15 srpna 2019

Znovu ...




.... ta žlutá, která se mi tu nastřádala. Je sice dnes krásně, takže by se snesly třeba studenější fotky, nicméně takové momentálně v archívu nemám. Takže tu bude teple žlutě. Žlutých květin mám na zahradě převahu, už od začátku co jsem záhony budovala, asi proto, že i sousedky od kterých jsem kytky jako přebytky dostávala jich měly nejvíc. Ony se totiž většinou ty které mám hodně rozrůstají a tak se jich rády zbavovaly. A vlastně zbavují dodnes. Jsem ostatně zvědavá jak se popasuju i s nejnovějším žlutým přírůstkem, třapatkou dřípatou která není zrovna žádný drobek. Už teď má skoro 150 cm na výšku a jelikož je na dost vlhkém místě, myslím že si ještě příští rok povyroste ....


Novinky z letošních nákupů a od sousedek. Krásnoočko ...


Třapatka. Ty tu měli svůj vlastní fotočlánek


Řebříček, ten je tu doma už léta




Pampeliška. Letní plevel. Přitáhla nezvaná z nesekaných luk a zaplevelila trávník a zabírá si ho víc a víc



Vytrvalá slunečnice. I ta už se mi rozrostla tak, že mám dva velké trsy. Jeden jsem raději zasadila do velké nádoby abych tím zabránila dalšímu rozrůstání


A jeden pohled do nitra



A další novinka, již zmíněná třapatka dřípatá. U Libby jsem si všimla její plnokvěté formy, první moje setkání s ní bylo v Průhonickém zámku. Tedy se stejnou formou jako mám já



Není to zrovna žádný drobek ...


20 komentářů:

  1. Moc pěkné fotky. Žlutá se špatně fotí a tobě se podařily všechny i detaily. "Dřípatka" je moc pěkná. Ten květ by mne inspiroval k šatičkám pro panenku nebo pro princeznu. Zelený živůtek, žlutá sukénka a v pase široký zdobný pásek. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To je prima nápad. Zrovna teď oblékám malé panenky.:-)

      Vymazat
    2. To je fakt! Jo, a bacha, dřípatka je ještě jiná rostlina, dřípatka karpatská.Nízké fialové jakoby zvonky s roztřepenou sukýnkou ;-)

      Vymazat
    3. No vidíš Růži, hned máš inspiraci!

      Vymazat
  2. Žlutým květům říkám malá sluníčka. A Tobě se je podařilo krásně nafotit.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To opravdu sluníčka i některé jsou svým tvarem...

      Vymazat
  3. Nejvíc se mi líbí poslední fotka, nádherný roští...:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Akorát je tak blbě zasazená, že když jí chci nafotit celou z jedný nebo z druhý strany je stejně hnusný pozadí...

      Vymazat
    2. Není, je to krásný...romantický...!
      Krásně zelený, takový živý.

      Vymazat
    3. Tak z té strany kde je už totálně přerostlej živej plot, tak tam to je zelený. Z druhý strany je to horší...

      Vymazat
  4. Vendy, moc krásné fotky. Měj pěkný pátek.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky, čeká mne hlídací víkend. Dcera dostala k včerejším narozeninám dárek od partnera wellnes na víkend na Moravu, tak musím nastoupit. Docela mám z toho vítr, protože malá má momentálně období Máma, Máma....

      Vymazat
  5. Krásný :). Kdysi jsem mívala žlutou dlouhou květovanou sukni. Dneska už bych ji neoblékla :D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já neměla žlutýho na sebe snad nic.Hořčicový ano, šaty a ty jsem milovala, lněný, sexy, na léto prostě super...

      Vymazat
  6. Nádherná fota.Třapatku jsem měla vždy ráda,měla jsem na zahrádce celé záhony.Teď už mohu fotit kytky na balkoně.A tyhle fotky máš také starými skly?Já se zatím učím,ale pořád se mi nějak neobjevuje ten správný Bokeh.Mám Helios 44-2,Pentacon F1,8,50mm a Jupiter 37A.všechno po tátovi.Byl fotograf a ještě něco mám u dcery.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to se máš že máš takový výběr skel. U mě je to Helios 44-M, Industar 50-2, Domiplan a Nikon E. Krom těch posledních tří je to všechno Buď Industarem s mezikroužkem nebo Heldou. Jinak ještě je pár skel který bych docela ráda měla, ale ty už jsou dneska dost drahý. jak se profláklo, že po starejch sklech fotografové jdou, tak se jejich prodejní cena rapidně zvýšila.....

      Vymazat
  7. Zajímavé, my máme teď žluté jen růže a v květináči begonie. U květin je ale svým způsobem krásná každá barva.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mám většinou květiny buď ve fialové nebo žluté. Ostatní barvy jsem nějak podcenila, takže se snažím to napravovat. Já zas nemám žlutou růži. Měla jsem, ale zašla mi.

      Vymazat

Jsem ráda, že mi zde své komentáře zanecháváte ....