11 srpna 2019

Říkám tomu ...





.... pracovně textury, ale spíš by to měly být velké detaily, protože si na jejich focení beru strarosklíčko s mezikroužkem, který mi dovoluje se dostat blíž k danému objektu. Používám jen jeden, na všechny tři mezikroužky se mi klepou pracky a než nainstaluju stativ, tak u jednoho mi stačí na fotku zatajit dech a stisknout spoušť. Se všemi se dostanu sice opravdu hodně, hodně blízko, ale to je spíš tak dobré na hmyzáky než na květy, nicméně asi to jednou zkusím i s tím stativem ....










Na těchto posledních čtyřech fotkách je krásně vidět rozdíl středů mezi echinaceou a rudbeckiemi (třapatkami). To vám může pomoct při určování toho co vlastně na zahrádce máte. Echinacea jsou ti první dva ježci a rudbeckie (třapatky) jsou ty druhé dvě




Střed třapatky ve velkém přiblížení, vlastně už nešlo zaostřit, ale mě se líbily krásné bublinky které objektiv z detailů udělal


Všechno jsem fotila sklem Industar 50-2 a jedním mezikroužkem

16 komentářů:

  1. Přiznám se, že odborným výrazům ani za mák nerozumím, ale obdivuji nádherné fotografie detailů.
    Měj krásnou neděli. Růža

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jasně, vím, že laik neví ani za mák o čem je řeč, ale je tu i pár takových kteří o focení vědí víc, takže i ví vo co gou ....

      Vymazat
  2. Líbí se mi ty afrikány.Ty letos nemám. Echinaceu mi saje něco neviditelného. Nikdy jsem nic podobného neviděla, tak nevím, čím postříkat. Okvětní lístky jsou na okrajích černé a poškozené, nebo i celé lístky a vypadá to jako přežehlé ohněm.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tuším, že něco podobného jsem na jedné měla, ale to mi takhle zčernaly konce okvětních lístků u těch co déle kvetly. Nově nakvétané už byly v pořádku....

      Vymazat
  3. Nádherné detaily. Ty první tři, okraje jako světelné linie. Černobílá abstrakce - skvělé. A zbytek neméně dobrý, až po poslední, částečně trochu rozmlženou.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky, ráda se dívám věcem zblízka do tváře ;-)

      Vymazat
  4. Wendy, ty si opravdu dovedeš vyhrát a je vidět, že věcem rozumíš a jsi mocně zapálená pro "věc".

    OdpovědětVymazat
  5. Vidíš, jak ti to jde, už se na svèt usmíváš.
    Krása.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Usmívám, opět si totiž pojedu ve svém původním pracovním módu, dneska celý den flákačka (no spíš až odpoledne) u bazénu a na lehátku, trochu jsem dohnala únavový a spánkový deficit uplynulého měsíce....

      Vymazat
  6. Staré sklo a mezikroužky jsou vstupenkou do zajímavého makrosvěta. Jen na to nemám tu správnou trpělivost, tak si asi budu hledět svého kopyta :-).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ty a nemáš trpělivost? To mi neříkej!... Vždyť trpělivě dokážeš chodit na jedno místo třeba rok, abys udělal ten správnej záběr. To zas není nic pro mne. To já nemám trpělivost...;-)

      Vymazat
  7. Tajím dech,je to nádhera.Detaily také ráda fotím,ale pro mé ruce je to náročné,třesou se.Stativ mám,ale moc nepoužívám.Zajímá mě hlavně focení starými skly a mezikroužky.Těmi jsem už fotila a teď musím sehnat redukci na starý objektiv,mám po otci.Děkuji za krásnou podívanou,zase nakouknu.Hezké dny Jitka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Výborně, další kdo propadl starým sklům! Můžu se zeptat jaká skla máš? Když si najdeš rubriku Starosklíčkem, těch fotek tam najdeš mnohem víc. O jaký objektiv jde? Já si redukce kupuji na Wish nebo Ebay. Je to za pár kaček takže si můžeš koupit třeba i víc pro použití na víc objektivů. Nekupuji si s optickým členem, byť se tím ochuzuji o možnost focení na větší vzdálenost, jenže další čočka už výrazně zhoršuje výsledné zobrazení fotografie. Proto používám spíš ty mezikroužky než close - up předsádky které taky mám. Ale zas třeba na Heliosovi na nejmenší clonu ty předsádky dělají krásné snové fotky.

      Vymazat
  8. Na tom je úžasné, jak pravidelná uspořádání v detailech květů příroda umí zkonstruovat.
    První snímek působí jak šlehání plamenů.

    OdpovědětVymazat

Jsem ráda, že mi zde své komentáře zanecháváte ....