz, která je v korytě, říkala jsem si, podívám se kam až vede. A tak vznikl tenhle snímek. Raději bych byla, kdybych se do té řeky dál nedostala, než to co se tady provedlo a provádí ...


No, a aby to nebylo jen tak dvoubarevné, pochlubím se mojí další hvězdníkovou akvizicí. Koupila jsem si někdy koncem listopadu v Lidlu krabici s kompletem pro vysazení hvězdníkové cibule. Květináč, substrát a cibule. Měla jsem na výběr ze tří barev. Červené, bílé a růžové. Té jsem moc neveřila, že bude taková jako na obrázku a jelikož jsem jí chtěla zasadit tak, aby kvetla na vánoce, sáhla jsem po bílé. Tak tu už mám, ale plnokvětou, řekla jsem si že i jednoduchá by byla fajn. Špatně jsem si ale načasovala výsadbu a tak místo vánoc, mi kvete teď. A rozhodně ne bíle... ale to nevadí, je to další jiná do sbírky.



8 komentářů:

  1. Černobílé fotografie mají své kouzlo. Moc se mi líbí fotografie koníka.
    Amarylis Ti nádherně vykvetl, vůbec nevadí, že až po Vánocích.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Popravdě on už dokvétá, dokopala jsem se k focení teprve včera.Ta koníková se mi líbí taky...

      Vymazat
  2. Tu kytičku ti závidím. Já jsem měla cibule na balkoně, kde byly zima a prákrát i mráz a když jsem je před pár dny zasadila, tak rostou jen listy. květy stejně nikde. Možná jsem použila nevhodnou zeminu. A růže u řízku, kterou jsem posílala i tobě mi jedna ze 4 docela prospívala, když jsem ji v říjnu vzala domů. ale blbec jsem jí už doma neuajistila tu stoprocentní vlhkost a ona uschl, i když jsem ji zalévala. Snad tedy příště.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mě u téhle taky nejdřív vyrostlo hafo listů, a pak teprve květ. Už jsem si říkala že je to zas jako vždycky. Některé asi prostě mají nejdřív listy. Pravda, že u ostatních to jsou tak dva listy a hned květ. Květ se mi po zasazení objeví tak do čtrnácti dnů, možná tří neděl.

      Vymazat
  3. U nás bylo bilo jeden den, pak to roztalo.. Hvezdnik se mi ještě nikdy nepovedlo podruhé přimět ke květů, ale je to fascinující kytka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já si pořád ověřuju jestli funguje ta moje metoda přezimování v šuplíku lednice. Zatím se mi to podařilo dva roky po sobě, jestli i tenhle tak můžu říct, že jsem na to konečně přišla jak je přimět ke kvetení.... tady je bílo zatím pořád.

      Vymazat
  4. Černobílá těmto záběrům moc sluší !

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ono když je zataženo a ještě mlha tak to není moc barevné i v reálu, takhle se to srovná a dokonce i vynikne něco co normálně není vidět

      Vymazat

Jsem ráda, že mi zde své komentáře zanecháváte ....