13 listopadu 2019

Tour de beer ....




.... tak by se dal překřtít náš dlouho plánovaný výlet s Padesátkou. Šlo opravdu o dlouho, neboť jsme se na něj domlouvaly už někdy na jaře, nicméně různé nešťastné okolnosti nám to vždy zhatily. Konečně na něj došlo o svátečním prodlouženém víkendu a nakonec jsem ráda že to vyšlo právě na ten teplý a slunečný podzim. To jsou totiž Brdy nejkrásněji vybarvené, protože zde roste hodně buků a dubů a ti vnášejí do zeleně jehličnanů světlo a barvu. I když to sluníčko si s námi nemile zahrálo, neboť sice od rána svítilo, ale jen co jsme zvedly kotvy z první zastávky, zalezlo za mraky a definitivně zmizelo ze scény. 
Náš plán byl následující. Vyzvednu Míšu u autobusu, zajdeme na kafe do chaty (byla samozřejmě zvědavá na mé doupě neřesti ;-) ) pak lesem do Kytína kde si dáme před dlouhou cestou do kopce malou vzpruhu v podobě pivka ve zdejším stále ještě novotou zářícím pivovaru, dále pak prohlídka nejstarší trampské hospody v Brdech, U Dernerů, ovšem známější pod názvem U Čunčí huby a odtud ještě chvíli do kopce a pak už jen po rovině až k baroknímu areálu Skalka. V případě potřeby i zde doplnit zásoby tekutin. Pak se skulit dolů do Mníšku a zakončit výlet v cukrárně U Jarolímků.
No, trochu nám nevyšel ten konec, protože se nám
v Kytíně sedělo tak dobře, že jsme nabraly mírný skluz, navíc jsme se zdržely i tím, že jsem nám k obědu smažila bedly, které jsem měla připravené pro návštěvu z předchozího dne a když jsme dorazily dolů, cukrárna už zavírala. Čímž ovšem vznikl důvod proč by měla Míša příště zas dorazit. A aby to nebylo jen o tom jídle, můžem si obejít tři rybníky a podívat se na zámek. Takže vzhůru, tedy v tomto případě šup dolů, do Kytína ....


Pivovar byl zrekonstruován a otevřen před dvěma lety v něčem co nevím tam bylo, nicméně je možné, že kdysi už to pivovar byl. Na stránkách Kytína jsem nic nenašla. A vaří zde šest druhů piva. Musím říct že dobrého, zvláštního se zajímavými jmény. Bála jsem se hořkosti, protože mají psané v nápojovém listě, že všechna piva jsou silně chmelená, nicméně nebylo to až tak hrozné. To ještě krásně svítilo sluníčko a najít venku volné místo bylo docela těžké. Dovnitř se nám v tak krásném dni ani nechtělo. Jelikož je zde mnoho cyklostezek právě cyklotůristi tvoří valnou část hostů


Jak jsem zmínila, místní speciály mají zajímavá jména. Jako první přišel na řadu Kytínský čmoud, pivo vařené ze zakuřovaného sladu. Ten kouř tam fakt byl krásně cítit. Jak z takového trampského ohníčku. A když jsme u toho (K)ouře. Napadla mne taková parafráze jedné písně z tohoto kultovního filmu. " Bylo to fajn, fajn, fajn, bylo to fajn fajnový ... "


Druhý přišel na řadu Kytínský mazut, pivo černé opravdu jak ten mazut a hustě neprůhledné. Pro černá piva mám slabost, takže volba při ochutnávce byla jasná. Jo, oba speciály jsou 13°. Ještě jsem chtěla ochutnat třetí Little Horn, což má být pivo kde se nejdřív rozvine chuť citrusů pozvolna přecházející ve chmelovou, to je už 15°, ale bohužel a možná i bohudík ho na čepu neměli. Tak příště ...



Po výšlapu v hodně rychlém tempu k Čunčí hubě se dostavila jak žízeň tak hlad, a jelikož Míša má období kdy ujíždí na utopencích volba byla jasná ... nicméně to byla taková utopencová jednohubka.
Jak vidno, já dala Mustanga, novinku ze stáje Staropramen, Míša klasickou dvanáctku. Název doplňuje to, že je zde i jezdecký tábor. Jinak jsme byly vykázány až za cestu, neb celá hospoda (cca pro sto lidí) byla rezervována na oslavu narození dítka jednoho z obyvatel zdejší chatové oblasti a vypadalo to, že pozval snad všechny chataře z této části Brd. A až teprve teď při psaní mi dochází, proč bylo na Skalce tak veselo a tolik trampů. Prostě si odskočili zahrát, zazpívat a posedět a opéct u ohně buřty sem. Když u Huby nemohli ...


Sedělo by se hezky, ale už byl čas zvednout se a vyrazit dál. Ono nejen kvůli zatažené obloze, ale i kvůli změně času se začalo smrákat když jsme ještě o to nestály




A jsme u cíle. Barokní areál Skalka. A zas o něco hezčí. Všechny kapličky už jsou nově nahozené a sama zastavení jsou dost netradičně ztvárněná. Jsou to velké kameny s číslem zastavení a lehkým osocháním znázorňují co se na tom kterém zastavení dělo. Když jsem tu byla před třemi lety byla jednotlivá zastavení výkresy dětí z mníšecké školy. A pro zajímavost, celý areál vybavila tabulemi Prima ZOOM. Jestli ho má i pod patronátem, to nevím.
Porovnat můžete tady



Vzhledem k tomu, že Míša už začínala být lehce nervózní jestli jí pojede nějaký autobus, navíc se začínalo smrákat nějak rychleji a kvůli velkému množství lidí se zde pohybujícímu, jsem moc nefotila. A v otevřené kapli už bylo bohužel tak málo světla, že z fotek nic nebylo



A tady máme Městečko Káji Maříka pěkně Na dlani. Vzadu ta světlá budova ke které míří točená silnici je nádraží Mníšek pod Brdy. Mnohokrát jsem jako malá odtamtud šlapala těch necelých pět kilometrů k chatě. Tenhle výhled je taky novinka. Pod kaplí sv. Maří Magdaleny a okolo ní byly vykáceny a vysekány náletové dřeviny a stromy, takže se otevřel tento výhled, a naopak z města je krásně na nasvícený areál vidět



Tolik část výletová. Ještě pár fotek posledních květů a přírodnin a definitivně se uzavře kapitola prodloužený sváteční víkend na podzimních Brdech ...

10 komentářů:

  1. Krásný výlet. Při pohledu na utopence jsem málem začala slintat, já pořád jedu žlučníkovou dietu. Zastávku v pivovaru by hlavně ocenil můj muž. Já vypiji tak skleničku po obědě. Ale to černé pivko bych ochutnala, to mám ráda. Určitě se vám po ochutnávce hezky šlapalo.
    Káju Maříka jsem četla jako malá a bylo by prima podívat se jednou do jeho kraje.Růža

    OdpovědětVymazat
  2. Já piju pivo jen na těch výletech, jinak raději víno. Káju Maříka jsem četla jen jeden díl, kdysi na chalupě ho měla dcera podnájemníků a ta se nechtěla dělit. Od té doby už jsem pak na něj nenarazila. Ono je to celé okolí mé chaty které v té knize figuruje.

    OdpovědětVymazat
  3. Ženský, kolik vy jste toho vylemtaly? :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jely jsme v malejch... Takže jedno a půl dospělýho piva 😆👻. A navíc když furt valíš do kopce hodně rychle to vypotíš....

      Vymazat
  4. Musely jste se mít báječně! :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jak jsem psala v článku, bylo to fajn, fajn, fajn, bylo to fajn fajnový.... 😉

      Vymazat
  5. By ses mohla živit jako zájezdová průvodkyně, program byl sestaven skvěle.
    Skalku si už od tebe pamatuji, je to opravdu působivé místo.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Míša mi zas po tomhle výletu napsala, že bych mohla vyhledávat lokace pro filmování. Nicméně obě tato zaměstnání by mne ohromně bavila, jen jedna podstatná chybička se vloudila, neumím jazyky. Ale zas pokud bych se znovu narodila s určitým vědomím předchozích chyb, snažila bych se jedno nebo druhé opravdu dělat...Skalka je krásná a renovací opět o něco zkrásněla.

      Vymazat
  6. O tomto výletě jsem četla trochu i u Padesátky, tedy hlavně si pamatuju ty bedle. Zorganizovala jsi to parádně a reportáž je skvělá. I ta degustace piveček je super.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Byl to parádní den. Já sama už mám tyhle trasy nachozený, takže jsem ráda když se mnou jde někdo další a můžeme si povídat. I to pivo se ve dvou pije líp než když je člověk sám...;-)

      Vymazat

Jsem ráda, že mi zde své komentáře zanecháváte ....