11 září 2019

Z Nového Světa ....








....je dnešní pražský pozdrav. Tu hudbu si k tomu klidně pusťte, ono to krásně totiž vystihuje tu atmosféru procházky. Sluníčko (nepřítel fotografů když svítí v polední hodiny), klid, lenivá pohoda bez davů turistů (všední den asi taky hrál svou roli) a krásné uličky plné starých domků. A jásavé vyústění těch uliček do plného slunce a lidského hemžení na Hradčanském náměstí, kde už těch turistů přece jen bylo víc. To všechno ta skladba krásně vystihuje. Dnes to je o hlavní tisíckrát nafocené dominantě, kterou vyfotit po tisícíprvní a jinak prostě nejde (ještě tak buď za mlhy nebo večer). Na to jsem rezignovala, a fotila jsem úplně normálně. Jako každý tůrista. Ono stejně nikdo neuvěří, že jste v Praze, na dosah Pražskému Hradu...
Původně jsem chtěla dát fotky trochu jiné, jenže tak trochu mi udělal čáru přes rozpočet Čerf, který dnes uveřejnil některé fotky z Nového Světa, a shodou okolností jsou tam dvě, které jsme fotili zároveň. Nechtěla bych vypadat, že se na něm přiživuji a tak je dám trochu později. Takže proto dnes dávám to co sice taky fotil, ale zatím neuveřejnil a ani nevím jestli uveřejní, protože oproti mě má ohromnou výhodu. Umí mazat, umí vybírat a umí čekat a hledat ten nej záběr. S tím mám já obrovský problém a proto se mi podaří opravdu zajímavá a neotřelá fotka jednou za deset let. Berte tedy mé fotky z cest spíš jako dokumentární, abych se nemusela moc vykecávat a vy viděli aspoň kousek krásna. Ale kolem Nového Světa se budeme motat i v jiných článcích, protože tady a pak v palácových zahradách pod Hradem jsem totiž fotila nejvíc, byl to vlastně jeden hlavní a druhý neplánovaný cíl naší fotovýpravy ....

 Naše cesta na Nový Svět začala na Loretánském náměstí, pokračovala podél kapucínského kostela Panny Marie Andělské dolů uličkou Černínskou. Tam najdete mnoho krásných domů, domků a domečků, které kdysi tvořili jádro Prahy 15. a 16. století



A to už je ona dominanta Nového Světa a těžko uvěřitelné pražské zákoutí. Když sem sejdete mezi těmi tak trochu Itálii připomínajícími domky, nevíte jestli sníte či bdíte, nebo jestli jste nepřešli někde bludný kámen a nedostali se někam na ves. Jinak se zde můžete ubytovat i najíst. Je to totiž, i když to tak nevypadá, Hotel U Raka






A než se stačíte rozkoukat, už jste zas ve starých pražských uličkách. Tady pod vinnou révou se schovává malá kavárnička





10 komentářů:

  1. Víc fotek z Nového Světa už zveřejňovat nebudu a z dalšího pokračování procházky na Malou Stranu a do zahrad nejspíš taky ne (maximálně s nějakým odstupem třeba jako nějakou fotohádanku nebo jako ilustrační obrázek v jiné souvislosti), tak máš pro publikaci úplně volnou ruku. Původně jsem z té celé vycházky vybral jako slušnější jen dvě fotky a nakonec jsem počet rozšířil na pět, aby daly fotky dohromady nějaký ucelený blogový "příběh", spíš abych na nich ukázal některé praktické věci k focení než Nový Svět samotný :-).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jo, prostě umíš mazat a umíš pečlivě vybírat! :-D.... Byť už jsem fotky z Nového Světa na blogu měla už dvakrát, ale pokaždé jsem se soustředila na něco jiného. Jednou na psiska, neb jsme měli na Hradčanském náměstí dandičí a Lotusí slet, pak jsem se tam courala sama, a to bylo pod mrakem a teď tyhle poslední sluneční... Ale myslím, že pro ty kdo se do Prahy nedostanou ta místa aspoň trochu přiblížím....i když jen tak dokumentárně.

      Vymazat
  2. Tak jsem si teď pokoukala na Nový Svět u Čerfa, teď u tebe, díky! :)

    OdpovědětVymazat
  3. Nádhera. Je super že jsi článek oživila příhodnou Hudbou. Jen mít spřízněnou duši pro focení, hned bych se tam rozjela. Těším se i na další záběry z, pro mne, neprobádané Prahy.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Něco málo jich ještě bude, to ano ...;-)

      Vymazat
  4. Já se tam asi nedostanu, takže dík za toulání pražskými uličkami. Moc by se mi tam líbilo.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Snažím se takhle přibližovat místa kam se třeba někdo nemá šanci dostat. Já taky se jinde kochám místy kam se nikdy nedostanu. Takže to je takový uzavřený blogerský kruh.

      Vymazat
  5. Pěkné fotky...holt i u nás máme svůj Nový svět...Mne také překvapilo, když jsem tam přišel od jeleního příkopu...Dříve to ale byla chudá čtvrť, píše o něm třeba Arbes...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Do Jeleního příkopu se taky někdy vydám.

      Vymazat

Jsem ráda, že mi zde své komentáře zanecháváte ....