05 prosince 2019

Pirna podruhé ...





.... ještě na chvíli se vrátíme do uliček Pirny, tak jak jsem si jí v neděli procházela ....
Cesta nahoru na zámek byl pěkný bludišťákov, schody doprava, doleva, prostředkem, každé se nejmíň ještě dvakrát dělily, cesta kolem zámku to samé. Z jedné vyhlídky jsem si vyfotila tenhle trochu indiskrétní pohled. Nějak mi připomněl pražská zakoutí focená z věže sv.Mikuláše nebo výhledů z pod Hradu ....



I tady jsem trochu nakoukla do soukromí. Zaujal mne ten břečťan a hvězda v něm


Trochu extrém. V přízemí vánoční truhlíky a o patro výš nádherně kvetoucí muškáty. Prvního prosince!


A extrém na druhou. Muškáty a vánoční světýlka


Jsme v Sasku, před námi jsou vánoce a tak nesmí nikde chybět hvězda Moravských bratří, Herrenhütská hvězda či Ochránovská ...


... než se z ní ovšem stal všudypřítomný symbol protestantských vánoc, sloužila jako pomůcka při výuce geometrie. Toužím po ní, ale je prostě pro mě šíleně drahá. Jenže je to komplet ruční práce v chráněných dílnách v Ochranově (Herrenshüt)


Tenhle nápad s adventním kalendářem v oknech jsem zaznamenala už vloni v Míšni. Jestli i tady je ten samý systém jako tam, že si na trzích zakoupíte lístky jako do tomboly a večer se otevře okno daného dne a pokud se trefíte, vyhrajete to co k tomu dni patří nevím,ale i tak je to hezké. Jinak ona budova je městská knihovna. A po cestě do Königsteinu jsem stejný nápad viděla i v jiných městech


A dostáváme se k již zmiňovaným povodním. Tyhle ukazatele velké vody jsou na prvních domech za tratí která vede podél Labe. Za ní už je promenáda a řeka.Takže jsou hned při zvednuté hladině na ráně. Kvůli porovnání jsem nechala kousek toho pána který stál na chodníku. A byl to normálně vzrostlý člověk


Letopočty všech povodní které byly v Pirně zaznamenány. Protože nejsou moc dobře na fotce znát, tak šly po sobě takto. Od nejvyššího stavu dolů. 16.8.2002, 6.6.2013, 31.3.1845, 7.9.1890, 7.2.1655, 1.3.1784. To byly ty největší, které poškodily domy i na náměstí. Úplně nejspodnější záznam je z 22.6.1926


A pro porovnání i zde jsem nafotila pár lidiček


Poslední pohled je na Labe. Z promenády která je jak pro pěší tak pro cyklisty si také můžete nastoupit na loď a projet se po Labi, nebo se nechat převézt na druhou stranu břehu


Příště se podíváme blíže na zámek Sonnestein ...

16 komentářů:

  1. Myslel jsem, že o adventu se v budově větrá každý den jiným oknem :-).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No vidíš! I tohle řešení by se nabízelo! Co na tom, že zrovna v té dané místnosti je zima jak v morně anebo tam vůbec nikdo nechodí, tudíž přístup čerstvého vzduchu je zcela zbytečný! :-D

      Vymazat
    2. Tento komentář byl odstraněn autorem.

      Vymazat
  2. Zrovna včera jsem šla kolem nádherně rozkvetlého keře s růžovými květy. Vůbec jsem to nechápala, v noci mráz, jako když praští a ono tohle :D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Neboj, i na ty růže dojde!Nicméně jeden rok jsem v Litomyšli fotila kvetoucí stromkovou růži 15.prosince!

      Vymazat
  3. Ta první je super (čili nad).

    OdpovědětVymazat
  4. Zda se ze je to nízko a navíc ve srazkovem stínu, tak je tam o nějaký gradus tepleji a zima tam dorazí později.. Proto asi ten ad eng s muškáty... Ta ochranovska hvězda je zajímavá i čisté geometrický, doufejme že v Německu jde těm z chráněných dílen pěkně ba odbyt..

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Co se týče těch hvězd, tak na odbyt jdou určitě, a nejen v Německu ale po celém světě kam je Moravští bratři při misijních cestách zanesli.

      Vymazat
  5. Vendy, moc hezká reportáž. Díky, ráda jsem se prošla v místech, kde jsem nebyla. Měj pěkný pátek.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jsem ráda, že takhle můžu přibližovat jiným místa která neznají, já se zas u druhých také ráda podívám tam, kam se nikdy nedostanu. Počítám že moc hezký pátek to dneska nebude... :-(

      Vymazat
  6. Procházku městem jsem si užila. Nejvíc mně oslovila první fotografie, mám taková zákoutí ráda. Růža

    OdpovědětVymazat
  7. Pěkná procházka po městě.Rád jsem se podíval i poučil!
    Vánoční světýlka na kvetoucích muškátech jsou super!!! To se hned tak nevidí !!!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No, to mne hodně dostalo! :-D... nový způsob vánoční výzdoby.

      Vymazat
  8. I v tom ponurém čase jsi zachytila hodně barev a pro oko potěšujích věcí. Ty povodně tam jsou tedy obrovské.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ty vodoteče povodní jsou šílený všude kde je nějaká velká řeka a město je blízko. To samé bylo v Melku, tam zas řádil Dunaj, a dokonce tam byli zrovna z téhle cestovky na výletě když se Dunaj rozvodnil a nemohli se dostat nikde přes žádný most na druhou stranu Dunaje aby mohli utéct....až daleko za Melkem

      Vymazat

Jsem ráda, že mi zde své komentáře zanecháváte ....