09 září 2019

Zatím ...





.... je stále počasí ohavně podzimní, byť trošičku se ukazuje vždy tak na pár minutek sluníčko, a tak místo kapkových fotek si dáme malý předkrm v podobě pelmelu fotek z úterního prosluněného dne, stráveného krásnou procházkou Petřínem, Novým Světem, uličkami Malé Strany a zahradami pod Pražským hradem. Každá část bude mít svůj vlastní článek, ale tyhle fotky se mi nějak do žádného nehodily, a tak se svého uveřejnění dočkají dnes ....


Loreta focená z terasy Ministerstva zahraničí. Chtěla jsem se ještě jednou podívat do jeho zahrad, jenže otevřené jsou jen o víkendu. Takže jsem měla velké štěstí při první návštěvě, že jsem se do víkendu trefila.


Nakoukli jsme i do kapucínského kostela, bratři kapucíni se zrovna modlili. Při odchodu jsem si všimla cedulky o zákazu focení ...


Někde se stala chyba, ale kde?


Na nádvoří Šternberského paláce na Hradčanském náměstí je vystaven model jednoho z děl architekta Jana Kaplického. Jedná se o model stopatrové věže a vznikl k příležitosti Benátského bienále v roce 2002. Zatím nebyl realizován. Stavba jako taková by asi byla velmi zajímavá, nicméně beru že v Benátkách by asi vyvolala velkou kontroverzi. Ale dovedu si jí představit určitě v nějaké jiné metropoli s modernější zástavbou. To že připomíná jehlu na šití je kvůli tomu, že otvor nahoře je kvůli volnějšímu průchodu vzduchu v případě silného větru




Z Hradčanského náměstí jsme šli kousek po zámeckých schodech, ale brzy jsme z nich odbočili do Thunovské ulice a tou až dolů do Sněmovní. Z ní je hned vedle budovy Pražské konzervatoře vchod do komplexu zahrad pod Pražským hradem. Ale zatím jsme ještě na schodech  do Thunovské které si pro sebe z velké části uzurpoval tenhle Clematis montana


A ze schodů pohled nahoru na gloriet v zahradě Na Valech


12 komentářů:

  1. Podzim miluju, ale jestli bylo někdy ohavné podzimní počasí, tak to bylo dnes ráno, ty provazy vody nedával ani můj deštník :D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tady to nebyly provazy, tedy alespoň ne pořád, ale naopak to hnusný vlezlý mrholení co tě nacucá nakonec víc než ty provazy....

      Vymazat
  2. Taky asi tento víkend ukážu dvě nebo tři fotky z vycházky :-).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vážně? Tak to jsem ráda, že si něco nafotil, co prošlo tvým přísným sítem výběru.I přes to blbý světlo, za což se ještě jednou omlouvám, že jsem zvolila tak špatnej čas. Už jsem se domluvila s Míšou, že se tam s ní vrátím. Hrozně mi to tam učarovalo.... a co mě láká, jít tam když už svítí. Jenže to pak znamená jet za tmy na Mníšek, to nejezdím moc ráda, ale za ten zážitek to stojí.

      Vymazat
  3. Praha je zkrátka Praha....

    OdpovědětVymazat
  4. Vendy, sice do Prahy jezdím furt, ale na procházky moc času nemám. Díky za připomenutí té krásy. Měj pěkné dny.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já, po té co maminka vloni umřela a musela jsem odevzdat byt, nemám už v Praze zázemí a tak se moje návštěvy také smrskly na občasné zajetí si z chaty. Ale ty zahrady si chci dát ještě jednou, a všechny co jsou přístupné, do další už jsme totiž nešli a dvě se momentálně opravují.

      Vymazat
  5. Díky za hezkou procházku Prahou. Přiznám se, že model věže mi také připomněl jehlu, konkrétně její vršek.
    Dnes už svítí sluníčko a hned je lepší nálada. Měj se krásně.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já si stejně myslím, že jí tak architekt Kaplický myslel. Jako jehlu zabodnutou do země. A samozřejmě to i má své stavební opodstatnění.

      Vymazat
  6. To je pěkné, překvapila mne ta"jehla" a zaujal ten kapucínský kostel..

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. V tom kostele je, nebo býval každý rok velký perníkový betlém.

      Vymazat

Jsem ráda, že mi zde své komentáře zanecháváte ....