28 června 2019

Letos si ....





.... daly pivoně co se týče kvetení hodně záležet, nebýt ale těch pár dní veder a dvou hodně větrných, kvetly by ještě teď. Vloni si daly pauzu, ale letos mi to vynahradily. Dokonce rozkvetly dvě které jsem vyměnila s Majkou, ode mne putovala tmavě růžová a mě přistála světle růžová a bílá. I když se zdá, že rozdíly v nich nejsou, když se člověk lépe podívá, mají jiné květy i ty barvy jsou rozdílné. Dokonce mi vyrašily ty, které jsem si dovezla z Němec, leč malej šedivej had mi je vyhrabal a roztahal po záhonu. Naštěstí jsem na to přišla brzy a tak se je podařilo zachránit. Jen škoda, že déšť a vítr vždycky tu krásu spolehlivě zlikviduje. Tak snad se někdy najde rok, kdy nebudou vedra a ani nebude foukat a budu se moci jejich krásou kochat déle. Jak na záhonu tak ve váze ....


Jako první rozkvetla tradičně pivoňka úzkolistá. Jelikož je malého vzrůstu, není na záhoně s ostatními, ale na trvalkovém. Kvete zároveň s tulipány.Vloni měla jen jeden květ, letos čtyři výhony a čtyři květy. Byla by už širší, ale část jsem jí přesadila jinam, a i ta už po přesazení kvetla. Na to jsou totiž pivoňky háklivé, přesazování nemají moc rády a někdy trvá i pár let než si na nové místo zvyknou a rozkvetou


Jako druhá odrůda mi rozkvétá tahle. Dovezla jsem si jí z chaty v domnění, že si vezu dvě různé, protože tam tak byly i zasazené, na každém místě jedna, ale nakonec se ukázalo, že jsou dvě stejné. Tak jsou jako takové "vítací" zasazené každá na jednom konci záhonu u průchodu k jeho další části. Těm se tu daří opravdu velmi dobře, protože za ty roky už udělaly nádherné velké trsy a každým rokem přirůstají další stvoly


A pak už to jede. Všechny velkokvěté najednou



Majce jsem o tu růžovou říkala proto, že má takový tvarově krásný
a ne moc okoukaný květ


Tahle má stejný květ jak ta druhá fialová z chaty, ale tu mám ze školek v Litomyšli z výstavy


Tahle bílá má obrovské plné květy, než jsem je ale stihla vyfotit, přišel vítr a všechny opadaly. naštěstí o něco později rozkvetla boční poupata, i když nedosáhla velikosti toho prvního květu. Ta od Majky má při rozkvětu střed krásně do žluta, ty moje původní bílé mají ve středu ještě purpurové žíhání


Jedinou kterou jsem nevyfotila je bílá jednoduchá, ta dopadla díky počasí nejhůř

10 komentářů:

  1. Pivoňky mám moc ráda a taky se mi moc líbí původ slova - jednoho by to svádělo ke slovu voní nebo pivo, ale je to vlastně úplně jinak :D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak že to s pivem nemá nic společného to je jasné, a jak to tedy s tím názvem je?

      Vymazat
  2. Wendy, máš krásné pivoňky. Představuji si, jak krásně voní. Připomínají mi pivoňky, které kvetly na zahradě domu, kde jsem jako dítě bydlela, krásně voněly.
    Měj se hezky.:-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já je mám ráda hlavně proto, že se starají samy o sebe. Jen ostříhám odkvetlé květy a na podzim je zastříhnu u země a víc nemusím.

      Vymazat
  3. blondýna28/6/19 14:27

    Krása, já mám na ně šíleně horko, trápí se, mám je po bývalé majitelce a nehrozí, že bych pořizovala další. Prostě vše mít nemohu.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já koukám kde je kdo má zasazené, a většinou je mají na celodenním slunci. Já je mám sice v bloudivém stínu, ale i tak část dne na ně svítí. Spíš mám na té části záhonu takovou hnusnou jílovitou půdu, kde se daří dobře snad jen těm pivoním. A kudlibabkám a vrbině. S těma bojuju hodně těžkej boj a občas se stane že prohrávám a pak nastupuje totální herbicid.

      Vymazat
  4. Jsou krásné a jsem ráda, že ti už kvetou. Mám je moc ráda, škoda, že tak rychle letos odkvetly.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jo, letos už konečně vykvetly. Já jsem vždycky překvapená kde se mi co vzalo na záhoně, letos tam byla ještě jedna růžová a než mi došlo, že jsem jí zachránila z vybagrované zahrady pořád jsem si říkala kde jsem jí vzala! Vzaly to opravdu hopem, to jo....

      Vymazat
  5. Pěkné fotky pivoní...Nám kvetly i růžové neplnokvěté, koupil jsem je omylem, ale i ty mají něco do sebe

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak po těch toužím, měla jsem jí napsanou ale už jí na té výstavě neměli. Jen tu jednoduchou bílou. A od té doby jsem na ní ve školkách nenarazila.

      Vymazat

Jsem ráda, že mi zde své komentáře zanecháváte ....