21 ledna 2020

Když je zima ....





.... za humny. Tedy za humny vsi. Vybrala jsem si v neděli procházku zas místy, kudy normálně moc nechodím, skrze horní část vsi na kopci. A nechodím tam proto, že většinou mívám sebou psy a ti drze šmejděj porůznu okolo baráků a tak nechci aby jim někdo něco udělal nebo na ně vylítnul nějaký pes. Říkám si vždycky když do těch míst zabrousím, kolik tam je postavených nových domů. Malých, velkých, normálních i luxusních. A kolik lidí už vůbec neznám a těch které jsem znala už zemřelo. Je odsud ale krásný rozhled po části vsi i na tu na druhém kopci, na kterém také vznikla nová čtvrť rodinných domů. Prostě se nám ten Rybník začíná rozlévat z břehů ....







O zdejším kostele jsem psala v Sakrálkách, později jsem ho navštívila když byla Noc kostelů a byla v něm výstava ornátů, i o tom jsem tu psala, ale v zimní podobě jsem ho tu tuším ještě neměla



Nějak se tu rozšiřuje zvyk mít u domu místo psa koně!


Tuhle fotku jsem si nazvala Zlatý strom. Ale ona ta vrba doslova zlatě září!


Aby si kocouři nepřipadali méněcení v tom, že oni k vetovi nechodí, včera se rozhodl Baldrick že to změní. Tedy jestli už se rozhodl v neděli nebo v sobotu, nemám tušení, ale včera jsem z místa kde spal slyšela takové divné zvuky a když jsem se na něj šla podívat zhrozila jsem se, protože vypadal jako kdyby právě skončil zápas UFC s Connorem McGregorem. Půlku hlavy napuchlou, nos ucpaný, oko neměl vidět vůbec a celou náprsenku umatlanou od nějakých soplů či čeho. No a samozřejmě muž 220 kiláků daleko. Tudíž zavolat vetovi, zavolat synovi a šupajdili jsme. Rovnou jsem vzala i Bobeše aby mu zkontrolovali pooperační ránu a vytáhli ten jedinej steh kterej nevytáhl a vlál mu z nohy. Na kocourovi se nenašlo vůbec nic, žádná rána, žádná odřenina, v tlamce kam se doktorka až dostala taky nic. Oko bez známky škrábnutí ... Být léto, řeknu že chytnul vosu nebo včelu a dostal žihadlo, ale v zimě? Takže buď mu zhnisal zub někde vzadu, nebo nevím. Vyfasovali jsme atb, sirup na splasknutí otoku oka, kapky do očí a gel na rohovku, vyplácla jsem zas nějakých jedenáct stováků a jelo se dom. Večer když jsem přišla z práce zblajznul kapsičku, a dneska už je splasklej na jednu třetinu včerejška. Dokonce už kouká oběma očima, i když pořád nemá to druhé úplně otevřené. V pátek na kontrolu a doufám že to bude OK.

6 komentářů:

  1. Vendy, krásné zimní fotky, kochám se. A ten zlatý strom nemá chybu. Přeji kocourkovi, ať se brzy uzdraví, snad to nebude nic vážného.
    Pa D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dneska je to tu znova, a jemně pořád sněží. Tak přemýšlím jestli se zas nevydám fotit....kocour po atb už splaskl, tak to vypadá nadějně. Jen zbývá zjistit co to bylo, aby mi po vysazení zas nenabobtnal ;-)

      Vymazat
  2. Krásné zimní fotky, je u vás moc hezky. A máte pěkný kostelíček.
    U nás moc sněhu není, zato mrzne.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tady už bylo skoro roztáto, ale přes noc zas dopadlo a nějak průběžně pořád jemně sněží. Jo, o kostel to se tu starají, to jo...

      Vymazat
  3. Pěkně vyniká ten kostel, vnáší tam barvy.. Místo psa koně, zajímavé... Jestli budou za chvíli out I kočky... nechci domyslet co přijde místo nich.. 😀

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Spíš jde o to, že dnes už jsou koně cenově velmi dostupní, a pořizuje si je kdekdo. Pokud nemají zrovna velké pozemky, nebo možnost ustájení koně někde na ranči, tak si je lupnou k baráku. Tady ten je tedy u baráku, ale má i kolem sebe vcelku velký pozemek. známý to taky takhle řeší, přes léto má koně na ranči na velkých pastvinách a na zimu si je bere k sobě k baráku, kde má menší pastvinu a pro koně přístřešek. Neobávám se, že by se u nás kočky zatratily, jsme v Evropě na špici co se týče domácích mazlíčků....

      Vymazat

Jsem ráda, že mi zde své komentáře zanecháváte ....