25 září 2019

Nejen po ....





.... po zahradách a jejich kráse jsem koukala, ale občas mne zaujalo i něco jiného. Třeba domovní znamení, vtipně umístěný protest, mile prezentovaná sbírka nebo architektonický prvek který je tak trochu jiný než domy které spojuje. A samozřejmě jsem si to vyfotila a dneska vám ty drobnosti chci ukázat ....


Měšťanský dům na Novém Světě který se jmenuje Dům u Zlatého bažanta. A takové krásné domovní znamení taky nese


Mít takové krásné znamení a ještě na něj pověsit protestní červené trenýrky, tak to je nápad vhodný génia. Opět jeden z domů Nového Světa


Dům U Zlatého beránka. Svůj ateliér zde měl v šedesátých letech Milan Knížák a po něm malíř Miloš Kurovský




I u Petra jste fotku s nápisem " Stínadla nenajdeš za odpoledne " mohli vidět na blogu, on volil úpravu čb, já ponechala původní. Nápis nás pobavil ale oba ...


To už jsme opustili pitoreskní svět sám pro sebe, čili Nový Svět a jsme na Hradčanském náměstí. Jeden z paláců má nad vchodem takovýto erb


Moderní domovní znamení oznamující že je zde ... tatérský salón. Ale podle znamení by člověk spíš usuzoval na nějaký klub spisovatelů 😉. Najdete ho v Thunovské ulici


Propojení dvou paláců. Krásná sgrafitová práce


Sbíráte něco a nevíte jak to prezentovat? Tak tady máte návod jak na to


Český lev v průchodu Knihovny Pražské konzervatoře v Pálffyho paláci ...


Když jsem tak hledala domy z Nového Světa, narazila jsem na článek o této dříve nejchudší čtvrti Prahy. Je zajímavé, kdo všechno zde v průběhu času bydlel. Nejlépe když si přečtete tenhle článek


21 komentářů:

  1. Ty trenky a Stínadla nemají chybu :D.
    Zvonečky jsou moc fajn, ale mě by kleplo mít otevřené okno, když by foukal vítr :D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já ti nevím, ale ony tyhle porcelánové nebo keramické jsou dost těžké, mám jich pár po mamině a zvoní jen když s nimi hrkáš, myslím že vítr je nerozhoupe. Navíc jsou docela tiché....

      Vymazat
    2. No trenky mne nadchly, a zpráva o tom že Stínadla nenajdeš za odpoledne je pravdivá, protože od Hradu jsou vzdálená docela dost.... a vlastně nikdo pořádně neví kde je najdeš ;-)

      Vymazat
  2. Vendy, krásné fotky. To okno se zvonečky je nádherné, umíš se hezky dívat.
    Měj prima středu. D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Do oken se dívám moc ráda, po kytkách, po krásných záclonách, po truhlíkách a jejich výzdobě ...
      Středa, ač propršená byla fajn, protože jsem jí trávila s Bobulí. Sice dělala drahoty a na všechno kategoricky říkala Babika ne, na uvítanou mne kopla do holeně, ale i tak to bylo fajn....

      Vymazat
  3. Domovní znamení pražská jsou svět sám pro sebe.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To určitě. I když beránek a bažant jsou jako domovní znamení už z 20.století. Ale co mne hodně překvapilo kolik známých osobností bydlelo v tak nedlouhé ulici jakou Nový Svět je, a že ten dům U Raka vlastnili Lustig a Pavel.

      Vymazat
  4. Jo, a ke Kurovskému chodil načuhovat Čerf....

    OdpovědětVymazat
  5. Z té použité perspektivy to vypadá, jako kdyby bylo znamení tatérů postavené přímo na prampouchu :-).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Však jsem si s tím dala práci! Štelovala jsem sebe a pak přiblížení tak aby to nakonec takhle vyšlo, a modlila se aby to tak vyšlo! To mne napadlo hned když jsem ho proti té obloze viděla a viděla ty prampouchy že by se to nějak dalo využít a skloubit. Hele, nechodíš náhodou s tím Prampouchem na ty tvoje naučné procházky po pražských domech?

      Vymazat
    2. Ne, s Prampouchem nechodím, chodím po pražských domech s Pražskými domy :-)

      Vymazat
  6. Dnes jednoznačný výběr ... okno se zvonky. s těmi žlutými květy luxus.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To okno mne velmi zaujalo a líbilo se mi. A vzpomněla si na zvonečky po mamince, které mám navěšené v chatě na trámku... ona mohla něco podobného udělat taky, měla na oknech mříže taky. I když jen na bočních a jednom v druhém pokoji vzadu..,.

      Vymazat
  7. Vendy, všechno je krásné, ale okno se zvonky mě uchvátilo. Měj pěkný den.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To je prostě naprosto skvělý nápad, opravdu lze jen závidět ten nápad!

      Vymazat
  8. Krásné fotky. Škoda, že nemám takové okno, hned bych tam své zvonečky pověsila.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je to moc dobrý nápad a vypadá to naprosto úžasně!

      Vymazat
  9. Domovní znamení by se také dala sbírat. jako já sbírám varhany. :-D Nejvíc mne ovšem tentokrát zaujalo to okno s mříží plnou zvonečků. Michal mi rád kupuje zvonečky i z cest a já už je nechci, že je nemám kam dávat. Stačí magnetky. Na té mžíži je to parádní. Asi si nechám zamřížovat okno. Kdysi dívno jsem měla ozdobnou mříž jako předěl mezi kuchyní a jídelnou. Ale už není. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je pravda, že věcí na které se člověk může soustředit při focení je spousty. Pokud by to byla domovní znamení, stačí si projít Nerudovku a její okolí a máš jich hned spoustu...

      Vymazat
  10. no to kolo nade dveřmi je pankovní...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mě se ohromně líbilo. I s tím nápadem s protestními trenkami ;-)

      Vymazat

Jsem ráda, že mi zde své komentáře zanecháváte ....