16 listopadu 2019

Když přišel ....





.... mráz. Tedy nevím jestli přišel z Kremlu či odkud, jedno je jisté, že mi pěkně poničil kvetoucí chryzantémy. Tedy v jakéms takéms tušení jsem si většinu květů nastříhala do vázy, ono se mi teprve začínají zabydlovat a tak to je tak jeden stonek ale s mnoha květy. Nicméně to co tam zbylo bylo do rána hnědé. Naše nadmořská výška a záhadné počasí které nikdy neodpovídá ani Čechám, Moravě, Slezsku a už vůbec ne dalším částem naší republiky těmto mým oblíbeným květinkám prostě moc nesedí. Už jsem přešla na ty jednoduché drobnokvěté odrůdy, ostatně ony jsou moc krásné, ale prostě rozkvétají dost pozdě a tak většinou ještě dřív než můžou ukázat svou krásu přijde mráz a je po ptákách. Co mne ale letos překvapilo jsou čemeřice. A proč? Nekvetou! posledních pár let mi totiž touhle dobou pravidelně kvetly, ale letos se nějak chovají jinak. Asi tuší tuhou zimu. 😉 Byl první máj tedy ehm, listopad, svítilo sluníčko a já vzala foťák, starosklíčko, mezikroužky a vyrazila na omrzlou zahradu ....





Občas se stane, že focený objekt se bez mého vědomého přičinění 
octne na tak tmavém pozadí, že už stačí jen malounko v editoru přidat stíny, zesvětlit objekt a vyjde z toho v prostoru levitující jablko 





15 komentářů:

  1. Krásné fotografie s ledovými krystaly. I fotka jablíčka se mi moc líbí.
    Měj krásnou sobotu. Růža

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jablko je aspoň pro mne, z celé série nejhezčí fotka.

      Vymazat
  2. Mně se nejvíc líbí ty červené ojíněné listy. Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jo, tak to je nejposlednější přírůstek do rodiny dlužich kterej mi koupila dcera.

      Vymazat
  3. Mrazík je fotogenický, ale kytičkám se nelíbí. Jak se ti ujaly růže. Mně vypadala nadějně jedna, ale stejně nakonec zčernala a malé lístečky, které měla opadaly. :(

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ty které byly doma ve skleníčku zašly všechny, ještě jedna je venku pod flaškou. Tu nechávám být, neodklápím jí,uvidím jak na jaře. Ale nezčernala. Má pořád krásně zelený stonek. Ale to nutně neznamená že by byla zakořeněná. To opravdu uvidím až na jaře až jí odklopím.

      Vymazat
  4. To jsou fotky jak ze snu...:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Doufám, že ne z nějakého špatného! ;-)

      Vymazat
    2. Ne, z krásného, něžného, o rusalkách...:)

      Vymazat
    3. Fákt? Tak to bylo krásný podrbání!;-)

      Vymazat
  5. Je om tu kopri u mráz nespal a nespal..

    OdpovědětVymazat
  6. Jenom tu kopřivu mráz nespali a nespali...

    OdpovědětVymazat
  7. Zajímavé, u nás na "jihu" přituhlo až minulou neděli, symbolicky 1.12.
    Se slovem "mráz" mě vedle Kremlu napadne i píseň Precedens s Basikovou Doba ledová.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No jo, když já jsem spíš přes ty knihy! Precedens nemám tak zmapovaný....

      Vymazat

Jsem ráda, že mi zde své komentáře zanecháváte ....