08 listopadu 2019

Od malé ....





.... odbočky k šití, se zas vrátíme k výletování. Minule jsme se přesunuli z horní části parku dolů k rybníku. A trochu se tu porozhlédneme. Huťský rybník napájí Sychrovský potok, a na něm je několik mostků pro přechod z jedné strany parku na druhou. Huťský rybník obtáčí vyšší ostroh, jemuž protějšek dělá ostroh s hradem Vargač, a dosahuje až k D4. Tady jsou česna a stavidlo. Dříve z něj voda odcházela do železáren v nedaleké Staré Huti. Byť i tady je dost velký rybník Strž, u kterého se tak zalíbilo Karlu Čapkovi. Není to jediný rybník ve městě, hned proti zámku je rybník Koryto, a za ním rybník Papež. Není bez zajímavosti, že dříve na rybníku Papež bývaly struskové lázně. Ono se to nezdá, ale když se člověk podívá na mapu Dobříše, zjistí, že v jejím okolí se nachází velké množství rybníků. 
Ale my se vrátíme zpátky k Huťskému, respektive sychrovskému potoku ....

Ústí potoka do rybníku


Přechod přes největší můstek v parku


A to je on ...


Pohledy proti proudu



Ve frontě ... ale na co vlastně?



Tak, a propříště se vydáme zlatem po břehu kolem rybníka ...

12 komentářů:

  1. Krásná, romantická procházka.:) Těším se na pokračování. R.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tyhle anglické parky mají svou atmosféru a romantiku všude ....

      Vymazat
  2. Lístková fronta je super. Pěkně nahňahňáno.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Bylo jich tam víc .... ale tahle byla nejblíž, tak se dala vyfotit aniž bych spadla do vody

      Vymazat
  3. Odpovědi
    1. Je nejhezčí a největší z těch tří. I to místo je nejhezčí kde se přechází....

      Vymazat
    2. Mně se moc líbí fronta listů...!

      Vymazat
    3. Byly tam krásně jak píše TlusŤjoch nahňahňané, to ano. Právě proto mne zaujaly.

      Vymazat
  4. Začíná mi připadat, že podzim je fotogeničtější víc než jaro...:)
    Jaro je takový kýčovitý.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nemyslím, že by jaro bylo kýčovitý, naopak je to probuzení ze šedi do barev, po těch smutných nebarevných měsících se ten příval barev najednou může zdát kýčem. Ale krásným.... podzim je pomalé umírání, i duše, a i když se na chvíli stane takovýmhle, zánik je neodvratný.

      Vymazat
  5. Ve Staré Huti jsem nějakou dobu byl na základní vojenské službě, ale protože jsme se z kasáren dostali zcela výjimečně, skoro nic jsem neviděl a na rybníky si ani nevzpomínám, matně si pamatuji jen diskotéky v Dobříši.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vidíš, to že byly ve Staré Huti (tedy takové opravdu malé vsi) kasárna mě překvapuje, ani si nedovedu představit kde tam byly. Mě tedy dost překvapilo když jsem si dala mapu Dobříše a okolí kolik tam těch rybníků je!Je tam blízko jedna ves jménem Rybníky a tam, narozdíl od našeho Rybníka ten rybník i je. Jezdívali jsme tam s Bobešema na výstavy.

      Vymazat

Jsem ráda, že mi zde své komentáře zanecháváte ....