14 listopadu 2019

A to bych ...





.... nebyla já, abych slovy Padesátky, nefotila furt nějaký roští. Pro ní je roští všechno co kvete, má zelené listy a roste v přírodě i skleníku😄. V pokročilém podzimu už toho zas tolik v přírodě nekvete, nicméně pár kvítků se ještě našlo, a když se k tomu přidaly nějaké ty houbičky na spadlém kmeni a zajímavá struktura kůry starého dubu něco přírodnin se nastřádalo ....

Duby červené jsem viděla poprvé až na chatě. Tady u nás jsem jeden zaregistrovala jen u nádraží a to ještě mladý, z novější výsadby, ale v lese ne. Na podzim jsou to krasavci odění od zlata po šarlat a zdálky vypadají jak hořící pochodně


Tyhle kulaté chryzantémy mám moc ráda a o to víc jsem smutná, že se mi nikdy nepodaří je přezimovat a uchovat pro příští rok. Při tom jsou tací, komu se to daří a mají krásnou sbírku. Focené na hřbitově v Dobříši


A jsme zas v parku u zámku. Na osluněném svahu se ještě vyhřávala v suché trávě trávnička



Když má strom 400 let ...


Ani k orobinci se tady u nás moc nedostanu. Když konečně začal růst na břehu řeky, přijely bagry a všéééchno zničily. Ale  když jsem šla na autobus z Dobříše, zaregistrovala jsem u strouhy v louce porost suchých orobinců a vydala se je prozkoumat





Nicméně i na chatě se něco našlo ...







P.S. Dneska mi dorazila už třetí moje fotokniha. Díky Majce  jsem se sice na poslední chvíli o této akci dozvěděla (100 stran za 499 Kč+poštovné), ale nakonec to stihla. Sice nastala trochu děsuplná situace v okamžiku kdy mi při odesílání knihy do výroby naskočilo že se mám přihlásit nebo registrovat a když jsem tak dle instrukcí o nezavírání okna udělala, zjistila jsem že je kniha fuč. Vysublimovala do Matrixu. V té chvíli jsem málem sežrala počítač. Kvůli tomu, že se nahrávala dvě hodiny, jsem čuměla do půl jedný  do noci, přestála dva infarktové stavy když mi po odkliknutí naskočilo že stránka neexistuje, pak že mám znovu stránku načíst, naštěstí se to vrátilo kam mělo a pak tohle! Šla jsem si lehnout s tím, že ráno zavolám výrobci a poptám se na možnosti. Věděla jsem že mi ještě zbývá čas na to udělat to znovu, ale v tu chvíli jsem si nebyla úplně jistá jestli to podstoupím. Naštěstí mi slečna na zákaznické lince poradila co udělat, kniha byla uložená v projektech a tak jsem jen znovu absolvovala dvouhodinové nahrávání fotek, zaplatila a jen mi zbývalo čekat. A dneska tedy přišla. Měla jsem obavy o to, jak budou fotky vypadat, při těch dvou prvních mi vždy program hlásil jestli je kvalita vkládané fotky vhodná k tisku, což byla opravdu velká pomoc, tady jsem musela spoléhat na to, že to prostě stačit bude. Jestli nebudou fotky přeostřené, vkládala jsem je v původní velikosti, a tam se jakékoli úpravy strašně špatně v malém formátu na monitoru v editoru ukazují. A při přiblížení zas vidíte jen malý úsek fotky a ještě dost rozpixelovaný. Těch obav prostě bylo hodně, a tak jsem dneska s velkým napětím knihu otvírala. Naštěstí dopadla dobře, na ten fofr v jakém vznikala. Jen se na na ní trochu podepsalo, že jsem využila přednastavených šablon, abych urychlila vkládání fotek, ono přece jen sto stran je hodně, a potřebovala jsem do ní dostat poslední tři roky, kdy jsem žádnou nedělala. Také vymyslet jak jí koncipovat. To jsem stejně jako Majka vyřešila tím, že jsem jí věnovala výletům. jak do zahraničí tak tady u nás. S minimem květinových fotek, kterých mám přeci jen nejvíc. Oproti těm prvním dvěma není na tvrdém papíře a nemá plochý střed, ne že by nebyla v nabídce, ale už by byla s polovičním počtem stran. Nicméně jsem spokojená, už proto, že výrobce upustil od svého loga na každé stránce, což bylo dřív a má jen malé decentní logo na zadní straně desek. Takže doufám, že až zas bude nějaká taková příhodná akce, že se díky newsleterům o ní dozvím dřív a budu mít víc času na to udělat knihu podle svých vlastních pravidel...

14 komentářů:

  1. Vendy, také ráda fotím "roští". Ale čím dál více se přesvědčuji, že by to chtělo jiný foťák, protože takové fotky jako máš ty já svým digifoťákem neudělám. A samozřejmě si o focení něco nastudovat.
    Z Tvých krásných fotek se mi dnes nejvíc líbí houby na dřevě a pak kůra prastarého stromu.
    O fotoknize jsem nikdy neuvažovala, ale určitě bych vybrala z mých fotek některé povedené a ty by stály za vložení do fotoknihy. R.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Kdyby sis zajela na některý z články z roků 2011-2014 tak bys viděla, že i kompaktem to jde. Moje vůbec první z roku 2010 jsou focené malým kompaktem od muže, pak jsem dostala větší kompakt tzv. ultrazoom a tím jsem fotila až do doby kdy jsem si koupila první zrcadlovku. Nebýt toho, že jsem už začala špatně vidět a na kompakt se nedala koupit dioptrická redukce na hledáček tak bych asi do zrcadlovky možná ani nešla. Je pravdou, že mne do ní tenkrát uvrtal bývalý kamarád, kupovali jsme si je oba. Fotoknihy jsou hodně zábavná věc, ale taky to chce hodně trpělivosti, umět vybrat fotky a pohrát si s tím. A pak je to paráda. A fajn věc ....

      Vymazat
  2. Moc mě tvé fotky baví, ty první jarní a poslední podzimní, takové to paběrkování, nebo v zimě vše, co má nějakou barvu? Hezké! Povedené. Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To že tě moje fotky baví mě velice těší. Je to jeden z hlavních důvodů proč vlastně bloguju. Díky tomu že byly ty poslední dny teplé, dalo se v přírodě najít dost kvetoucích kytiček.

      Vymazat
  3. Našlo se toho na focení hodně. Krásné fotky! Fotka kůrová ta si tedy je!
    Hezký den!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky teplu se opravdu ještě pár přírodnin našlo. ;-)

      Vymazat
  4. Vendy, díky opět za nádherné fotky. Kochám se, ostatně jako u tebe vždy. Měj pěkný pátek.

    OdpovědětVymazat
  5. Vendy, přišla mi nabídka, že knihu uloženou na cloudu mohu za stejnou cenu jako při pořízení nechat udělat ještě jednu. Když máš knihu v projektech, tak si ji můžeš ještě uložit na cloud a tam ona bude měsíc a pokud bys chtěla uložení prodloužit, tak stačí znova otevřít a uložit a doba se prodlouží pro případné opakování tisku. Koukni na Happy foto a je tam opět ta krásná nabídka 229 za 100 stran, ale opět nějak krátce. Slevy jsou i na jiné produkty. Na ten cloud se dostaneš tak, že se přihlásiš a koukneš na svoje knihy a tam budeš mít asi jen projekt a ten ten si nahraješ na cloud. Jo a to, že fotka není vhodné velikostí to tm hlásí také. Mně to hlásilo, když jsem dělala velký výřez. Michal totiž je vždycky někde daleko a tak jsem ho přibližovala. :) Asi jsi to vkládala OK takže ti to nhlásilo. Jinak by na tebe vyskočila hláška na kartičce.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak já výřezy nedělala, to je pravda, max nějaký ořez který moc do fotky nezasahoval, dokonce tam mám pár mobilových a ani u nich to neprotestovalo. Měla jsem chuť ještě udělat jednu, ale počkám zas na příští rok. Mladej mi doveze externí disk kde mám nějaké fotky z roku 2016 kde mám také výlet a tak to zas spojím s letošními dvěma adventními.

      Vymazat
  6. K fotoknihám jsem ještě nedorostl :-). Ale jsem rád, že tobě dělají radost.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já vím, ty se rád probíráš fotkama. To já taky, ale moc hotových fotek nemám, začala jsem opět fotit až v digitální éře kdy se už fotky moc nenechávají dělat, ale jsou uložené na cloudech. Z dospívání mám nějaké fotky a ty si probírám ráda. A pak máme fotky dětí, to manžel vyráběl sám doma protože to byl jeho velký koníček. Měl na sídlišti temnou komoru a dělal jak čb tak barevné. Takže pro mne ty knihy jsou zas docela dobrá volba.

      Vymazat

Jsem ráda, že mi zde své komentáře zanecháváte ....