14 září 2019

Každý ....




.... rok si kupuji touhle dobou vřesy do truhlíků na podzimní výzdobu oken. Mou snahou je udržet je naživu když jejich čas skončí. Dávám je tedy buď s truhlíkem na půdu a zalévám, nebo je obložím přes zimu jehličím a jsou součástí vánoční výzdoby. Ať tak či tak, málokdy se stane že přežijí. Nicméně jeden to kdysi nevzdal, a zabojoval a dnes je z něj v záhonu krásný jedinec který mi svými něžně růžovými květy dělá rok co rok touto dobou velkou radost.

Letos jsem opět nakoupila nějakých osm kousků vřesu, truhlíky jsou už osázené, nicméně muškáty na oknech jsou stále velmi pěkné a nechce se mi je ještě dávat pryč. Takže se obávám, že než na ně dojde řada, budou už vřesy odkvetlé !😏 ....


A jelikož je plnokvětý, krásně se na něm drží ranní rosa





Na chvíli se vrátíme do jara, kdy mi rozkvétala nově koupená Ixora. Měla to být směs květů různých barev, ale nakonec mám jen dvě. Bílou a tmavě růžovou



A ještě jedna z novinek letošního roku, rozchodník. Tenhle nese jméno Rozchodník nachový, a jak jméno napovídá, je celý do bordó barvy. Listy i stonky. Jen kvítky jsou tmavší růžové barvy


Všechno opět focené starosklíčkem s mezikroužky.

P.S. Letos jsem nekoupila jen ty vřesy, ale strčila jsem do Lidlu frňák ještě jednou, a to jsem neměla dělat, měli tam hromady  cibulí všech možných jarních cibulovin. Takže ač jsem si už dávno řekla, že tulipány nee, dopadlo to tak, že mám k té hromadě mých původních vybraných ze země ještě dalších třicet nových . Úžasných, plnokvětých měnících během kvetení barvu. Nějaké okrasné česneky a moje oblíbené drobné anemonky. Doufám, že tentokrát vydrží. Jen mi nastává klasický problém, kam s nimi....

12 komentářů:

  1. Okouzlující. Barva (její tón) a ty kapky k tomu....

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ten vřes když kvete je jak cukrová vata. Strašně dlouho se dával dohromady, ale teď má evidentně místo kde je mu dokonale a krásně se rozrůstá a kvete.

      Vymazat
  2. Nejvíc se mi líbí ta 4. fotka. Je tam vidět nejen kapičky, ale i květy samotné a hezké pozadí. S těmi cibulemi jsi mne navnadila. Vlastně jsem ještě neviděla tulipány, které během kvetení mění barvu. Vřesy jsem si kdysi koupila a dala přímo do zahrady, ale nepřežily. Chtějí kyselou půdu.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Měli tam ještě dneska narcisy a ještě jiné tulipány. No sama jsem na to zvědavá. Dneska jsem neodolala a koupila ještě krokusy (blbec, když tam měli krabici se stovkou cibulek, tak jsem jí nevzala, pak mne dodatečně napadlo, že si je můžu napíchat po zahradě do trávníku. No udělala jsem to s těma dnes koupenejma) a irisky. Dneska jsem chodila a přemejšlela kam s těma česnekama, dvoje jsou dost vysoké, ale jedny mají velké cibule, tak ty půjdou jednotlivě, však se za rok dva krásně rozrostou, ale jedny s výškou 70 cm mají cibulky drobné, ty se budou dávat po vícero kusech. Tak najít takové místo, kde vyniknou. Ale tak trochu už to mám vymyšlený....

      Vymazat
  3. Kouzelný fotky! Ta rosa nemá chybu...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Rosa a sluníčko, případně první jinovatka a sluníčko, to dělá divy!

      Vymazat
  4. Starosklíčko zase vyčarovalo kouzelné fotky.:-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. A dneska jsem zas čarovala :-D. Byla rosa a sluníčko, tak zase jsem řádila s kapičkama a odrazy v nich

      Vymazat
  5. Tyhle fotky pohladily, mají v sobě kus něžnosti, asi dané barvou.
    Já vřesy miluju, ale vzdala jsem je. V truhlících pěstovat celoročně nejdou a následně na zahradě se jim nedaří. Mám tam šílenou výheň, i když skvělou kyselou půdu, ale celodenní hic.
    Letos jsem dokoupila na tvoji a Pavlovu radu další parádu, už nikoliv opuncie, ale zimuvzdorné kaktusy, těším se na první květy .

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mě se vřesy dařilo v truhlíkách mít dlouhý léta, pak jsem už tu výsadbu potřebovala pokrotit, hlavně trávu, tak šly do země a nepřežily. Tenhle je v bloudivém stínu a tak se mu daří. Nicméně, když se podíváš na skotský vřesoviště, jsou to skalnatý pláně s minimem půdy a paří na ně celej den slunce! A roste to a kvete to jak šílený! Tak kde je potom chyba?;-)

      Vymazat
    2. Chyba je v kultivarech, jsou pěstovány na efekt, na vyhození.
      Má sousedka má nádherné rostliny z českých lesů, koberce dva tři metry, žádná košťata, ale kompaktní rostliny. Nejsou to žádné vyšlechtěné rostliny pro efekt, je tam ta příroda s obrovským zakořeněním.
      Vše je v současnosti kultivováno pro spotřební a konzumní společnost, rostliny nejsou na přežití. Když vidím u starých pěstitelů tu krásu a jednoduchost, chápu, proč člověk nemá šanci uspět.

      Vymazat
    3. Něco na tom bude. Nicméně když vidím, jak dceři krásně rostou v zemi ty koupené vřesy co měla v truhlíkách a byly tam přes zimu.... u ní asi bude platit to pravidlo, čím blbější sedlák tím větší brambory. Ze zahradničením teprve začíná, a zatím se jí náramně daří. Ale obě to máme nastavený tak, že se snažíme kytkám dávat další šanci, nevyhazujeme je, dáme je do země a buď se chytí a rostou nebo zajdou a pak teprve letěj na kompost. Uvidím jak si dají říct tyhle a jestli přežijou....

      Vymazat

Jsem ráda, že mi zde své komentáře zanecháváte ....