20 ledna 2020

Že by zima ...





.... přišla do našich končin? Alespoň při pohledu z okna to tak vypadá, nicméně se domnívám, že i při velké specifičnosti rybnického počasí to je spíš takový náhodný záchvěv. Kdepak zima v lednu! Ta si pěkně počká na duben a květen, případně červen a to si pak zařádí. Sněžit sice začalo přesně dle předpovědi, ale dle předpovědi už nezačalo později pršet a tak zatím ještě sníh leží. Nicméně už ztratil tu krásnou neposkvrněnost a nadýchanost a je to jen ten otravnej bílej sajrajt kterej rozčvachtal zase do teď krásně suchou silnici a zas tu lítá bláto na všechny strany. Páč se furt maká na regulaci řeky a jezděj po celý vsi náklaďáky vyvážející vybagrované kameny a hlínu z břehů. Včera jsem si to tak trochu prošla a je to děs co s tou řekou provádějí, ta krásná tajemná zákoutíčka která se tu nacházela zmizela protože se skácely všechny stromy a keře podél břehů, řeka se roztáhla a tam kde krásně meandrovala jí narovnali. Prostě děs, běs... udělat z malé říčky takovýhle veletok může vážně jen nějakej debil od stolu...
No nic. Dneska se nejdřív mrkneme na zahradu 
a lehce za humna ....






Jedna z mála olší která se na březích zachovala. Jí podobné a ještě větší vzaly za své. Nevím jak chce povodí uvést břehy a okolí řeky do původní podoby jak příslibilo, protože těžko sem zasází takhle vzrostlé stromy... vždycky v zimě obdivuji krásný pyramidální růst olší




Po strašně dlouhé době jsem tu narazila na mlynaříka dlouhoocasého. Dnes je to samostatný druh, ale ve škole jsme se v přírodopise ještě učili že patří mezi sýkory a jmenoval se sýkora mlynařík. Kdysi nám lítal na krmítko a to dost hojně, jenže pak se totálně vypařil a potkala jsem ho zas až v sobotu. Ale vyfotit ho bylo dosti nesnadné, přelétával sem a tam a poseděl jen opravdu na chvíli


18 komentářů:

  1. U nás taky v sobotu začalo padat, byla to nádhera. Teď už je po parádě, máme nad nulou na cestě břečka a sníh jde do kopru ...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já už bych brala březen... tahle jo, ne zima mě vytáčí.

      Vymazat
  2. blondýna20/1/20 13:48

    U nás nepadá vůbec nic, slunečno, krásné čtyři stupně a vypadá to, že si naleštím žabky.
    Zahrada pučí, raší a na zimu to nevypadá, vůbec.
    Krásné fotky, já jako zahradník bych brala vláhu, jakoukoliv, jako člověk jsem spokojená.
    Den se výrazně protahuje, světla je dost, už bych si zase zaryla :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No když jsem koukala jak mi lezou kvapem krokusy které jsem sázela do trávy na podzim, jen jsem čučela. Ovšem co tu raší ve velkým, jsou krtčí megahromady, a těm hajzlům nestačí, že mi devastujou trávník, ale už se mi narvali i do záhonu a zrovna tam, kam jsem sázela loňské nové cibulové akvizice. Tulipány, narcisy ... tak doufám, že z toho něco bude a ne že to ty bestie sežerou v případě že to jsou hryzci. Já počítám že budu moct na záhoně dělat až tak kolem půlky května. Bude to mokrý a jelikož na valné části záhonu je jílovitá půda, tak do toho nepůjde vůbec hrábnout.

      Vymazat
  3. Krásné fotografie. U nás do rána trochu připadlo, ale sníh je mokrý, takže asi dlouho nevydrží.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tady taje, mrzne, taje,mrzne a je z toho akorát sajrajt

      Vymazat
  4. Krásné fotky. U nás je to jak píše Libuška.Jsem zvědavá,jestli letos nějaké zimní fotky nafotím.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No jo, my jsme prostě Opičí hory s vlastním počasím!

      Vymazat
  5. Vendy, u vás je opravdová zima. U nás dnes také napadlo, ale rychle roztálo. Těch stromů od řeky je škoda, jsem zvědavá, jak úpravy dopadnou.
    Přeji hezký večer. D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Opravdová zima tu už nebyla tak sedm let. To napadne nárazově sníh a za dva dny prší a je to fuč. Zima se sněhem od října do dubna tu už nebyla dobrých deset let. Tedy ne že by mi to vadilo. Ale vadí mi, že celou dobu nic, a pak napadne sníh na konci února, straší do půlky března a dokonale to rozčvachtá při tání zahradu a záhony a můžu do nich až tak v květnu.

      Vymazat
  6. Vendy, to je nádhera. Opravdová zima, trochu bych si jí taky dala, tuhle zima jsem sníh vůbec neviděla, jen na fotkách. Měj pěkný den.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak jako jednou nebo dvakrát za zimu ten sníh snesu, ale v rozumném množství. Čili tak do deseti centi!;-)

      Vymazat
  7. U vás krásně napadal.Já bych taky chtěla alespoň na pár týdnů bílou peřinu, aby zakryl tu špínu.U nás za minulýho režimu takhle zmršili taky potok.A k nám lítají mlynaříci v celém hejně na lojové koule každý den dvakrát.Jsou to překrásný pipinky a ty jejich očka.Pozorujeme je ze dvou metrů za záclonou, ale jsou hodně plachý a dlouho se nezdržují.Hezký odpoledne Martina

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já letos nedala krmítko, jen občas sýpnu do kokosovejch skořápek to drobné, co nesežere papouch. Ale i když jsem měla ať lojovky nebo krmítka, mlynaříky jsem neviděla. Jen vrabce a kosy, nebo sýkorky.

      Vymazat
  8. Rád vidím,že někde je opravdová zima, i když jen na pár dní! U nás je to letos ještě větší bída, než obvykle. Sníh byl opravdu jen pár hodin a to ještě jenom poprašek. Už začínám věřit těm řečem, že klasická roční období jsou minulostí

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No je to fakt děs. Tedy ne že by mi to až tak vadilo, že není sníh, nicméně ta voda strašně chybí. Ale zas to prý není tak neobvyklé, podle dlouhodobých záznamů meteorologů to tak bývalo i dřív. Tak uvidíme co nám to ještě předvede...

      Vymazat
  9. Anonymní4/2/20 23:12

    Fredy Kruger

    " Padá sníh ! nu tak jsem ku oknu skočil !
    ... že zima by přišla již do našich končin ??"

    ... děd radí : " Vlez v okno a zkus z něho močit !
    Já zatím vyběhnu před barák !"

    Poslechl dědka Wenca Ptákk !

    ... " Klouže !" ( děd sebou tam málem flák !! )
    ... pak nahoru zírá... řve : " Jedu !
    běda bys neposcal dědu !"

    Hoch spustil !
    ... zas slyšet hlas dědy :
    " Necvrnkají tu ledy !
    ... jen díra jest ve sněhu... dál žluté bláto !
    zaraž už hochu a wiser se na to !"

    ... děd chvilku nad dírkou prodlévá
    a usoudil : " Zítra je obleva !
    ... když močili z okna jsme, - houf malých dětí
    tak mrzlo ! to bylo krupobití !
    Teď ničeho nezmrzne, když na zem ščiji .....
    vzpomíná Jann Hounno s nostalgií .....

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to se postarali dobře. Obleva byla, žlutého bláta spousty....

      Vymazat

Jsem ráda, že mi zde své komentáře zanecháváte ....