24 ledna 2020

Pokud jde o sníh ...





.. .. a focení, snažila jsem se poslední dny tu nenadálou sněhovou pokrývku využít co nejvíc. Středa patřila dopolední procházce na druhý kopec kde je další část vsi, ale hlavně malý hřbitůvek. Tam jsem se zašla podívat jak vypadá pod sněhem. Popravdě po vykácení části keřů za hřbitovní zdí vypadá dost divně. Dá - li se to říct o hřbitovu tak neútulně a drsně. Ty keře přeci jen dávaly hřbitovu určitou hranici, stínily a tvořily zelený rámec. Zvlášť když té zeleně na něm moc není. No ale zastupitelstvo asi mělo jiný názor a tak keře vyřezalo ....

Jedinou zelení přímo na hřbitově jsou jen tyhle túje uprostřed



Původně jsem chtěla i tyhle fotky převézt na čb, jenže nakonec mi připadlo lepší nechat je tak jak jsou. Tyhle dvě nejhonosnější hrobky patří původním německým obyvatelům vsi. Dopadly mnohem lépe než jiné hroby ...






Zatímco tady ani nezjistíte kdo tu leží ...


... tady ano, ale zase při bližším pohledu zjistíte, že neměli zrovna štěstí s dětmi ...







4 komentáře:

  1. blondýna25/1/20 09:26

    U nás ještě nespadlo deko sněhu, né, že by mi to chybělo, ale ten nedostatek vody bude zase průšvih.
    Vzhledem k faktu, že bydlím v Sudetech, jsou staré hroby a zdi plné německých nápisů a celkově hrobky jsou velice originálně, s důrazem na detail stavěné a stojí určitě desítky let s půvabem, kterému současné kamenictví neolizuje ani patu.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak i tady, na to kolik tu bývalo sněhu je tohle strašně málo. Já od puberty ráda chodím na hřbitovy a procházím se a říkám si na základě vzhledu jejich hrobů co asi ti lidé dělali, jak žili... ale co mne zarazilo na tom jednom hrobě že jim zemřeli v odstupu vždy dvou let tři děti ve věku jednoho roku. A vždycky v dubnu nebo květnu. A navíc vidíš na těch starých hrobech jak umírali lidé mladí a jak moc umíraly děti.

      Vymazat
  2. V Praze sníh taky žádný.
    Hřbitůvek je krásný. V poslední době bych chtěla taky bydlet v nějakým vidlákově....

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jó? Tak za rok bys toho měla po krk, věř mi...

      Vymazat

Jsem ráda, že mi zde své komentáře zanecháváte ....