12 listopadu 2019

V dnešní ....





.... smutný a ucamraný den přijde sluníčko vhod. Aspoň to na fotkách. On to vlastně de facto byl i poslední sluníčkový den toho prodlouženého víkendu, druhý den, na dlouho plánovaný výlet s Padesátkou už to bylo jo a ne. Chvíli svítilo, a pak se natáhly mraky až do večera. Ale zatím ještě svítí, vracíme se od rybníka zpátky a procházíme do střední části parku. Tady se mezi stromy strhla přímo listová chumelenice, ale nějak se mi jí nepodařilo zachytit, na to prostě nemám pořád ten správný grif ....








A samozřejmě nesmí chybět co? Výletové pivo! Každý výlet zakončuji již tradičně v nějaké restauračce na pivku. To tedy normálně nepiju, jsem vinař, ale většinou po takové procházce vyhládne a přijde žízeň. Tady jsem skončila přímo proti vchodu do parku. Restaurace se snaží tvářit jako trochu lepší, nevím jak vevnitř, venku to vypadalo docela příjemně. Po place poleteovalo několik číšníků a tak jsem předpokládala, že nebudu muset čekat dlouho. Ale ouha... seděla jsem tři minuty(za tu dobu proběhli okolo mně dva číšníci, bez toho že by měli nějaký úkol) pět minut (skoro ta samá situace) deset minut a stále se nenašel nikdo z pobíhajících kdo by si mě všiml, ačkoli proběhli okolo několikráte. Až poté, co jsem už začala trochu naštvaně máchat rukama si mne konečně všimli.  
 Objednala jsem si pivo, kávu a domácí jablkohruškový závin se šlehačkou a vanilkovým přelivem. Tak bylo psáno v jídeláku. Pravda, pivo a káva přistály bleskem, na závin jsem chvíli čekala. Pak mi přinesli na obřím talíři, který se na neuklizený stůl (moji spolustolovníci o úklid žádali dvakrát!) skoro vůbec nevešel a na něm se krčil proužek závinu o šířce max 5 centi, s malým kopečkem roztékající se sprejové šlehačky a zdrclým vanilkovým pudinkem.  Jsem huba zmlsaná, navíc tohle si dávám velmi často v Rakousku nebo Německu, kde dostanete porci jak hrom, kopec pravé šlehačky nebo zmrzliny a krásnou hlaďounkou a jemnou PRAVOU vanilkovou omáčku, ale tohle mne skoro nadzvedlo ze židle. Za stejnou cenu jak tam se mi  dostalo třetinové porce, ten největší hnus jakým je sprejová šlehačka a hrudkovitý vanilkový pudink. V restauraci která se snaží tvářit že je něco víc než ve skutečnosti je. Nejsem žádný náročný strávník, nejsem žádný gurmet, ale za svoje peníze (a za ne zrovna nízké ceny) chci kvalitní dezert. Jestli měl kuchař špatný den, nevím. Já odcházela velmi rozladěná ... jediná výhoda byla, že se dalo platit kartou, neb jsem neměla sebou peněženku, ale mám placení mobilem. Z toho důvodu jsem taky do toho šla, peněženka se vám ne zrovna vždy vejde, mobil máte po ruce vždycky. Co je zajímavé, druhý den s Míšou jsme v Kytíně narazili na manžele, kteří do téhle restaurace chodí a nemůžou si jí vynachválit. No já vím, že tam už příště nepůjdu. A když ještě navíc můžu srovnat s nedalekou restaurací přímo na zámku, to srovnání jednoznačně vychází mnohem líp pro ní. I cenově, i co se týče ochoty personálu ...







14 komentářů:

  1. Je vidět že nestudovali marketing, protože jinak by věděli, že malé porce se servírují zásadně na menším nádobí, tím spíš je-li i puding zdrclý :-).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ony ty velké talíře jsou oblíbené hlavně v molekulární gastronomii a v moderních gastronomických směrech či opravdu špičkových restauracích. A když je na nich opravdu kvalitní pokrm či dezert. A ne tahle hrůza....

      Vymazat
  2. Krásné fotky, dnes v upršeném dni přišly vhod.
    Asi neměli čistý malý talíř. -)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To je totiž teď velká móda, co nejmenší porce na co největším talíři. jenže to si můžou dovolit ty restaurace, které dělají opravdu špičková jídla, zabývají se špičkovou gastronomií a umí to jídlo nazdobit. Ale ne normální restaurace která se tváří jako selská hospoda. Dokonce má i sedláky, dokonce tři, v názvu.

      Vymazat
  3. Fotky krásné, přesně nádherně podzimní. To, co je nyní za oknem už moc hezké není..ale co, snad alespoň zasněží :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No on ani ten sníh není můj kamarád. Já jsem typickej slunečník a na sluneční pohon jedu, takže od prvního zataženého a propršeného dne trpím nedostatkem světla. A ani svíčky a světýlka to nějak moc nezaženou

      Vymazat
  4. Ten štrůdl je tak malej, že ho na té fotce ani nevidím! :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To co mi donesli mne tak vyšokovalo, že jsem to ani nevyfotila!

      Vymazat
  5. Pivo k výletu patří! Juchůůůůů!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To nepochybně. Druhý den jich bylo víc než jedno!;-)

      Vymazat
  6. Už jsem chtěl poznamenat, že je v tom lese bez živáčka smutno, ale konec to dokonale napravil :-).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak ono tam bylo opravdu prázdno, za celou dobu jsem tam potkala asi čtyři lidi, ovšem to mi ale vůbec nevadilo. Aspoň se mi nikdo nemotal do záběrů. I proto tam ráda jezdím na podzim, protože tam už nejsou houfy lidí....no konec to právě spíš zabil než nanapravil...

      Vymazat
  7. No jo. měla bys trochu povyrůst, aby tě číšníci nepřehlíželi. :-D Manželům se to tam asi líbilo, protože neměli srovnání s rakouskem. Ale i tak jsi měla pěknou procházku.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Naopak, oni i ti manželé byli velmi rozčarování. Když jsem přišla už tam nějaký čas čekali až k nim někdo přijde aby mohli zaplatit. I oni byli nespokojení s malými porcemi, dokonce si přikupovali přílohy. Já kdybych nebyla zhejčkaná těmi výlety, tak by mi to asi nepřišlo, tedy ne ten dezert. To čekání by mne štvalo stejně.

      Vymazat

Jsem ráda, že mi zde své komentáře zanecháváte ....