07 srpna 2019

Echinacea purpurea ....





....je léčivka, která si ovšem našla cestu do trvalkových záhonů a nenajdete snad zahradu kde by nerostla. A když ne Echinacea, tak třapatky (rudbeckie) určitě. Oboje jsou stejný rod a oběma se říká stejně, nicméně přeci jen jsou mezi nimi ve vzhledu rozdíly. A to nejen v barvě. Echinaceu už dnes můžete koupit v barvách od bílé, přes žlutou, oranžovou, lososovou k červené až světle fialové, květem jednoduchou, plnou, poloplnou, sasankovitou. Za to
třapatky jsou jen v různých odstínech žluté, žlutohnědé a květů plných i jednoduchých. Mám na zahradě oboje, dokonce mám nově skoro dva metry vysokou třapatku dřípatou se žlutým květem a světle zeleným středem. A bílou echinaceu, ta už tady na blogu byla. Ale už pátrám po těch sasankovitých, vypadají skoro jak chryzantémy a mají ták krásné barvy ....




Echinacey milují jak motýle (i když letos jsem na nich nenachytala ani jednoho) tak různí brouci. Při focení mi najednou přifrčel před objektiv tenhle zlatohlávek






19 komentářů:

  1. Krásné fotky, moc se mi líbí ty se zlatohlávkem. Echinaceu má na zahrádce maminka naší snachy a suší si ji na zimu na čaj.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ano, je to velmi uznávaná léčivka.Ještě se dělá tinktura.

      Vymazat
  2. Krásný fotky.
    Konečně mám čas na své oblíbené blogy...:-D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No to se máš! já to doháním v pauze mezi dvěma směnama a než usnu. Jak jsem zjistila nemůžu se ani natáhnout abych si narovnala hřbet, neb okamžitě usnu....

      Vymazat
  3. Vendy, to jsou trvalky, nebo letničky? Já na zahradě moc kytek nemám, potřebuji spíše trvalky, které nemusím příští rok sázet znovu. Tyto růžové jsou krásné, ty by se mi líbily. Hezké fotky.
    Přeji prima dny. D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Taky jedu v trvalkách, jen tu a tam dosadím nějakou cibulovinu která se na podzim vyndá. Jsou to trvalky a pokud je včas neostříháš po odkvětu a semínka ti uschnou, máš o množení postaráno. A to velice úspěšně a ve velkém....z jedné kdysi zakoupené mám už několik trsů a kolik jsem vyházela semenáčů už ani nevím.

      Vymazat
  4. Sasankovité? Ty neznám, už se jdu na ně mrknout :-)

    OdpovědětVymazat
  5. Už vím, tu jsem si loni koupila, letos mi ji Bětka zničila a už znovu nevypučela :-(

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Myslím, že tomuhle tvaru květu se říká sasankovitý. I když si nejsem zas úplně jistá. Ale je vidět že jsi zjistila jaký to je....

      Vymazat
  6. Krásné fotky. Třapatky jsem dostala od Libušky. Ale ty umíš nafotit malém lépe.

    OdpovědětVymazat
  7. Anonymní9/8/19 12:17

    Jako vždy, parádní foto a kytky můžu, všechny, hned bych si nějakou odkoupila na záhon.
    Jestli budu zdravá, tak příští rok začnu více ,,pracovat na pozemku,,!
    Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ony se hodně množí, jak je včas neostříháš, můžeš si být jistá, že jich máš na záhonu příští rok o něco víc....tedy o dost

      Vymazat
  8. Vůbec jsem netušila, že se tahle rostlinka jmenuje právě takhle, ale co chceš od barbara, co pozná tak růži a karafiát :D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak nemůžeš znát všechno.... i já nevím jak se některé kytky jmenují česky, natož latinsky!

      Vymazat
  9. blondýna10/8/19 09:21

    Tak jen doufám, že natáhneš hřbet !
    Kouzelné, přitažlivé, já jsem na motýli nasraná, přitáhli mi na zahradu zkázu, odchází mi všechny buxusy, jsou plné housenek.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jp, tak to je motýl, kterýho by člověk raději nepotkal. U nás jsou zatím buxusy v pořádku, pořád je kontroluju. No hřbet ještě chvíli nenatáhnu, teď jsou na řadě resty....

      Vymazat
  10. Konečně vím, jak vypadá echinacea. A vypadá docela hezky, zvláště se zlatohlávkem.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. A což teprve ta nová šlechtění, to je pošušňáníčko....

      Vymazat

Jsem ráda, že mi zde své komentáře zanecháváte ....