15 září 2019

Už kvůli ....






.... těmhle výhledům, se ještě jednou chci vrátit na místo, kde jsme s Čerfem skončili naší fotoprocházku. Kde to bylo, to uvidíte příště, dnes je to o výhledech na Prahu. Jsou někdy trochu z jiného úhlu než je člověk zvyklý když je fotí z Hradčan, Petřína anebo třeba z druhého břehu Vltavy z Vyšehradu. Ale tak to má být, aspoň trochu jinak nafotit notoricky známé věci. Ale nikdy, nikdy se ani trochu neomrzí. Jsou profláklé a jsou věčné ....




Pohled na kostel sv. Mikuláše od stanice lanovky na Nebozízku


A tady máte centrum jak na dlani





Když psala Marta ve svém článku o tom, že si nikdy nevšimla jedné velké sochy u nich doma a jaké to pro ní bylo překvapení, zjistila jsem i já, že jsme něco podobného s Čerfem řešili taky. Každý zná panorama Petřína a jeho dominantu Petřínskou rozhlednu, samo že jsem udělala snímek, jenže pak nám došlo, že tam je ještě jedna věž. No a teď jsme probírali jestli tam je nově nebo tam je odjakživa. A nemohli jsme si to nějak uvědomit. Přece by jsme si něčeho takového vždy všimli, těch pohledů na Petřín jsme přece jen zažili dost, ale nevšimnout si takové vysoké věže ...
Možná že i tady hrál svou úlohu trochu jiný úhel pohledu, možná při focení z jiné části Prahy je za něčím schovaná, a možná tam je odjakživa, nevím. Jen vím že jsem na ní koukala jak péro z gauče...
Na tomhle snímku jsem jí odřízla ....


... a tady je Petřín i  s ní


6 komentářů:

  1. Dobré je na těch výhledech, že jsou z výšky, takže se nemusí vyrovnávat kácející se linie u kostelních věží jako při záběrech z podhledu :-). Někdy se k pěknému výhledu člověk dostane šťastnou náhodou: Zrovna včera jsme byli s partou lidí z "Pražských domů" v Salmovské ulici kousek od Karláku, kde nám ukazoval náš průvodce zajímavě řešený dům z 80. let 20. století pěkně vnořený do historické zástavby. No a všimla si nás paní z recepce toho domu, chvilku poslouchala vyprávění, jak to místo vypadalo ve středověku, jak vzniklo z původní jezuitské zahrady a byla tak nadšená, že se rozhodla vzít nás do 5. patra na vyhlídku do vnitřních dvorů této části města a ze zcela neobyčejného úhlu i na kostel sv.Ignáce na Karlově náměstí. Tyhle náhody a nečekaná příjemná setkání mám moc rád :-).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. A obsáhnou toho víc.... je fakt, že rovnat kácející se linie je děsnej vopruz. Doufám, že máš nějaké fotky, to by mne hodně zajímalo.

      Vymazat
  2. Jezdíc ze smíchova tramvají na Podbabu, vídám tyto výhledy často a jsou pořád moc pěkné..

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To je máš ale zespodu, z druhé strany,že?

      Vymazat
  3. Praha je opravdu stověžatá, krásné fotky. Růža

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Víc jak stověžatá. Vždyť jenom na té fotce se sv.Tomášem je věží vidět dvanáct....

      Vymazat

Jsem ráda, že mi zde své komentáře zanecháváte ....