26 ledna 2020

Výlet do světa ....






.... kapek. Mým oblíbeným a první starosklíčkem který jsem sebrala na starém mužově Zenitu. Když jsem se vracela z první procházky se sněhovým focením, všimla jsem si na dochanu, že mám klásky plné kapiček. Jak na něj tu a tam dopadl sníh a následně roztál. Takže nápad byl na světě. A tak jen hurá přezbrojit, vytáhnout místo mezikroužků close - up předsádku a šlo se na věc. Nevím co si tedy mysleli projíždějící automobilisté když jsem se tak různě kroutila a furt měla objektiv zabořenej do suchý trávy, ale určitě to bylo něco o divnejch bláznech ....


Nejdřív jsem fotila na nejnižší clonu, to totiž dělá helda ve spojení s předsádkou takové zvláštně snové fotky ...





... ale pak jsem přiclonila víc aby vynikly ty kapky i jednotlivě




Na poslední dvě jsem si už nechala předsádku na dvoustovkovém 
skle



17 komentářů:

  1. Vendy, ty fotky jsou kouzelné. Sice vůbec nevím, co píšeš :o), ale kapičky se Ti povedly. Jak vypadá starosklíčko?
    Přeji krásnou neděli. D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Starosklíčko je objektiv ze starého analogového foťáku který se díky redukci dá nasadit i na moderní digitální aparát. Musí se s ním fotit na manuální režim, clonit přímo na objektivu, nelze nastavovat clonu na aparátu. (tedy pokud máš zrcadlovku) Mezikroužky jsou kroužky které nasazuješ mezi objektiv a tělo foťáku a ony ti umožní fotit z větší blízkosti. Takže se tím dá nahradit alespoň částečně makroobjektiv. A close - up předsádka je taková věcička která se šroubuje na objektiv, je to vlastně taková lupa která opět umožňuje focení z větší blízkosti. Stejně jako mezikroužky i ty předsádky umožňují různé přiblížení.

      Vymazat
    2. Starosklíčkama fotím ráda, pár jich mám, ale ještě bych i nějaké docela ráda ulovila, nicméně teď už to bude problém.

      Vymazat
  2. Jsem na tom jako Dáša, nerozumím tomu, co píšeš, ale fotky jsou nádherné. Kouzelný svět kapiček.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak se mrkni do komentu od Dáši, napsala jsem tam o čem je řeč. A díky za pochvalu...

      Vymazat
  3. Zajímavé náměty. Jaký rozsah clony používáš?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. U Heliose když mám close - up předsádku tak začínám na plný díře, tedy na f2, to když chci ty jemné, když chci opravdu ostré detaily, tak jdu od f5,6 do f11, on má sedm clon a s velkými odskoky. Když mám mezikroužky, tak jdu hned na f8 nebo f11.

      Vymazat
  4. Ať si projíždějící motoristi myslí cokoliv .... kdyby tušili, jaké parádní fotky jsi udělala, bledli by závistí.

    OdpovědětVymazat
  5. Kapka vody je vděčný objekt k focení..

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To je pravda a proto je taky ráda fotím...

      Vymazat
  6. Tak to je paráda !!! Kapičky ti vždycky šly, ale toto je fakt bomba. Parádně se zdokonaluješ!
    Ty první dva snímky mají super atmosféru

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ono tohle všechno je hlavně zásluha objektivu, já jen viděla kapky. Zbytek už je na objektivu a aparátu... proto fotím ráda tyhle detaily právě těmi starosklíčky.

      Vymazat

Jsem ráda, že mi zde své komentáře zanecháváte ....