11 října 2019

Z přízemí ....





.... se dneska přesuneme do pater. Vrtbovská zahrada je členěná do tří parterů různých výšek. V nejvyšším, je vyhlídka na celou zahradu, ale i na sv. Mikuláše, Hradčany a Staré město. Ostatně fotografie Mikuláše i Hradčan z předminulého článku jsou právě z těchto míst ....


V této klasicistní přístavbě dvou malých domků k Vrtbovskému paláci žil a tvořil Mikoláš Aleš. Vevnitř můžete vidět jeho malý ateliér


Pohled na nejnižší a střední parter zahrady s velkou voliérou. O zdejší ptactvo se stará pražská ZOO




Druhý z domečků. Já bych klidně v takovém brala budoár. Navíc s východem do tak krásné zahrady...


Sochařská výzdoba Matyáše Bernarda Brauna



Rybičky z jezírka ve střední části zahrady


14 komentářů:

  1. Odpovědi
    1. A teď si představ, že máš možnost z okna nebo terasy dívat se na ní celý rok.... tedy když máš to štěstí, že tam bydlíš.

      Vymazat
  2. Děkuji, že jsem se prostřednictvím krásných fotografií mohla podívat na kouzelná místa v zahradách. Ten domeček se mi také moc líbí. Růža

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Domečky jsou jak pro panenky, ale vypadají kouzelně

      Vymazat
  3. Ten pididomeček je úžasnej. Kdybych byla sama, brala bych ho všema deseti! :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To jsem říkala Padesátce taky. Jenže při cenách v Praze by asi vyšel levněji novej velkej....

      Vymazat
  4. Nádherné fotky. Vendy, přeji fajn víkend. D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky, no těšila jsem se na sluníčko a teplo a zatím tedy nic moc. Zataženo a zima.

      Vymazat
  5. Vendy, díky za krásnou reportáž. Měj pěknou neděli.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Spíš řekněmě takové popovídání o jedné procházce ;-). Neděle bude hezky pracovní. Dosázet cibulky tulipánů a narcisů a zazimovat bazén a altánek....

      Vymazat
  6. Je to nádherné a ještě tak krásně nasvícené sluníčkem....

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Musím říct, že jsem při obou procházkách měla skvělé počasí. Byť pro focení ne úplně ideál.

      Vymazat
  7. Mít tak nadhled, říkám si mnohdy, milá VendyW. Ten správný nadhled - jako na té 2. fotce. :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ó, o tom mi povídej. Nadhled je věc která mi dost často chybí. Tedy nadhled v životě. Bohužel se nedá získat ani tím, že se vyšplháš na nějaký nejbližší kopec nebo rozhlednu!

      Vymazat

Jsem ráda, že mi zde své komentáře zanecháváte ....