17 prosince 2019

Konečně ...




.... se dostáváme k tomu, co vlastně bylo hlavní náplní mého prvního prosincového výletu. Druhé adventní trhy a to na pevnosti Königstein. Zatím jsme si z ní ukázali všechno možné, ale záběry z trhů ne. Bude to dnes o trochu více fotek, snad to ale přežijete. Trhy mají v podtextu Romantické a pohádkové. Jestli může prostředí vojenské pevnosti nabídnout romantiku, to nechám na vašich preferencích, pohádkové snad. Našli jste tu různé malované pohádkové postavy, programy byly hodně koncipované pro malé návštěvníky, v Magdalénině hradu to byla třeba loutková představení, nebo vedle Staré zbrojnice vánoční Santův vláček či projížďky na ponících.
Všichni prodejci byli ve středověkých kostýmech což mi přišlo jako dobrý nápad, do prostředí pevnosti se to hodilo. Takže ta pohádkovost se tam najít určitě dala ....

Krom jiného, jste zde mohli najít i pár zvířátek. I když tenhle oslík vypadal že je spíš vycpaný, jak se okolo ale mihly děti zavětřil a hned se šel nechat drbat



Jedna inspirace pro Janinku a Padesátku co se šiškama!


Kolotoč na ruční pohon lákal víc tatínky k prohlídce než děti k projížďce


Tahle světýlka byla sofistikovanější podobou známých dřevěných svícnů které se díky teplu ze svíček točí a buď cinkají nebo tam běhají zvířátka či jinak se uvádí do pohybu různé figurky. Tyhle byly skleněné na čajovou svíčku a z nerezu a vypadaly úchvatně


Nejen duchovnem živ je člověk!


I v kasematech pevnosti jste se mohli pokochat vánoční náladou. Jen tak v křesle, pozorováním zručných řemeslníků nebo u punče či svařáku v improvizované hospůdce. A samozřejmě že bez hvězd se to neobešlo uvnitř ...





... ani venku




Vzhledem k tomu, že jsem tenhle stánek minula, přišla jsem o možnost koupit si alespoň tuhle svítící hvězdičku ... fotku mám od své souputnice



Ukázka vánočních ozdob které jste mohli zakoupit


Kovář sice vypadá že odpočívá, ale když jsem tam později dolů sešla pěkně tam makali




V kasematech jste mohli narazit i na dvě kmotřičky přadleny které na autentických kolovratech spřádaly vlnu. A že jim to šlo sakra od ruky!


Co mne mrzelo, bylo to, že jsem si neužila to veškeré krásné osvětlení celé pevnosti, bylo ještě moc světlo a tak jen v kasematech se pár těch světýlek dalo užít. Příště se podíváme ještě po nejbližším okolí hory na které Königstein stojí, zvlášť na sousední Lilienstein v proměnách světla ...

16 komentářů:

  1. Hezká prohlídka, bylo na co se dívat. Moc se mi líbí ta skleněná světýlka.R.

    OdpovědětVymazat
  2. Tahle vánoční atmosféra je fakt kouzelná! Trochu mě mrzí, že jsem letos na vánočních trzích v Lipsku (studuji tady) neviděla žádná zvířata, leda světýlková. U nás doma (Slaný/Kladno) byl vždycky živý betlémek s nějakou ovečkou aspoň. :D :)

    Mimochodem, nevím, jestli si mě ještě pamatuješ, ještě z blog.cz, nicméně jsem ráda, že jsem tě tak nějak znovuobjevila! :) Měj se krásně!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je pravda, že ne všude jsou živá zvířátka samozřejmým doplněním atmosféry. Vím že na Staromáku bývají, ale na adventech si nepamatuji že bych je někde viděla, ani ve Vídni, ani v Retzu,ani v Míšni... vlastně letos to bylo jen na tom Königsteinu poprvé. Pirna nic a ani teď Sankt Wolfgang ...
      No přiznávám bez mučení, nějak si tě opravdu nepamatuji z Blog.cz, určitě ne pod tímhle jménem, ale moc mne těší že ses ke mě oklikou zas dostala!

      Vymazat
  3. To je tak úžasná atmosféra! Ta šišková koule je dobrá, jen nevím, co bych s ní dělala. Možná bych ji házela ožralům pod oknem na hlavu... :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak nemyslela jsem, že zrovna máš dělat takovou dělovou kouli, ale klíďo menší... kombinace borových a modřínových šišek by mohla být hezká. Je fakt, že je krásná i z obalů od bukvic, tu jsem si chtěla dělat, nakonec na ní vůbec nedošlo, zapomněla jsem si na chatě nasbírat ty kalíšky...

      Vymazat
  4. Vendy, krásná reportáž, užila jsi si. Ten oslík je kouzelnej. Měj pěkný den.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Oslík měl i kamarádku ovečku, ta byla trochu akčnější, nicméně jak se objevila děcka, i oslík se začal činit...

      Vymazat
  5. Přežila jsem tu kupu fotek a moc ráda. Pokochala jsem se. Krásně jsi tu atmosféru zachytila.
    Hezký den!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to jsem ráda, že to množství fotek neodradilo! Bylo to zas díky tomu prostředí něco úplně jiného a jestli to příští rok bude možné, chtěla bych si zajet na advent na hrad Oybin a do Budyšína.

      Vymazat
  6. Tak tohle je opravdu nádhera. Ta řemesla a lidový přístup, tradice.....Když jsem uviděla fotku se svítícími hvězdami, čekala jsem, že jsi se dočkala a koupila sis jednu, ale jak čtu, opět jsi měla smůlu. Ono, když je toho k vidění tolik, tak se snadno něco mine. Já bych si asi koupila zase ty lucerničky.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak třeba ta hvězda na mě ještě někde čeká! O těch jsem taky přemejšlela ....

      Vymazat
  7. U této pevnosti jsme kdysi byli pěšky na turistickém výletu, bohužel ale už byl podvečer, a dovnitř jsme proto nešli, navíc ještě jsme měli dost daleko do cíle cesty. A bylo léto, v adventním čase to muselo mít úplně jiné kouzlo.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Poprvé jsem tu byla předloni v září, a teď na advent. Vzhledem k tomu, že to ještě bylo za světla, z té adventní nálady toho moc nebylo. Ta se dostaví až ve tmě, když vidíš všechna ta různá světlíška rozsvícená. Takže to mělo zhruba stejnou podobnost i náladu. jen tam bylo víc lidí....

      Vymazat
  8. Tak z tohohle už na mě ta vánoční atmosféra dýchla naplno !!! Moc pěkná podívaná !!!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To sice jo, ale pořád to nebylo ono. Furt bylo světlo....

      Vymazat

Jsem ráda, že mi zde své komentáře zanecháváte ....