07 listopadu 2019

Tak jo....





.... dneska to bude jen a jen o čirém chlubením. Jak už mnozí víte, zabývám se i ručními pracemi. Občas něčemu totálně propadnu a pak se mi tady tu a tam něco nakupí, co mi tu leží bez užitku. Hrozně mne to bavilo dělat, jenže se nenašel nikdo kdo by to chtěl. Jenže já pořád mám spousty inspirací které bych chtěla zkusit, jen je otázkou co pak s hotovými výrobky. Poslední mojí mánií je šití panenek. Začala jsem s Tildami, ale co pro mne je zajímavější, páč je s tím větší piplačka a já se u toho víc vyvztekám a vynadávám, jsou panenky, zvané korejské. Systém je stejný, panenka ušitá z látky, jen má jiný obličej a je děsně hubená. Taková látková Barbína. Co je ale na těhle panenkách pro mne přitažlivé je oblečení. Zase žádná jednoduchá oblíkačka už při šití, ale pěkně šité šaty podle střihu. A hlavně možnost oblékat je do šatů z různých historických období. Na tom tedy fákt děsně ulítávám.
Ušila jsem tři. Dvě menší, jedna je zatím doma, druhou jsem odnesla do města do komise, no a třetí jsem teď, skoro po roce konečně dokončila. Začala jsem s ní vloni na podzim, když už nebylo co dělat na zahradě, a tvořila přes zimu. Jenže pak jsem začala sama pro sebe s další mánii, nehtařinou, a podařila se mi parádní věc. Po vylití odlakovače se mi rozpustila část už hotových šatů. To mne tedy na dobrý půlrok úplně znechutilo, a panenka šla stranou zájmu. Nastalo období zahradničení, lenošení u bazénu, focení, výletování a tak panenka stále čekala v koutě pracovního stolu, kdy si jí všimnu a konečně jí dodělám. A dočkala se. Opět nastal podzim, na zahradě se už moc nekutí, a tak jsem se dokopala k tomu udělat něco s těmi rozpuštěnými šaty, dovymyslet pár detailů, popřemýšlet jak na účes a xichtík a konečně je hotovo.
Madam Pompadour je na světě! Měří kolem 40 cm a bude dělat společnost jiné panence, porcelánové, kterou jsem kdysi dostala od dcery k vánocům ....


















Tak a teď prosím jen a jen chválit, hladit po hřbetě a drbat za uchem. Já tu budu klepat nožičkou a slastně mručet .... 
Eh, pardon, to dlouhodobé soužití se psy už mne taky dost poznamenalo ...😉😉
P.S. A kdo mé panenky ještě neviděl, ať se podívá do rubriky Inspirace povšechné, tam najde všechny, které jsem dosud ušila.

18 komentářů:

  1. Vendy, ta je krásná. Obdivuji, jak jsi jí vytvořila účes, vím, že to není jednoduché. Šaty jsou nádherné a ty botičky, wow....
    Víš, že sbírám panenky, můj záběr je široký a tak mám ve sbírce i textilní panenky, které mi dvě šikulky ušily na přání. Od kamarádky sběratelky jsem jednu dostala k Vánocům. Pro mě mají tyto panenky o to větší hodnotu, že je někdo vyrobil svýma rukama, jsou jedinečné. Mám i panenky ze dřeva, z polymeru, plstěné panenky. Vím, že kdybych někdy musela sbírku zrušit, tak tyto panenky u mně zůstanou.
    Sama jsem dříve panenky háčkovala, jedna už rok čeká ve skříni na dokončení. Třeba mě Tvůj článek popostrčí, abych ji dokončila. R.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Botičky jsou velmi nepodařené, zkoušela jsem novou metodu, ale dalo se tak nějak zamaskovat. Vlasy to je kapitola sama o sobě, ale asi se budu muset podívat po nějaké paruce u ťamanů která by se šikla na rozpárání a tvoření pořádných účesů. Tohle je dost těžké a táhne to hlavičku dozadu. Teď se snad konečně taky dokopu do toho už tak dlouho slibovaného anděla pro dceru.

      Vymazat
  2. Jsi sikulka. obdivuju tu titěrnou práci. Jsem také na detaily, tohle je dokonalé.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ještě potřebuju přijít na nějakej dobrej a rychlej způsob na ty volány. To stahování nití je šílená práce a stejně to není stejnoměrné. Popravdě ty volány mi zabraly nejvíc času. Jinak jsem dodělala tu knihu, ale myslela jsem že mě šlehne. Tři dny to dávám dokupy, včera do půl jedný do noci nahrávám, když jsem se dostala k registraci udělala jsem všechno jak psali a ve finále jsem zjistila, že kniha není. Vysublimovala do Matrixu....tak jsem tam dneska volala co s tím, dostalo se mi rad, naštěstí kniha byla uložená, ale znovu jsem jí dvě hodiny nahrávala, abych se přes hlášku že stránka neexistuje, že musím znovu načíst apod. konečně dostala k zaplacení. tak jsem na ní fákt hodně zvědavá jaká je kvalita....

      Vymazat
  3. Dívko milená, na to bych neměla trpělivost, z toho bych se osypala a záhy zaklepala bačkorama.
    Kdo si hraje nezlobí, tudíž v tvém případě vrchovatě.
    Máš to vymazlený .... ale musíte se snažit, pane správce, musíte se snažit .... :-)
    / samozřejmě chválím, jen si to tu neoslintej !!! /

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já a zlobit? Já takový hodňouš a blbouš?? To mám po mamince. Ta mi byla schopná ušít na takovou tu maličkou bakelitovou panenku koženej kalhotovej kostým! Tak hluboko zas neklesám, to už by bylo hodně i na mě, ale s tímhle se fakt vydovádím....

      Vymazat
  4. Tak já tě klidně budu chválit, hladit po hřbetě a drbat za uchem, protože tahle panenka je naprosto dokonalá!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No, dokonalá není, má své chybky, ale jsem na ní dost pyšná.... to jo.

      Vymazat
  5. Madam Pompadur je nádherná. Vendy, to musí být ale piplačka, máš můj obdiv. Já bych na to neměla trpělivost.
    Přeji hezké dny. D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Občas je to nejen piplačka, ale hlavně na palici! :-D

      Vymazat
  6. Taky Tě budu chválit a drbat za uchem v neděli někde na veřejnosti, nejlépe.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No to samozřejmě očekávám! ;-)

      Vymazat
    2. Tak teda žádný drbání nebude, ale snad se uvidíme dřív než v březnu v Kutný Hoře...:)

      Vymazat
    3. No jo, no....ale to víš, my zvěřomilové jsme zvláštní sorta lidí.... něco budem muset v lednu nebo únoru spáchat. Ale asi to tak vidím na tu Kutnou Horu nejspíš.

      Vymazat
  7. Vždyť si myslím, že bez tvoření dlouho nevydržíš. To byla jen otázka času, kdy se k němu vrátíš a vymyslíš opět něco originálního. Pěkné, pěkné....

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No, vzhledem k tomu, že jsem na hrabáku zakoupila za 39 Kč nádherný večerní šaty (to ostatně je i případ téhle panenky, tam jsem taky koupila šaty na matroš) a mám ještě jednu představu, tak se mi tu budou panenky množit geometrickou řadou ....

      Vymazat
  8. Obdivuji tě, já umím jen přišít knoflík.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No vidíš, to neumí ani moje dcera, knoflíky si přišívá její partner sám!;-)Ale měla jsem kamaráda, a ten šil kostýmy pro účinkující na koňská vystoupení na různá téma.

      Vymazat

Jsem ráda, že mi zde své komentáře zanecháváte ....