29 června 2019

Těhle krasavců ....





.... se letos urodilo tedy neurekom. Kde jsem jela, tam jich byly hromady. Někde dokonce do dálky svítily celé kusy luk a polí. O kom že mluvím? O vlčích mácích! Okamžitě mi vždy při pohledu na ně vytanuly na mysli prázdniny u nás na chalupě, a na tři nejrozšířenější květiny které jsme trhali maminkám. Kopretiny, vlčí máky a chrpy. A jednu komoditu kterou už na polích skoro nenajdete. Len. Občas jsme tu kytičku proložili zvonky broskvolistými které  rostly v jednom hájku nebo slunečnicemi. Tohle byly pro mne prostě ty pravé prázdninové kytky a pokaždé si na ty úžasné prázdniny které jsem tam prožívala vzpomenu když ty máky někde vidím. Což mi připomíná, že se musím dnes u dcery na poli podívat jak postupuje zrání makoviček, potřebuji si je nasbírat a vysít je tady ke kopretinám i na chatě do trávy ....











A jedna filtrovaná. Zase mi došla nová várka presetů tak jsem zkoušela



10 komentářů:

  1. Wendy, krásné fotky. To já jsem neměla takové štěstí a chrpy, vlčí máky i kopretiny jsem viděla kvést jen u silnice nebo na kraji pole. Nikdy ne společně a bylo to jen pár kvítků. Proto jsem moc ráda, že jsem se u Tebe mohla tou krásou kochat.
    Měj hezkou sobotu. Růža

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Kopretiny jsem měla ve velkém na zahradě, ale chrp jsem letos viděla strašně málo.

      Vymazat
  2. Jsou krásný, připomínají mi prázdniny u babičky, pole vlčích máků říznutá chrpami...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Máků letos hafo, leč chrp pomálu... je vidět že vzpomínky máme stejné ;-)

      Vymazat
  3. Škoda že těchto krásných lučních květin ubývá. Jsou lokality kde jich roste hodně, ale u nás je jich poskrovnu. Také je mám jako vzpomínku z dětství. Krásné fotky.

    OdpovědětVymazat
  4. To je taková krása...
    Já pořád pláču po kopretinách, kdysi jich bývaly všude mraky...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já měla kopretin na zahradě hafo, a to jsem je ještě nenechala všechny kvést. Podívej se na článek z 23.6. tam je máš....asi mám štěstí na směry cestování, letos jsem viděla jak tady u nás tak i na Prahu kopretin hodně. I těch máků. Co jsem neviděla, byly chrpy, nebo jen hodně málo....

      Vymazat
  5. Hlavně v dětství mne vlčí máky doslova fascinovali

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mě taky, ale nejen vlčí, ale i ty seté nebo velké orientální....

      Vymazat

Jsem ráda, že mi zde své komentáře zanecháváte ....