17 listopadu 2019

Modrá ...





.... je dobrá, už je to tak. A když se k ní přidají i chameleonky máte dnešní téma. Modré květy a ty, které během kvetení mění svou barvu. Je to předposlední vejškrabek fotek z archívu, a nastane bída. Až do prosince, kdy začnu rejdit po adventních výletech. Tak dneska mějte trochu shovívavosti, je to takový ubohý zbytek ze dna archívu ....








Tenhle flox jsem viděla poprvé někdy před šesti lety v katalogu květin jednoho našeho zahradnictví, kde si velmi ráda objednávám. Jenže tehdy cena byla hodně vysoká, takže jsem na něj musela rezignovat. Letos ale jsem na něj narazila v Drážďanech za cenu i v eurech o dost nižší a tak jsem si ho koupila. Odrůda se jmenuje Šerbet a když se na něj člověk dívá, napadne ho jahodová zmrzlina s mátovými lístky. Tohle je stádium po rozkvětu ...


... a takhle vypadá po delším kvetení


Dalším mistrem v měnění barev je hortenzie. Letos mi po letech, kdy rozkvétala od začátku nádherným modrým květem, najednou začala kvést fialově. Podotýkám, že ty roky jsem nepoužívala žádné hnojivo způsobující modrání květů. Jestli změna souvisí s tím, že je už třetím rokem pod textílií a je zasypaná mulčem z kůry... uvidím příští rok, jakou barvou se rozhodne kvést. Tedy jestli vůbec pokvete....








16 komentářů:

  1. Hortenzie prý mění barvu podle složení (kyselosti) půdy. Ale nevím, jakou půdu by měla mít, aby byla modrá. Já jsem koupila hnojivo na modrou až na konci sezóny a tak vyzkouším příští rok. Moje byla dva roky modrá a letos také zrůžověla. Ty kapičky na prvních fotkách jsou nej nej.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tuším že kyselá. Nicméně na místě kde je, mám hodně jílovitou půdu. Ale je zasypaná borovou kůrou, tudíž by se dalo říct že i ta kyselost by tam mohla být. Uvidím příští rok,jestli tedy pokvete.

      Vymazat
  2. Nó, tak tak ubohé to tedy rozhodně není, krásně modro tu máš! :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mě to spíš připadá takové bez koncepce a chudé

      Vymazat
  3. Obloha dnes modrá není, tak se potěšíme modrou na Tvých fotkách. Ty s kapičkami jsou nádherné. :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tady modrá byla, dokonce jsem vytáhla po dlouhé době přízemáky na procházku, ale na focení moc věcí nebylo.

      Vymazat
  4. Přidávám se k předešlým komentářům a ty tři první fotky mě moc okouzlily!
    Krása. Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
  5. Hortenzie se mi moc líbí, ale na zahrádku za oknem se mi nevejdou...:(

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To opravdu bohužel ne. Miniaturní odrůdy zatím vyšlechtěné nejsou....

      Vymazat
  6. Vendy, moc krásný "ubohý" zbytek z tvého archivu. Kochám se. Měj pěkný den.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak já jsem zvyklá mít archív plný, tak mi těhle pár fotek z nouze přišlo opravdu jako ubohý zbytek....;-)

      Vymazat
  7. Pěkně fotky... Holt to Ch e kytky pridusit, aby zmodrali

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vidíš, tak to mě nenapadlo! :-D Na jaře to s tou hortenzií zkusím!

      Vymazat
  8. Modrá (a fialová) je dobrá, všechny jsou pěkné, Ondřej Hejma to dobře vystihl a jeho názory se mně také líbí.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Modrá barva je krásná, akorát jí mám v záhonech strašně málo.

      Vymazat

Jsem ráda, že mi zde své komentáře zanecháváte ....