10 září 2019

Dnes ....




.... si dáme jak velmi optimistickou, tak i žhavou barvu, a navíc jako bonus také kapky. Od sousedky mám už pár let nádhernou a majestátní květinu jménem krvokvět. Ale na její květy jsem si musela dost dlouho počkat, stejně jako její skoro jmenovkyně kalokvět (ta je ovšem nebesky modrá) začne kvést v okamžiku, kdy má květináč úplně prorostlý kořeny. Já, v domnění že jí udělám pohodlí, jí rozsadila do dvou, aby měla holka místo a komfort. jenže jsem si tím nechtíc oddálila kvetení. Teď už se zdá, že má ty správně prokořeněné květináče, protože mi každý rok kvete. Nejdřív jsem si myslela, že letos se budu muset spokojit jen s listy, neustále jsem hledala poupata a nic. Jenže najednou koukám, a on květ! Prohledala jsem tedy listoví a tu jedno poupě, tu druhé...až nakonec se v obou květináčích objevilo po pěti květech. Kdyby to nebylo tak těžké na přenášení, sesadila bych je do jednoho aby vynikla její krása ještě víc. Ale u čeho to udělám určitě, to bude ten kalokvět, mám ho dokonce ve třech květináčích, jak jsem je postupně dostávala a díky tomu mi vykvete tak ob rok jedním květem ....


Nejdřív ale jeden namoklý afrikán. Ti mi letos dělají velkou radost, musím si nasbírat semínka a příští rok je vysázím všude možně, i na chatě. Přežijí sucha, a i když ovadnou, jedno zalití je zas dostane do formy. Navíc odpuzují jejich kořeny (stejně " aromatické" jako celá rostlina)v půdě haďátka


Takovouhle krásu měla letos sousedka. Jenže ta jí má v jednom květináči, takže když to posčítám, mít je v jednom já, mám to samé. V ranním sluníčku jsem neodolala a musela jsem jí vyfotit



Tohle už jsou ale hrátky na mých květech, starosklíčko plus mezikroužky





10 komentářů:

  1. Už jsem někde psala, že díky vám zahrádkářům poznávám nové a nové kytičky. I krvokvět vidím poprvé a jeho květy jsou nádherné. Mám ráda tvé hrátky s fotkami, ty s kapičkami jsou kouzelné.
    Afrikán mi připomněl jednu historku. Kdysi jsme měli starý domeček po manželově dědovi a u něho byla zahrada. Pěstovali jsme i zeleninu a v mrkvi byla háďátka. Tenkrát jsem si v Květech přečetla radu, že se mají mezi zeleninu dát afrikány. Rada se bohužel neosvědčila a můj tchán, zkušený zahrádkář pak pravil, že to je pěkná blbost. Tak nevím. ;-) Domeček už nemáme, osud nám zhatil plány.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já nevím jestli to funguje, nikdy jsme haďátka neměli. Ale existuje velmi drobná odrůda afrikánů která se používá jak desinfekce záhonů, podobně jako zelené hnojení. Vyseješ, necháš dorůst zhruba do deseti centi výšky a pak to zaryješ. Možná že v téhle podobě to ta haďátka vyžene. Jednou jsem takovou desinfekci záhonu pro jistotu dělala. Koupila jsem to v zahrádkářské prodejně přímo jako směs proti haďátkům. Krvokvět je krásný, to bezpochyby. Hodně jsem o něj stála. jen ho musíš včas uklidit, není mrazuvzdorný...

      Vymazat
  2. Opravdu nádhera. Jak ty kytičky taky kapičky. Moc pěkně si je nafotila.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jo, jo, ty starosklíčkový se mi moc líbí, ty se povedly....

      Vymazat
  3. Krásný barvičky, alespoň na pohled v téhle kose zahřejou :D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. My tu měli docela už teple... Zas už jsem jela do práce na kole. Včera autobusem...

      Vymazat
  4. Teda VendyW,

    dlouho jsem tu nebyla - a ty ses ve focení (hlavně, co se ostrosti týče), ohromně zlepšila! Ty makrofotky jsou úžasný! :-)

    Kvůli něčemu takovému dokonce zvažuji, že opustím mobil (kvůli foťáku jsem zvažovala nový) a koupila bych si foťák. Odrazuje mě jen hmotnost... Mobil je lehký a mám ho vždy s sebou.

    Mimochodem, zavítala jsem sem díky komentáři od Janinky. :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hele, to je jak kdy. Dneska jsem zas zkoušela něco a všechno jsem musela vymazat. Ale díky za pochvalu 🤗

      Vymazat
  5. Tak ten ůčervený bodlák" je krása, až se tají dech...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. je to krásná květina a já rok co rok neodolám a musím jí fotit....

      Vymazat

Jsem ráda, že mi zde své komentáře zanecháváte ....