14 srpna 2019

Po téhle ....





.... květině jsem toužila dlouho. Sousedky zleva i zprava se pyšní velkými květináči s krásně rostlými keři obsypanými květy, jen mě se nedařilo a nedařilo. Posledních pět let jsem si rok co rok od sousedky vyžebrala na podzim pár větví, rozkouskovala je na řízky, řádně namočila do stimulátoru, napíchala do substrátu na množení a .... a nic. Všechno shnilo. Vloni jsem si řekla, poslední pokus a koupím si ho, až ho někde uvidím. Řeknete si, proč to tedy bloncka neudělala rovnou? No protože bloncka je nejspokojenější, když si všechno vypěstuje od malého oplégru. O to větší pak má radost z každé takové rostlinky a opečovává jí. Má to po děděčkovi, ten taky kupoval minimum květin, keřů a všeho co jsme měli kdysi na zahrádce v Praze. Vše si vypěstoval z řízků. Včetně jehličnanů.
Opět stejný postup, hlídání jak se řízkům daří a pak opatrná radost, když do čtrnácti dnů nezčernaly, větší když zůstaly i po měsíci krásně svěže zelené, a ještě větší když se ukázaly nové lístečky! Hurá! Z deseti řízků jsem náhle měla devět rostlin...
V tomto stádiu radosti ovšem rychle zapomene člověk na jednu věc... ano, kam s nimi. Vyřešila jsem to tak, že pět jsem sesadila v jednom "chumlu" do velkého květináče a budu se je snažit alespoň trochu vézt jako stromek (u liány to je docela problém) a zbylé tři jsou v závěsném květináči kde jejich převislý růst jedině vynikne.
A tak se mi splnilo přání mít na terase svůj vlastní, nádherně modrý olověnec ....







A když už jsme u té modré a liánovitých květin, druhou o které jsem ani nevěděla že v modré existuje mám od Libby. Lilek jasmínokvětý zná asi většina v barvě bílé, ale u Libby jsem viděla modrý, což mne dost překvapilo. Sice je modrý jen pár dní, pak přejde do bílé, ale díky tomu jsou jeho květenství zajímavější, protože v nich najdete krásný přechod od modré až po bílou. No a já mám tím pádem dva v jednom ...




17 komentářů:

  1. Dnes se už na druhém blogu kochám krásnými kytičkami, Nejdřív u Marty a teď u Tebe. Přiznám se, že obě kytičky vidím poprvé a moc se mi líbí.
    Měj se hezky. Růža

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Akorát, že jsem u těch prvních zapomněla cvaknout na původní velikost, čímž se ztratilo spousty detailů kvůli kterým jsem to fotila. už je to opravené tak se můžeš ještě jednou podívat na správnou velikost. Asi bych měla vyfotit jak vypadají v celé kráse, aby to vyznělo líp....

      Vymazat
    2. Jsou nádherné.:)

      Vymazat
  2. Tak to jsou vážně krásná kvítka, taková něžná... Moje maminka je úplně stejná, jako ty, taky si nejraději všechno vypěstuje od miminka :D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Víš co, máš z takové kytičky podstatně větší radost než když si jí koupíš...právě proto že jí pipláš a vypipláš...

      Vymazat
  3. Vendy, jsem ráda, že ti už lilek kvete. Modřenec má krásnou barvu, taky ho doma ráda obdivuju. Máš pravdu z vypěstované kytky je větší radost a zdá se mi, že je i odolnější, než když si koupím hotovou :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No jo, nefláká se chlapec... ještě si pár oplégrů z něj udělám až půjde na podzim domů.

      Vymazat
  4. Úžasné fotky. Vendy, také mám radost, když si můžu něco vypěstovat sama, většinou se to i podaří, ale stejně jako u Tebe, ne vždy. A pak si rostlinku musím koupit. .o)
    Přeji prima dny. D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No já třeba mám trochu problémy s pravokořenými růžemi,ne že by se úplně nedařilo, mám na zahradě dost popínavých který jsem si namnožila z odloupnuté větvičky, ale nedaří se mi velkokvěté. Třeba i zakoření, ale rostou jen chvilku a zajdou. Takže ty si, pokud nějakou chci, musím taky kupovat.

      Vymazat
  5. Krásné fotky. Tvoji radost chápu. Já nemohu mít rostliny, které se na zimu schovávají domů. Přeji ti.aby se zařadily další oplegry.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ono mne taky moc nebaví tahat to na půdu, už jsem zredukovala "chov" a pak si nakonec pořídím další....

      Vymazat
  6. Jak nevidím celou kytku, vůbec nevím, která bije...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Naprosto tě chápu, jen já jsem spíš na ty detaily....ale říkala jsem si, že jsem jí měla vyfotit celou.

      Vymazat
  7. Olověnec je výstižný název, květ působí kovovým dojmem :).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. On existuje i jako zahradní trvalka, jenže narozdíl od tohoto je tmavě modrý a polštářovitého růstu. Ten jsem si koupila, jenže zřejmě vzal za své při jednom z Myšpulínových zahradnických záchvatech...

      Vymazat

Jsem ráda, že mi zde své komentáře zanecháváte ....