10 července 2019

Po tom ....





.... co se a jak zchumelilo v poslední dny, mám k téhle barvě trochu averzi. Rozhodně pořád nejsem v růžové náladě, a jen opatrně si přiznávám, že se situace uklidňuje, že se Bobeš i muž lepší, že zub i po masivním zásahu po odeznění anesteze nebolel a že otok na noze, kam jsem včera po mnoha desetiletích dostala pigáro od včely ustupuje. Začínám být co se všech zlepšení týká opatrná, protože se většinou něco co začalo vypadat už dobře, zas zvrtlo zpátky. Jenže ouha, začíná se mi vyprazdňovat archív, o kterém jsem si myslela že ho doplním během tohoto týdne a tak nezbývá než vystřílet zbylé růžové fotky ....



Ještě zbytek azalkových fotek ...



... a karafiátkových ...



Kaly letos s květy šetří, a to jsem je pěkně roztřídila a nechala jen opravdu velké krásné hlízy. Zatím kvete jen tahle růžová, a to je s ní v květináči ještě tmavofialová a tuším oranžovožlutá. Tu jsem si kupovala vloni už odkvetlou za pár kaček. Asi zas příští rok půjdou do záhonu jak vloni. To se mohly v kvetení přetrhnout


Troška hrátek s presety. Tahle růže mne vždycky při rozkvétání fascinuje dokonalostí květu


Růžový turan je z klášterek v Litomyšli. Začíná mne tahle květinka hodně bavit. Je jemná, a strááášně dlouho vydrží kvést a má hodně dlouhou trvanlivost i ve váze. Myslím, že si ho, v jiných barvách napíšu do mého wishlistu, kam si píšu co ještě potřebuju na zahradu koupit


Náprstníky odsud z lesa. Schválně jsem se vypravila na jedno místo kde jich bylo ohromné množství v mnoha barvách. Jenže po masivním kácení, přerytí půdy od tahání kmenů a následném opětovném zalesnění prostě nejsou. Nepřežily.... jen pár jedinců tu a tam, kam se rozlétla semínka






8 komentářů:

  1. Držím pěsti, aby byl obrat k lepšímu trvalý.
    Růže je nádherná, ale potěšily mě i ostatní fotky. R.

    OdpovědětVymazat
  2. Doma dost často používáme termín "opatrné nadšení", docela se to vyplatí. Přeji, ať je dobře.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já bych to ještě v mém případě překvalifikovala na minimální nadšení.

      Vymazat
  3. Čtu, že se všechno stabilizuje a svítá na lepší časy. Tak ať je to stav trvalejší, bylo toho na tebe v poslední době naskládáno dost a dost. Možná ti ta růžová přinese i růžové dny. Karafiátky jsem měla také, ale někam zmizely. Náprstníků je škoda. Ono toho s tím kácením lesů mizí z přírody více. Náprstníky jsou tak nádhernou květinou a právě v lesních porostech mne vždy potěšily. Pamatuju si je hodně ze Šumavy, z Hřenska i jiných oblastí.
    Právě tu řeším hnojení a pomoc mým rododendronům. Já jsem asi to hnojení v zahradě trochu podcenila a rododendrony moc nerostou a mají dokonce žloutnoucí listy. Zítra zkusím postřik přímo na listy. Mám krásně růžovou hortenzii, ale byla modrá a já ji takovou chci a tak už jsem koupila hnojení přímo na modrou. Potřebuje k tomu hliník. :)
    Vendy pozdravuj muže, přeju rychlé zotavení a myslím, že měl hodně štěstí v neštěstí.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tyhle karafiátky vydrží tak tři čtyři roky, pak zajdou. Už jsem je jednou měla, koupila jsem si je tenkrát v Krásné Lípě. Vloni skončili. Tyhle jsem si koupila právě místo nich, původně byly v mísách ve sloupu, na podzim jsem je dala do země. Já zjistila, že mi azalka dělá odnože a vylézají pod černou textílií úplně někde jinde. Tak jsem si je vyďoubla a teď je mám v kontejnerku, dokud neudělají pořádný kořenový systém. Pak půjdou zasadit do záhonu. Hortenzii mám modrou a modrou mi stále zůstáva i bez hnojení. Ale minimálně mi kvete, stejně jako druhá, růžová s bílým lemem. Pořád uvažuji o tom, že je asi vyreju a dám do velkých květináčů a na zimu je budu dávat domů, vždycky mi omrznou a vyrůstají znovu od země. A květy nenasadí... teď mám ještě malou bílou a tu asi do země ani dávat nebudu. Taky půjde do květináče.

      Vymazat
  4. Odpovědi
    1. Nádhera bylo to původní místo kde jich bylo spousta. Od bílých po tmavě fialové. To teprve byla nádhera....

      Vymazat

Jsem ráda, že mi zde své komentáře zanecháváte ....