27 ledna 2020

Nech to koňovi ....





.... ten má větší hlavu. To se vždycky říkalo u nás v rodině, když jsme řešili nějaký problém, který vlastně ani problémem nebyl. No on ten kůň sice má opravdu velkou hlavu, tedy oproti té naší, ale myslím si, že z řešením problémů je na tom stejně jako my. K jeho velikosti je totiž stejná jak ta naše hlava k našemu tělu. A tak se dostávám k tomu, proč to vlastně píšu. I když ... ono to je asi jasné od začátku, že dnešní příspěvek bude o koních. Když jsem tu totiž měla Bobuli šly jsme se projít a jelikož vím, že moc ráda jezdí s dcerou od  mala koukat na koníky, tak i naše procházka vedla ke koníkům. Nejdřív k tomu grošáčkovi, který tu na blogu byl při sněhových fotkách, no a pak, když pořád chtěla blíž, tak nahoru na kopec k autoservisu kde dělá syn a kde má jeho majitel výběhy s koňmi. Tam jsem jí navíc nalákala i na kozu Vlastu, a tak celou dobu co jsme šly nahoru povykovala Kozá, kozá, koza Vlastá a ptala se kdy tam budeme. Musím říct, že mne svou výdrží ťapat přes půl vsi a ještě do kopce hodně překvapila, nést se chtěla jen jednou a ještě chvilku. Abych jí nějak odpoutala pozornost od té dálky, tak jsem jí vždycky říkala kudy jdeme a co uvidíme a že za pár zatáček už budou koníci i koza. Když jí konečně viděla, nadšeně na ní povykovala. Musela jsem jí krotit protože se hned rozběhla za kozou a málem zas podběhla ohradník ke koním do výběhu. Ti na toho škvrčka koukali řádně z výšky a tak jsem si jí raději vzala na ruku, aby se výšky vyrovnaly. Obešly jsme si pěkně všechny výběhy, podívaly se, rozloučily se s koníky, kozou i bobkama a šly juknout na strejdu Ondru který uzdravuje nemocný autíčka. A pak zas ťapala pěkně zpátky domů. Po návratu jsme ještě spolu vařily, Bobule velmi důležitě válela těsto na roládu s uzeným, řádně uplácávala i náplň, a po papce bez protestů bafla z tašky spací plínku, fufu a valila nahoru do pokoje. Že to zalomila do pěti minut ani nemusím říkat. Ona i na mne je ta procházka dost dlouhá, natož na ty malý nožičky ....




Tak to je kozonautka Vlasta








Ještě si musím nechat něco na zítra 😉 ....

14 komentářů:

  1. Holky, udělaly jste si krásnou procházku. Koníčky mám také ráda a ráda je fotím. I naše vnučka k nim má kladný vztah a rada se sveze.
    Nedivím se Bobuli, že si po takové vycházce šla zdřímnout. ;-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zatím na svezení neměla odvahu, i když v létě ta možnost byla. Uvidíme až bude větší. Třeba se dá na ježdění, tam kam chodíme od nich je jezdeckej klub, tak se jí to třeba zalíbí.

      Vymazat
  2. Pořádná procházka. Nedivím se, že vnučka hned usnula nejen délkou procházky, ale tolik zážitků, tolik radosti, těšení.... Koníky také ráda fotím. Vida, je u vás i sníh.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak pořád ještě tu je trochu zledovatělých zbytků sněhu. Dneska do toho navíc tak divně sněhoprší.

      Vymazat
  3. Vendy, docela ti tu malou Bobuli závidím, protože si uvědomuju, jak strašně rychle to uteklo s těmi mými vnoučaty. Užívej si každý okamžik, než se naděješ, bude to velká holka a ty jako jako babička, budeš jen vzpomínat na společné procházky a na moudra malé slečny.
    Fotky koní a Vlasty jsou parádní.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je to hodně rychlý, to vidím sama. Tejden jí nevidím a zas je tam posun jak hrom... obávám se, že ta moudra teprve přijdou. Tohle jsou takové vlaštovky...

      Vymazat
    2. Opravdu to strašně letí. To miminko, nad kterým jsem stála dojatá v Motole, už mě dorůstá a nohu má stejně velkou jako já. :-D A ti další také neotálejí a stárnou. Jen my jsme pořád ty mladé a krásné. :-D

      Vymazat
    3. Tak o tom že jsme stále mladé a krásné není sporu!

      Vymazat
  4. Bobule nikde, Ty jsi ale lakomá...!!!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Však to není článek o Bobuli ale o koních!!! :-D Já jsem slíbila dceři, že jí na net budu dávat jen minimálně. Pro jistotu.

      Vymazat
  5. Pěkná procházka. Na záběrech zblízka je dobře vidět, jak krásné mají koně oči. A jak výmluvné.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No... oni mají koně, a to jsem ale vůbec nevěděla, až čistě náhodou na jedné fotce jsem si toho všimla, kozí oči. Stejně jako kozy a ovce, i koně mají zornici napříč a takový proužek. Když se podíváš na tu první fotku na kozu, tak uvidíš co myslím. Jenže u kozy tím že má oko žluté, to je vidět. U koně který má oko hnědé to nevidíš, dokud nejseš u něj tak blízko, že mu do oka vidíš přímo....

      Vymazat
  6. A mozek má dokonce mnohem menší.. To ale neznamená, že by nebyl chytré zvíře.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No nejsou blbí, to je pravda. Což se o některých lidech s jejich velikostí mozku bohužel říct nedá...

      Vymazat

Jsem ráda, že mi zde své komentáře zanecháváte ....